GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
În îndepărtatul an 1996, Jaguar lansa modelul XK8, care urma să renască spiritul legendarului E-Type poate cel mai glorios Jaguar din istoria mărcii britanice. Anume primul XK aducea cea mai fidelă interpretare a legendei de acum 50 de ani, având, ca şi originalul, un fuselaj rotunjit de jur-împrejur, un calandru de formă ovală, o proeminenţă lină pe capotă şi o distanţă mare de la axul spate la extremitatea spate a maşinii.
Şi anume aceste elemente, care asigură conexiunea maşinii cu istoria, compania rusească de tuning Status Design le-a lăsat neatinse în procesul de modificare a unui exemplar XK8 Convertible. Pentru că ar fi păcat, probabil, ca elementele definitorii să fie supuse unor modificări agresive. Totuşi, culoarea roşie-rubin a caroseriei este una unică, pregătită de tunerii de la Status Design doar pentru acest proiect.
Şi dacă decapotabila Jaguar nu a suferit prea multe modificări la designul exterior, atunci partea tehnică şi interiorul aduc schimbări mai esenţiale. Suspensia maşinii a fost coborâtă şi nu se putea trece fără un set nou de jante OZ Racing Botticelli III. Grila radiatorului, chiar dacă respecta forma originală, este una nouă, realizată din plasă cromată. Şi pragurile laterale au fost uşor modificate, iar blocurile optice spate au devenit uşor fumurii, accentuând elementele de iluminare din interiorul acestora. Tunerii de la Status Design au montat şi silueta unei feline pe capota maşinei însă acest element pare mai potrivit pentru sedanurile Jaguar, şi nu pentru sportiva XK8, partea frontală a căreia are un unghi înclinat puternic în jos.
Atunci când se deschid uşile, iese în evidenţă o altă modificare radicală. Acestea nu se mai deschid în mod normal, ci în stil Lambo. Iar din interior au fost extrase scaunele spate, care oricum nu erau prea funcţionale, decapotabila transformându-se într-un vehicul cu două locuri. În locul banchetei spate a fost instalată un sistem audio hi-end, precum şi silueta spaţiului de retragere a plafonului. Aceasta din urmă a fost realizată din fibră de carbon şi a reuşit să sporească aerodinamicitatea maşinii. Plafonul propriu-zis a fost şi el confecţionat din nou, din material textil, căptuşit cu piele Alcantara pe interior. Întregul habitaclu a fost tapiţat cu piele neagră, cusută cu aţă roşie, sau cu piele Alcantara. Pe bord şi-a făcut loc şi o inserţie din fibră de carbon. Tetierele au primit câte un logo Jaguar cusut cu aţă roşie.
În fine, modificările aduse de compania de tuning culminează în portbagaj, pe uşa căruia au fost montate difuzoare şi chiar un display. De altfel, şi întreaga suprafaţă înterioară a portbagajului a fost tapiţată cu piele Alcantara...
Sub capotă, motorul V8 a primit un sistem de evacuare perfecţionat, iar pe partea interioară a capotei au fost montate elemente care reflectă imaginea imensului V8.
Ei bine, după cum se poate intui, maşina a fost realizată la comanda specială a unui client generos. Numele magnatului rus, care a preferat un Jaguar tunat la o vârstă onorabilă, în locul unuia nou, rămâne deocamdată necunoscut, la fel ca şi preţul plătit de acesta pentru munca celor de la Status Design...