Prima pagină  »  Ştiri  »  ALPINA B5 Bi-Turbo, cu un nou motor
31 IANUARIE 2012, 11:00
3,124
21
ALPINA B5 Bi-Turbo, cu un nou motor
De Valeriu Bahnaru
12
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
Începând cu luna martie a acestui an, ALPINA va propune clienţilor săi un nou motor pentru B5 Bi-Turbo, modelul bazat pe BMW Seria 5. Noul propulsor va fi mai puternic, mai eficient în consum şi mai conştient faţă de emisiile CO2.

Noul motor este dezvoltat pe baza V8-ului de 4.4 litri al celor de la BMW, pe care inginerii de la ALPINA l-au perfecţionat în maniera lor specifică, reuşind să-l aducă la o putere de 540 CP la 5,200 rpm şi un cuplu maxim de 730 Nm, disponibil între 2,800 şi 4,500 rpm. Motorul este echipat cu două turbine Honeywell-Garrett şi intercoolere răcite cu apă. Puterea este transmisă punţii spate prin intermediul unei transmisii automate în 8 rapoarte cu funcţie SWITCH-TRONIC.

Ca întotdeauna, pe lângă eleganţa somptuoasă emanată de modelele ALPINA, se fac observaţi şi indicatorii dinamici fascinanţi. Astfel, cu ajutorul noului propulsor, ALPINA B6 Bi-Turbo va accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4.5 secunde, iar limitatorul electronic de viteză maximă a fost înlăturat, astfel încât sedanul poate prinde o viteză de... 319 km/h! Cât consumă un astfel de bolid? Ei bine, la un condus lejer există şansa de a prinde cifra oficială, care constituie 10.5 litri/100 km.

ALPINA B5 Bi-Turbo este disponibilă în variantă Touring, break-ul accelerând până la prima sută în 4.6 secunde. Viteza maximă nu este cu mult mai mică, Touring-ul reuşind să atingă 316 km/h!

Pentru o mai bună manevrabilitate, atât sedanul, cât şi break-ul au fost echipate cu suspensii cu arcuri mai scurte, cu bare stabilizatoare speciale. La suspensia din faţă acestea au fost niţel scurtate, astfel încât roţile vor avea o uşoară înclinaţie unghiulară verticală, fapt care, conform spuselor celor de la ALPINA, vine să sporească manevrabilitatea. Modelele au fost echipate cu jante de 20 de inch ALPINA CLASSIC, încălţate în anvelope Michelin Pilot Super Sport.

