Geneva 2012: B-MAX, Ford-ul aproape „românesc”
13 Martie 2012, 12:00
De când au fost dezvăluite primele imagini cu noua generaţie B-MAX, România s-a îndrăgostit de acest model într-atât de mult, încât uneori pare că nici Dacia nu mai este la fel de iubită. Dragostea vecinilor de peste Prut nu vine în zadar, însă, pentru că una din locaţiile în care va fi asamblat noul B-MAX, va fi chiar noua uzină Ford din Craiova.

Pe lângă predilecţiile patriotice ale vecinilor, însă, B-MAX aduce destul de multe lucruri interesante, care-l recomandă drept un viitoru succes în segmentul van-urilor compacte în Europa. În primul rând, odată deschide cele două uşi laterale ale modelului, devine vizibilă lipsa montanţilor centrali, fapt care facilitează accesul la bord. Lipsa acestora crează însă probleme de inginerile, din cauza dispariţiei unor elemente cruciale în asigurarea rigidităţii caroseriei. Cei de
la Ford declară că au integrat elemente înlocuitoare similare în chiar uşile culisante laterale, compensând astfel lipsa montanţilor. Totuşi, să ne imaginăm situaţia în care, cu ambele uşi deschise, B-MAX ar fi suspus unei echilibrări pe diagonală a roţilor, în condiţii ceva mai extreme. În aceste condiţii elementele de forţă din uşi nu-şi vor mai avea rolul, iar structura maşinii ar putea manifesta o oarecare torsiune, care s-ar manifesta, spre exemplu, prin imposibilitatea închiderii fireşti a uşilor în acea poziţie. Ei bine, e o presupunere a noastră, care va putea fi verificată doar în momentului unui viitor test drive, deocamdată prezumăm că inginerii Ford s-au gândit şi la astfel de situaţii şi i-au asigurat lui B-MAX rigiditatea necesară.

Sub capota noului B-MAX îşi vor face loc motoare Ford de generaţie nouă,
printre care şi unul turboaspirat pe
benzină, de 1.0 litri EcoBoost. Acesta va fi disponibil în două variante de putere – de 100 CP şi 120 CP şi va fi echipat standard cu sistem Start/Stop. Ford declară că acest propulsor ar trebui să-i asigure lui B-MAX un consum mixt de 4.9 litri/100 km. Pe lângă propulsorul turboaspirat, B-MAX va mai beneficia de alte două benzinare aspirate natural – de 1.4 litri şi 90 CP şi 1.6 litri şi 105 CP. De asemenea, în lista de motorizări se vor regăsi şi două diesel-uri Duratorq TDCi, de 1.6 litri (95 CP) şi 1.5 litri (75 CP). Motoarele diesel vor indica un consum de 4.0-4.1 litri la 100 km.

În Europa, modelul va concura cu modele precum Opel Meriva, Kia Venga, Citroen C3 Picasso, şi Renault Grand Modus.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
5
3,032
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (2)
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 Martie 2012 - 17:00
Pai e si avedinte ca e mai bine sa iubesti asa casina decit Daciile mai rele in comparatie cu asa model. si as spune ca e destul de aconom acest B-MAX
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Martie 2012 - 19:37
Imi place modul de acces in salon pentru pasagerii banketei din spate, e mult mai komod asa, e un lukru binevenit pentru minivan-uri.
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!