GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
Tata Nano deţine în prezent titlul de cea mai ieftină maşină, însă recordul ar putea fi în curând doborât, dacă proiectul RE60 va fi transpus în realitate...
Timp de patru ani Alianţa Renault-Nissan şi compania indiană Bajaj Auto au lucrat la dezvoltarea unui automobil deosebit de ieftin, destinat ţărilor în curs de dezvoltare. Acum, rezultatul muncii vede lumina zilei, sub forma conceptului RE60, debutul public al căruia va avea loc la Salonul Auto de la Delhi.
Chiar dacă proiectul a fost susţinut de Alianţa Renault-Nissan, ingineria micromobilului a fost dezvoltată, în mare parte, de către indienii de la Bajaj Auto, ţintind să concureze în nişa în care domină Tata Nano cea a automobilelor ultra ieftine. Noţiunea de ieftin, însă, ia forme cu totul ciudate în cazul lui Bajaj, uneori lucrurile devenind chiar ridicole.
RE60 vine cu o siluetă pătrăţoasă şi o lungime de doar 2.75 metri. Lăţimea modelului măsoară 1.31 metri, iar înălţimea 1.65 metri. Într-un asemenea automobil ar trebui să încapă, conform spuselor creatorilor săi, până la patru adulţi.
Sub capota micromobilului a fost montat un motor pe benzină, cu un singur cilindru, de doar 200 cm cubi. Acesta dezvoltă o putere maximă de 20 CP, fapt care îi permite vehicului de 400 kg să atingă o viteză maximă de 70 km/h. Consumul este unul destul de moderat de doar 2.8 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 se situează sub valoarea de 60 g/km. Până la urmă, RE60 ar putea fi numit şi un vehicul ecologic, nu?...
Mai mult ca atât, inginerii indieni declară că în viitor vor apărea şi versiuni capabile să ruleze pe bază de gaz petrolier lichefiat, şi chiar pe gaz natural comprimat, fapt care va reduce şi mai mult costurile de exploatare a maşinii.
Conform declaraţiilor directorului executiv Rajiv Bajaj, reprezentanţii Renault şi Nissan nu au avut ocazia, deocamdată, să se familiarizeze cu RE60, însă indienii sunt dispuşi să permită amplasarea emblemei Renault sau Nissan pe capota micromobilului, dacă alianţa franco-japoneză va agrea această idee. Totuşi, dacă cei de la Renault şi Nissan nu se vor arăta prea inderesaţi de branding-ul celui mai ieftin automobil, indienii de la Bajaj Auto îşi vor amplasa propria emblemă pe noul vehicul.
La acest moment, pentru viitorul model de serie se vehiculează un preţ, care ar urma să pornească în India de la echivalentul a 1,700 Euro. Vânzările modelului de serie ar urma să ia startul în decursul acestui an.