În interior, cele două versiuni ALPINA B5 Bi-Turbo vin cu aceeaşi opulenţă de bun-gust, specifică celor de la ALPINA. Sunt disponibile mai multe culori pentru tapiţerie şi inserţiile din lemn, inclusiv renumita combinaţie ALPINA, cu piele verde închis, combinată cu bej şi inserţii de lemn maro.
COMENTARII (21)
dima
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 11:14
iata asa stiri iubesc eu, super numai ca este B5 - ALPINA B6 Bi-Turbo va accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4.5 secunde, asta o greseala si a doua versiunea break la bmw se numeste touring si nu tourer.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 11:23
Eroare corectată -> Tourer->Touring. Mulţumim pentru atenţionare!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Ianuarie 2012 - 11:50
E frumos saloon-ul, dar Touring-ul mai tare imi place. De fapt cei de la BMW stiu a face ceva bun.
1
0
Andrei Canter
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 14:51
Superbe ambele!
0
0
///////
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 16:15
nimic deosebit fata de precedentele
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 31 Ianuarie 2012 - 18:49
Mda ce sa spun.imi place....da cvam nu imi vine a crede la V8 4.4 L 10.5l/100 km, nu prea cred sau poate e ca si asa,sti ca BMW-urile puternice todeauna au consumat mult....si stiu ca intodeauan mint cu consumul dar nustiu,asa e parerea mea...
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 31 Ianuarie 2012 - 18:49
oricum imi place ce au facut sa o tina tot asa mai departe!!!!
0
0
dima
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 19:12
GHITON, faptul ca BMW consuma mult este o istorie ca si aceea cum quattro de la audi este cea mai buna sistema 4x4, quattro este prima da nu si cea mai buna, asa si BMW-urile, pot sa spun despre 4.4i aspirat natural consuma prin oras in regim normal 16-18l/100km dar daca adugi cutie cu 8 trepte in loc de 5 si 2 turbine twinpower, cred ca poti scadea consumul la 11l/100km
PS la mine 525D dupa manual prin oras consuma 9.2l/100km, in realitate mai mult de 8.5 nu sa ridicat, pe traseu in jur de 6l, sint date concrete verificate, vrei crezi vrei nu crezi!
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Ianuarie 2012 - 20:38
Dima: de unde ai tu informatia ca Quattro este prima sistema 4x4?
1
0
dima
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 21:05
este prima instalata pe un sedan!
1
0
Amator
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 21:21
Consumul declarat de BMW este in conditii ideale cei nui REAL in orase a noastre si nunumai
Unica ce pot spune este ca:
730I 2006 15L/100km si 17l daca o fortez mai des, si mai mult daca te pornessti numai fortat
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 31 Ianuarie 2012 - 22:41
Mda Dima cam nu crd sa fie 6 in afra orasului...da din alata parte ma gindesc ca e grea maisna si pote ca merge mai mult pe inertie daca o conduci asa.....da nustiu stiu una..:"practica bate Gramatica" si pina nu vad nu vred.
0
0
Amator
Chişinău
la 31 Ianuarie 2012 - 23:40
GHITON: in afara orasului
525d 2001 automat 6.4 cu clima ( arata compiuterul )
E220cdi 2004 automat 6.2 cu clima ( arata compiuterul )
0
0
///////
Chişinău
la 1 Februarie 2012 - 01:09
"quattro de la audi este cea mai buna sistema 4x4" hhhhhhhhh te vezi ce spui???
0
0
Mihail
Chişinău
la 1 Februarie 2012 - 15:58
pentru mine eu acum comentez dupa Amator (pe altcineva nu vad intre noi)

hai da sa nu facem concluzii gresite....

Sistema quatro are avantejele ei... chiar ca concept nu a fost in prim plan destinata zapezii ... ia e nr.1 ca control pe asfalt/zapada/locuri lunecoase neprevazute .... si nu chiar pe aproape de cele mai bune la a ridica un deal pe dimp de iarna ..etc...

mai este si sistema subaru ... care la fel din niste puncte de vedere este kingul.... xDrive la fel are niste avantaje intrun domeniu al sau si tot asa....

0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Februarie 2012 - 21:57
Mai buna ca Symmetrical AWD care se instaleaza pe toate modelele Subaru nu-i nimik la sigur... Quattro, xDrive, 4Matic atdihaet. Va spun de ce: Subaru inka din cele mai tinere vremuri, a conceput aceasta sistema pentru a fi cea mai, cea mai si lucreaza in continuu pentru a se mentine in fruntea piedestalului.


In primul rand, datorita combinatiei unice dintre motoarele compacte cu cilindri dispusi orizontal opus care au un centru de gravitatie coborat si transmisia liniara pozitionata de-a lungul liniei centrale a autovehiculului. Aceasta combinatie creeaza o structura stabila, ce va asigura virari excelente si timp de raspuns impresionant. Avand la baza sistemul de tractiune integrala, intreaga combinatie este extrem de eficienta- oferind atat un raspuns prompt al directiei in viraje, cat si un inalt grad de stabilitate atunci cand calatoriti cu viteze mari si in conditii nefavorabile. Acest nivel de stabilitate si anticipare, bazat pe tehnologia unica AWD de la Subaru, este cel care asigura o agilitate si un raspuns superioare celor oferite de sistemele conventionale AWD. De aceea Subaru a promovat mereu aceasta tehnologie.

