Prima pagină  »  Ştiri  »  “Felina roşie”, tunată în Rusia
19 IANUARIE 2012, 11:47
2,679
6
“Felina roşie”, tunată în Rusia
De Valeriu Bahnaru
4
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
În îndepărtatul an 1996, Jaguar lansa modelul XK8, care urma să renască spiritul legendarului E-Type – poate cel mai glorios Jaguar din istoria mărcii britanice. Anume primul XK aducea cea mai fidelă interpretare a legendei de acum 50 de ani, având, ca şi originalul, un fuselaj rotunjit de jur-împrejur, un calandru de formă ovală, o proeminenţă lină pe capotă şi o distanţă mare de la axul spate la extremitatea spate a maşinii.

Şi anume aceste elemente, care asigură conexiunea maşinii cu istoria, compania rusească de tuning Status Design le-a lăsat neatinse în procesul de modificare a unui exemplar XK8 Convertible. Pentru că ar fi păcat, probabil, ca elementele definitorii să fie supuse unor modificări agresive. Totuşi, culoarea roşie-rubin a caroseriei este una unică, pregătită de tunerii de la Status Design doar pentru acest proiect.

Şi dacă decapotabila Jaguar nu a suferit prea multe modificări la designul exterior, atunci partea tehnică şi interiorul aduc schimbări mai esenţiale. Suspensia maşinii a fost coborâtă şi nu se putea trece fără un set nou de jante OZ Racing Botticelli III. Grila radiatorului, chiar dacă respecta forma originală, este una nouă, realizată din plasă cromată. Şi pragurile laterale au fost uşor modificate, iar blocurile optice spate au devenit uşor fumurii, accentuând elementele de iluminare din interiorul acestora. Tunerii de la Status Design au montat şi silueta unei feline pe capota maşinei – însă acest element pare mai potrivit pentru sedanurile Jaguar, şi nu pentru sportiva XK8, partea frontală a căreia are un unghi înclinat puternic în jos.

Atunci când se deschid uşile, iese în evidenţă o altă modificare radicală. Acestea nu se mai deschid în mod normal, ci în stil „Lambo”. Iar din interior au fost extrase scaunele spate, care oricum nu erau prea funcţionale, decapotabila transformându-se într-un vehicul cu două locuri. În locul banchetei spate a fost instalată un sistem audio hi-end, precum şi silueta spaţiului de retragere a plafonului. Aceasta din urmă a fost realizată din fibră de carbon şi a reuşit să sporească aerodinamicitatea maşinii. Plafonul propriu-zis a fost şi el confecţionat din nou, din material textil, căptuşit cu piele Alcantara pe interior. Întregul habitaclu a fost tapiţat cu piele neagră, cusută cu aţă roşie, sau cu piele Alcantara. Pe bord şi-a făcut loc şi o inserţie din fibră de carbon. Tetierele au primit câte un logo Jaguar cusut cu aţă roşie.

În fine, modificările aduse de compania de tuning culminează în portbagaj, pe uşa căruia au fost montate difuzoare şi chiar un display. De altfel, şi întreaga suprafaţă înterioară a portbagajului a fost tapiţată cu piele Alcantara...

Sub capotă, motorul V8 a primit un sistem de evacuare perfecţionat, iar pe partea interioară a capotei au fost montate elemente care reflectă imaginea imensului V8.

Ei bine, după cum se poate intui, maşina a fost realizată la comanda specială a unui client generos. Numele magnatului rus, care a preferat un Jaguar tunat la o vârstă onorabilă, în locul unuia nou, rămâne deocamdată necunoscut, la fel ca şi preţul plătit de acesta pentru munca celor de la Status Design...
COMENTARII (6)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Ianuarie 2012 - 14:03
Simplu si destul de frumos.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 19 Ianuarie 2012 - 19:13
Mda elegant,simplu,classic si frumos...imi place!!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 19 Ianuarie 2012 - 19:13
vad ca in ultimul timp rusii fac tuning pentru altii dar nu se apuca sa face ceva bun Original....
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Ianuarie 2012 - 12:54
GHITON: Mai au timp inka...
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 20 Ianuarie 2012 - 21:20
VB_1One : Credema ca rusii sunt ptregatiti pt asta dar ei oferea mai mult interes armamentului...am citi odata nu tin minte unde ca daca rusii nu ar fi dus razboaie atunci ei avea sa fie primii in lume la tot dar asa ei au pierdut mult cu aceste razboaie....
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 23 Ianuarie 2012 - 12:05
Nu-i kiar asa GHITON... uite sa vorbit de Afganistan te credeam, dar rusii ce razboaie ma rog au dus de la al 2-lea Razboi Mondial? Daca proiecteaza o bomba nucleara asta ce inseamna ca nu trebuie sa faca automobile, daca e asa atunci Chinei cum ii reusesc ambele? Daca imi vei zice ca au participat la conficte armate in Afganistan sau Cecenia, atunci iti spun ca tot s-au dus cu acelasi AK-74 dat in exploatarea armatei ruse inka in 1974.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!