La mijlocul lunii februarie, la uzina din Zaporojie, Ucraina, va fi dat startul producţiei noului model ZAZ Vida care nu este decât o reinterpretare a cunoscutei generaţii anterioare a lui Chevrolet Aveo, cu licenţa General Motors. Iniţial modelul va fi produs în caroserie sedan, urmând ca în scurt timp să pornească şi producţia htachback-ului.
Designul lui Vida a suferit modificări minime faţă de fosta generaţie Aveo, economisindu-se astfel la costurile pregătirii de producţie. Uzina din Zaporojie va efectua producţia de ciclu complet a noului ZAZ Vida, începând de la ştanţarea pieselor de caroserie şi sudare până la vopsire şi asamblare finală, iar o mare parte din componentele maşinii vor fi cumpărate chiar de la furnizorii ucraineni. În perspectivă, cota componentelor ucrainene în construcţia maşinii ar urma să depăşească 51%, fapt care va permite, conform legislaţiei ţării vecine, exportarea modelului şi în alte state. Pieţele spre care ţineşte ZAZ sunt cele din ţările CSI, însă întâietatea în vânzări ar urma să fie deţinută de piaţa locală a Ucrainei.
Sub capota lui ZAZ Vida se planifică montarea motoarelor General Motors de 1.4 şi 1.5 litri, ambele pe benzină, aspirate natural. În viitorul, Vida ar putea primi şi un propulsor de 1.3 litri.
Preţul exact al viitorului ZAZ Vida nu a fost anunţat deocamdată, însă se aşteaptă ca acesta să fie simţitor mai mic decât cel al actualei generaţii Aveo, situându-se pe piaţa locală în jurul valorii de 100,000 de grivne (aproximativ 146,000 lei, sau aproximativ 9,400 Euro). ZAZ Vida îşi propune să devină, astfel, competitiv în nişa automobilelor ultra-bugetare, iar pentru primul an ZAZ planifică producţia a cel puţin 10,000 de automobile.
Uzina ZAZ din Ucraina nu este la prima experienţă de acest fel, acolo fiind asamblate în prezent modelele ZAZ Lanos şi Forza, acestea fiind o interpretare a vechilor modele Daewoo. Ca şi în cazul lui Vida, producţia are loc cu licenţa şi suportul celor de la General Motors.