Echilibrul sistemului AWD se datoreaza in mare parte componentelor longitudinale, dispuse simetric si din punct de vedere lateral. Motoarele sunt montate foarte jos, in timp ce componente grele (cum ar fi transmisia) sunt dispuse mult mai in spate, de-a lungul ampatamentului. Deci, nu numai ca autovehiculul este in echilibru perfect din punct de vedere al greutatii, dar si centrul de gravitatie este dispus ideal intre rotile din fata si cele din spate
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Februarie 2012 - 21:58
Atunci cand vorbim de manevrare sigura si de stabilitate in conditii normale sau nefavorabile, sistemul de tractiune integrala Subaru Symmetrical AWD va fi intotdeauna superior altor sisteme cu tractiune pe patru roti. In aceste conditii, calitatile innascute, puse la incercare in cursele de raliuri va vor inspira sa conduceti masina asa cum doriti - chiar si atunci cand conduceti cu viteza pe drumuri accidentate sau alunecoase, acolo unde tractiunea ar putea fi cu usurinta compromisa. Inca o data, este vorba de placerea de a conduce cu deplina incredere autovehiculele Subaru. In cazul sistemelor oferite de alti producatori, aparitia unor nivele scazute de tractiune determina activarea unui sistem de control al tractiunii, spre deosebire spre sistemul AWD. Acest lucru poate duce la instabilitate in viraje pe drumuri ude sau alunecoase. Subaru considera ca prima arma de aparare ar trebui sa fie intotdeauna sistemul Symmetrical AWD, care ofera maximum de aderenta in orice situatie. Cu toate acestea, stim ca uneori un sofer se poate intalni cu o situatie care necesita manevre bruste si violente de evitare a pericolului. In cazul in care reactia este intarziata, volanul poate fi rotit extrem de repede pentru a evita pericolul. Acest lucru ar putea genera apoi o rotire
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Februarie 2012 - 21:59
Acesta este momentul in care Sistemul Subaru de Control al Dinamicii Autovehiculului intra in actiune. Ca o completare la siguranta permanenta oferita de Sistemul AWD, acesta actioneaza ca un scut in caz de urgenta, activandu-se doar cand este cu adevarat nevoie de el. Senzorii monitorizeaza viteza autovehiculului, deschiderea supapei de admisie, acceleratia laterala, rata de deviere, treapta de viteza, starea sistemului de franare, unghiul volanului- analizand situatia efectiva de condus. Apoi, un computer coordoneaza simultan distributia cuplului, puterea motorului si sistemul de franare ABS- franand rotile din fata, sau atat rotile din fata cat si cele din spate, pentru a nu permite rotirea autovehiculului. Nimic din toate acestea nu micsoreaza placerea de a conduce un Subaru. Chiar daca Sistemul de Control al Dinamicii Autovehiculului nu isi face simtita prezenta, este linistitor sa stii ca este acolo cand ai nevoie de el.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Februarie 2012 - 22:03
De ce a ales Subaru sistemul AWD va intrebati? Va raspund si la asta...:

Dezvoltarea constanta a sistemului de tractiune integrala Symmetrical AWD si adoptarea de noi tehnologii reprezinta forta care a declansat toate realizarile Subaru din ultimii ani . Motivul acestui devotament este dorinta firmei Subaru de a pune accentul pe ceea ce este fundamental – construirea unor masini pe care din ce in ce mai multe persoane sa le poata conduce cu placere si cu deplina incredere. Aceste masini ideale vor recompensa atunci fiecare proprietar de Subaru printr-o performanta superioara in orice conditii, raspunzand perfect dorintelor soferului. Subaru a inceput sa fabrice masini cu tractiune pe 4 roti in anul 1972. De atunci, au introdus o serie de tehnologii inovatoare, fiecare imbunatatind si perfectionand sistemul unic de tractiune integrala Symmetrical AWD care modifica constant distributia cuplului catre roti.

Aceasta abordare unanima pentru atingerea perfectiunii face ca toate modelele Subaru sa se comporte extrem de bine pe sosea. Nu este vorba numai de o manevrare mai buna in conditii extreme. Subaru a redefinit, practic, notiunea de a conduce - facand viata mai usoara, mai sigura si mai placuta pentru fiecare sofer in orice situatie.

Intelegand modul direct in care aceasta convingere fundamentala influenteaza felul in care abordati drumul pe care il aveti de parcurs, veti putea sa faceti legatura dintre fiecare tehnologie si beneficiile pe care le aduce, precum si implicatiile acesteia pentru cresterea sigurantei automobilismului.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Februarie 2012 - 22:05
Mihai: Multumesc ca ai dat asa calificativ sistemei Symmetrical AWD de la Subaru. :)) Kiar suna frumos: KING-ul sistemelor AWD. xD
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Februarie 2012 - 22:29
Pentru cei ce vor inka careva info despre Symmetrical AWD poftim:

http://subaru-kharkov.com/technology/symmetrical_awd.html
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!