Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Atenţie la roşu: noul Dodge Challenger Rallye Redline

27 Martie 2012 - 10:40
Ilie Toma
Atenţie la roşu: noul Dodge Challenger Rallye Redline
Dodge anunţă o nouă lansare în familia sa de maşini sport cu tracţiune pe spate: Challenger Rallye Redline. Ingredientele noului bolid american sunt cât se poate de condimentate: distribuţie a maselor între axe de 50 la 50, suspensie sport, transmisie automată cu schimbare a treptelor prin padele de lângă volan şi, desigur, un propulsor performant. Nu, nu este un

V8, ci un V6 de generaţie nouă a americanilor, de 3.6 litri, care şi-a făcut loc în ultimul timp sub capotele majorităţii modelelor Dodge, Chrysler şi Jeep. Pe noul Challenger Rallye Redline acesta dezvoltă 305 CP.

Motorul este unul aspirat natural, în cea mai fidelă tradiţie a muscle-car-urilor. Acesta îşi realizează puterea maximă de tocmai 6,350 rpm. Cuplul maxim de 363 Nm este atins la 4,800 rpm. Totuşi, 90 % din cuplul maxim este disponibil pe intervalul 1,800-6,400 rpm, ceea ce îi conferă propulsorului o elasticitate excelentă.

Noul Challenger Rallye Redline este echipat cu o transmisie automată AutoStick în 5 trepte, iar schimbarea treptelor se realizează cu ajutorului padelelor metalice, poziţionate lângă volan. Suspensia maşinii a fost rigidizată la greu, cea din faţă devenind cu 42% mai fermă, în timp ce puntea spate şi-a adăugat 22% de rigiditate. Conform americanilor, acest fapt sporeşte considerabil manevrabilitatea maşinii, transformând-o într-o sportivă capabilă de demonstraţii extreme. Şi elementele de stabilizare laterală ale suspensiei au fost îngroşate, cu aproximativ 33%, astfel că Challenger Rally Redline va putea efectua cu uşurinţă şi derapaje laterale controlate. Modificările tehnice nu se opresc aici. Coloana de direcţie şi-a sporit considerabil acuitatea şi feedback-ul, fapt care, în tandem cu noile jante mai late, sporesc capacitatea maşinii de a vira brusc. Desigur, nu se putea trece şi fără un set de frâne noi. În faţă, etrierele standard cu un piston au fost înlocuite cu altele noi, cu două pistoane. Nu vă grăbiţi să vă lăsaţi impresionat prea mult pentru că un

Mercedes-Benz SL, spre exemplu, are etriere cu 6 pistoane pe puntea faţă... Totuşi, americanii au mărit şi diametrul discurilor de frână pe puntea faţă, de la 320 mm la 345 mm. Pe puntea spate au discurile neventilate au fost înlocuite cu altele de aceeaşi dimensiune, dar ventilate.

La exterior, americanii s-au străduit să îi confere modelului o imagine de băiat rău, cu care nu prea face să te pui. O linie roşie masivă îşi croieşte drumul pe întreaga lungime a maşinii, pornind de la capotă, continuând pe plafon şi sfârşind pe uşa portbagajului. Linia masivă este însoţită de alte două linii subţiri paralele. Culoarea roşie se regăseşte şi pe noul set de jante, care vin cu un contur roşu puternic evidenţiat, dar şi cu partea interioară vopsită în roşu. Cât priveşte anvelopele, nu vă aşteptaţi la ceva foarte exotic, gen Pirelli P-Zero. Peste ocean viziunea asupra cauciucurilor este mult mai pământeană, chiar dacă vorbim de maşini ultra-performante. Cei de la Dodge şi-au încălţat noul lor model în anvelope all-season Firestone Firehawk...

Despre aderenţa unor anvelope all-season în condiţii de sportivitate extremă se poate vorbi mult de tot... La interior, americanii îşi vor desfăta clienţii cu piele specială. Opţional, se va putea bifa şi un interior căptuşit cu piele roşie, numită Radar Red.

Cei de la Dodge garantează că toţi cei care îl vor vedea pe Challenger Rallye Redline, vor întoarce capul după el... Aici trebuie să le dăm dreptate americanilor! Iar preţul noului muscle-car e destul de atrăgător – doar 28,745 dolari SUA, adică echivalentul a aproximativ 21,750 Euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (10 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter