Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Geneva 2012: Viitorul Toyota va fi eficient şi dinamic

12 Martie 2012 - 16:20
Ilie Toma
Geneva 2012: Viitorul Toyota va fi eficient şi dinamic
Standul Toyota de la Geneva a fost aglomerat de un număr impunător de concepte şi modele apropiate de producţia de serie. Tehnologii de viitor, forme şi emoţie – astfel ar putea fi descris mega-stand-ul mărcii nipone de la Salonul Auto de la Geneva.

Pentru că avem noi o predilecţie deosebită faţă de Toyota GT-86, vom vorbi în primul rând despre ea. Japonezii au adus-o în carne şi oase la Geneva, iar aceasta s-a lăsat cunoscută în detaliu de presă şi public, cu promisiunea că ajunge şi în showroom-urile din Europa undeva prin august-septembrie.

După un prim contact cu GT 86, putem spune cu certitudine că Toyota a creat un model de vis, la care vor aspira pasionaţii de toate vârstele. Cu o poziţie extrem de joasă şi rigidă în scaun, GT 86 te cheamă să-l conduci imediat, descoperindu-i limitele fizice. Iar limitele maşinii, de fapt, sunt mărginite doar de propriile abilităţi de condus extrem...

Un alt model de serie, adus la Geneva, e noul Yaris Hybrid. De fapt, tehnologic vorbind, noul Yaris nu diferă prea mult de precedentul Yaris HSD, diferenţa făcând-o preluarea designului noii generaţii Yaris. Noul hibrid urban îşi va bucura proprietarii cu un consum mixt de doar 3.5 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 se vor situa la valoarea de 79 g/km.

Noul Yaris hibrid va ajunge în showroom-urile europene în luna mai a acestui an şi îşi propune să contribuie cu cle puţin 20% din vânzările familiei Yaris.

Mult mai departe în viitor priveşte un concept futuristic, pe nume FT-Bh, silueta căruia pare să fie transpusă din cea a unui fier de călcat. Avantajele acestei siluete vin dintr-un coeficient aerodinamic extrem de redus, de doar 0.235, iar construcţia uşoară a favorizat o greutate totală de doar 785 kg. Prin urmare, FT.Bh poate rula aproape pe gratis, metaforic vorbind. Vehiculul are nevoie de doar 2.1 litri de combustibil la 100 km, iar trenul său de rulare hibrid conţine un propulsor pe benzină de doar 1.0 litri şi 2 cilindri. FT-Bh este şi destul de spaţios la interior, deşi măsoară în total sub 4 metri lungime. Dimensiunile sale şi ampatamentul de 2,570 mm îl încadrează în segmentul B european, iar Toyota declară că, deşi habitaclul pare foarte futuristic, acesta face uz doar de materiale uzuale în industria auto de azi, prin urmare, teoretic, interiorul lui FT-Bh ar putea deveni realitate în formă identică celei conceptuale.

Toyota este însă un maestru şi în vehiculele hibrid cu încărcare de la priză, având şi un Prius Plug-in în producţia de serie. O viziune viitoare asupra felului în care ar putea arăta următorii hibrizi plug-in Toyota e dată de conceptul NS4, care vine cu forme mult mai pământeşti şi mai apropiate de un eventual model de serie. Nu am greşi dacă am spune că designul lui NS4 are o oarecare tentă sportivă. Un astfel de viitor Prius ar fi demn de cea mai profundă fascinaţie, ce spuneţi? De fapt, substratul tehnic al lui NS4 este în mare parte unul uşor evoluat de pe actualul Prius Plug-in Hybrid, Toyota dorind mai mult să testeze reacţiile la designul conceptului, în vederea unei viitoare generaţii ale modelului. După cum declară chiar reprezenanţii producătorului nipon, NS4 are rolul de a conferi pasiune şi emoţie ideii de achiziţie a unui hibrid, pe lângă tradiţionalul gând de eficienţă şi grijă faţă de mediu. Noi spunem că NS4 e unul din cele mai reuşite concepte pe care le-a născut Toyota în ultimii ani!

Având o experienţă enormă în domeniul hibrizilor şi modelelor plug-in, Toyota şi-a zis că ar fi cazul să se impună şi în segmentul automobilelor electrice cu celule de combustibil, chiar dacă această nişă nu e foarte practică deocamdată. O demonstraţie de capacitate din partea Toyotei, dacă vreţi, pentru ca publicul să nu uite cine a transpus în realitatea cotidiană ideea hibrizilor. Propulsia se desfăşoară ca urmare a energiei electrice rezultate dintr-o reacţie chimică între hidrogenul stocat în rezervoarele vehicului şi oxigenul din aer. Emisiile sunt total inofensive, şi au formă de vapori de apă, însă lipsa infrastructurii cu staţii de hidrogen îi face pe mulţi producători să se limiteze doar la demonstraţi de forţă şi nimic mai mult. Ne amintim aici exemplul de anul trecut al celor de la Mercedes-Benz, care au făcut înconjurul lumii cu 3 exemplare B-Class F-CELL, cu sistem similar de propulsie. Ei bine, pe întreaga durată a călătoriei s-au găsit doar două staţii publice de alimentare cu hidrogen, aşa că maşinile au trebuit însoţite de o cisternă masivă de hidrogen, care le-a asigurat combustibilul pentru propulsie... Totuşi, Toyota declară că va pune în vânzare un astfel de model, începând cu anul 2015...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (18 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter