Atenţie la roşu: noul Dodge Challenger Rallye Redline
27 Martie 2012, 10:40
Dodge anunţă o nouă lansare în familia sa de maşini sport cu tracţiune pe spate: Challenger Rallye Redline. Ingredientele noului bolid american sunt cât se poate de condimentate: distribuţie a maselor între axe de 50 la 50, suspensie sport, transmisie automată cu schimbare a treptelor prin padele de lângă volan şi, desigur, un propulsor performant. Nu, nu este un
V8, ci un V6 de generaţie nouă a americanilor, de 3.6 litri, care şi-a făcut loc în ultimul timp sub capotele majorităţii modelelor Dodge, Chrysler şi Jeep. Pe noul Challenger Rallye Redline acesta dezvoltă 305 CP.
Motorul este unul aspirat natural, în cea mai fidelă tradiţie a muscle-car-urilor. Acesta îşi realizează puterea maximă de tocmai 6,350 rpm. Cuplul maxim de 363 Nm este atins la 4,800 rpm. Totuşi, 90 % din cuplul maxim este disponibil pe intervalul 1,800-6,400 rpm, ceea ce îi conferă propulsorului o elasticitate excelentă.
Noul Challenger Rallye Redline este echipat cu o transmisie automată AutoStick în 5 trepte, iar schimbarea treptelor se realizează cu ajutorului padelelor metalice, poziţionate lângă volan. Suspensia maşinii a fost rigidizată la greu, cea din faţă devenind cu 42% mai fermă, în timp ce puntea
spate şi-a adăugat 22% de rigiditate. Conform americanilor, acest fapt sporeşte considerabil manevrabilitatea maşinii, transformând-o într-o sportivă capabilă de demonstraţii extreme. Şi elementele de stabilizare laterală ale suspensiei au fost îngroşate, cu
aproximativ 33%, astfel că Challenger Rally Redline va putea efectua cu uşurinţă şi derapaje laterale controlate.

Modificările tehnice nu se opresc aici. Coloana de direcţie şi-a sporit considerabil acuitatea şi feedback-ul,
fapt care, în tandem cu noile jante mai late, sporesc capacitatea maşinii de a vira brusc. Desigur, nu se putea trece şi fără un set de frâne noi. În faţă, etrierele standard cu un piston au fost înlocuite cu altele noi, cu două pistoane. Nu vă grăbiţi să vă lăsaţi impresionat prea mult pentru că un
Mercedes-Benz SL, spre exemplu, are etriere cu 6 pistoane pe puntea faţă... Totuşi, americanii au mărit şi diametrul discurilor de frână pe puntea faţă, de la 320 mm la 345 mm. Pe puntea spate au discurile neventilate au fost înlocuite cu altele de aceeaşi dimensiune, dar ventilate.
La exterior, americanii s-au străduit să îi confere modelului o imagine de băiat rău, cu care nu prea face să te pui. O linie roşie masivă îşi croieşte drumul pe întreaga lungime a maşinii, pornind de la capotă, continuând pe plafon şi sfârşind pe uşa portbagajului. Linia masivă este însoţită de alte două linii subţiri paralele. Culoarea roşie se regăseşte şi pe noul set de jante, care vin cu un contur roşu puternic evidenţiat, dar şi cu partea


interioară vopsită în roşu. Cât priveşte anvelopele, nu vă aşteptaţi la ceva foarte exotic, gen Pirelli P-Zero. Peste ocean viziunea asupra cauciucurilor este mult mai pământeană, chiar dacă vorbim de maşini ultra-performante. Cei de la Dodge şi-au încălţat noul lor model în anvelope all-season Firestone Firehawk...
Despre aderenţa unor anvelope all-season în condiţii de sportivitate extremă se poate vorbi mult de tot...

La interior, americanii îşi vor desfăta clienţii cu piele specială. Opţional, se va putea bifa şi un interior căptuşit cu piele roşie, numită Radar Red.
Cei de la Dodge garantează că toţi cei care îl vor vedea pe Challenger Rallye Redline, vor întoarce capul după el... Aici trebuie să le dăm dreptate americanilor! Iar preţul noului muscle-car e destul de atrăgător – doar 28,745 dolari SUA, adică echivalentul a aproximativ 21,750 Euro.
PiataAuto.mdIlie Toma
5
3,395
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (17)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Martie 2012 - 16:32
KRASAVA...
0
1
Alexei
Rezina, Moldova
la 27 Martie 2012 - 19:11
WoW.....tot vreu unu:D
0
0
Sandu96
Chişinău
la 27 Martie 2012 - 21:03
asa un pret mic !!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 27 Martie 2012 - 22:46
mde chiar socant,ce e cu pretulacest asa de mic?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2012 - 07:48
bine ca e mic si nu v-au pus sa scoateti peste 40.000 din buzunar...
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2012 - 11:04
pretu e mic deoarece materialele folosite sint ieftine si echivalente Dacia logan, necatind la asta mie imi place foarte mult, unicul minus pentru MD este cilindreia mare astfel incit devamarea va costa practic jumate de masina sau chiar si mai mult:)))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2012 - 12:42
Dima: tu sper makar sa fi vazut Challenger in realitate... ca ca spui cum ii calitatea materialelor. Nu-i face concurenta Mercedes-ului, insa nici nu se coboara la nivelul Logan-ului...
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2012 - 12:56
VB_1One apoi tu singur tiai raspuns la intrebare, fiindca nici pretu nui ca la logan da nici ca la mercedes:)))))))))))) de unde atita negativ in tine nu inteleg?! Challenger nu am vazut insa Charger chiar am reusit sa merg, interiorul practic este identic, barele sint din fibra nu ABS si multe alte detalii ce ieftinesc masina!
0
0
Sandu96
Chişinău
la 28 Martie 2012 - 13:25
il inregistrezi in transnistria si gata nu platesi asa de mult :D:D:D
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2012 - 16:25
Dima vrei sa compari dacia cu Dodge?
Ce e cu tine baiatule?
ia fii atent in poza unde aarta salonul,ce vrei sa spui ca la Dacia tot e asa?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2012 - 22:11
Dima: de ce zici ca am destul negativ? :)) ba delok... si de unde ai luat ca nu are ABS care se instaleaza kiar la unele masini din anii '80? Sa fi zis de americoasele din "90 ca nu au ABS, te sustineam fiindca vazusem Ford Taurus din '94 fara antiblocaj.
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2012 - 22:42
VB_1One ABS este un material din care se face barele si alte detalii, citeste atent ce am scris
GHITON eu nu compar, am zis doar ca unele materiale sint identice, de exemplu plasticul din salon sau unele insertii etc
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Martie 2012 - 16:23
Dima: Sorry... eu am inteles AntiBrakeSistem (ABS), gata m-am informat si ce prezinta ABS-ul (plastic)... Dar de unde stii ca nu-i din ABS si e din fibra, deoarece in text nu se specifika nicaieri? Totusi imi pare ca ai avut un contact tu cu Challenger...?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Martie 2012 - 16:23
:))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Martie 2012 - 16:24
Glumesc... nu are de unde s-o faci... :))
0
0
dima
Chişinău
la 29 Martie 2012 - 22:02
VB_1One eu nu am avut, a avut un prieten cu Charger, la lovit intrun copac iarna, de aceea cunosc aceste masini!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Martie 2012 - 23:16
Dima: Nu compara PI*DA cu piz*eala... :))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!