Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Jeep a pregătit 6 prototipuri unice pentru Easter Jeep Safari

29 Martie 2012 - 14:44
Ilie Toma
Jeep a pregătit 6 prototipuri unice pentru Easter Jeep Safari
La întâlnirea anuală a fanilor Jeep, numită „Easter Jeep Safari”, producătorul american de maşini de teren va aduce 6 concepte unicale de vehicule offroad, create împreună cu compania Mopar. La crearea celor 6 vehicule au fost folosite piese şi accesorii originale din catalogul Mopar şi Jeep. Să începem descrierea lor în ritm ascendent, de la cel mai simplu exemplar la cel mai fascinant!

Deci, cea mai simplă poate fi numită versiunea Jeep Grand Cherokee Trailhawk. Acesta beneficiază de o caroserie vopsită în două culori – alb şi gri închis – condimentată cu o grilă a radiatorului de culoare gri deschis şi roşu. Aceeaşi nuanţă de gri este prezentă la corpurile oglinzilor exterioare, în înserţiile hayonului, dar şi la jantele de 18 inch, cu care este încălţat modelul.

Mergem la următorul model, care se arată a fi mult mai condimentat. E vorba de un Jeep Wrangler Rubicon, dotat cu o serie lungă de accesorii Mopar. Garda la sol a maşinii a fost mărită cu 64 mm, iar jantele au un stil clasic Jeep. Anvelopele măsoară 35 inch pe diametrul exterior, şi vin, desigur, de la Goodyear. Barele de protecţie au fost schimbare cu altele mai rigide, pe partea frontală şi-a făcut lor un troliu, capabil să scoată maşina din orice încurcătură în offroad. La interior a fost montată o cutie masivă de depozitare, care poate fi închisă. Nu se putea trece nici fără un nou sistem audio cu difuzoare de 6.5 inch.

De modificări mai radicale s-a bucurat Jeep Wrangler Rubicon Traildozer, care a fost pregătit pentru cele mai dure condiţii de offroad, împreună cu echipa celor de la American Expedition Vehicles (AEV). Aici garda la sol a crescut cu 90 mm faţă de un exemplar de serie, şi asta datorită unei noi suspensii AEV Dualsport RS. Au fost instale bare de protecţie ranforsate şi un troliu Mopar, iar roţile au fost încălţate în anvelope imense de offroad Mickey Thompson Baja Claw. Capota este una ventilabilă, asta pentru că sub ea vine şi cea mai importantă modificare: un motor HEMI V8, cu o putere de 570 CP. Cuplul imens de 636 Nm este transmis celor patru roţi prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 6 rapoarte, de provenienţă Getrag, iar punţile maşinii sunt de tip Dana 44, cu diferenţiale blocabile mecanic, acţionte electronic.

Mai departe, lucrurile devin fierbinţi şi condimentate la maxim. Jeep mai aduce încă un concept pe bază de Wrangler, numit Apache. Acesta este realizat în stil militar, iar garda la sol a fost mărită cu 114 mm. Roţile au fost încălţate în anvelope pentru offroad extrem, iar în loc de bare de protecţie clasice şi-au făcut loc bare din metal tubular. Şi punţile au fost înlocuite cu altele mai extreme, din catalogul Mopar. Aripile sunt extrem de subţiri, lăsând mult spaţiu pentru culisarea pe verticală a roţilor. Din nou, Wrangler

Apache nu putea să nu fie dotat cu un troliu salvator pentru condiţii extreme. În locul motorului standard V6, sub capota lui şi-a făcut loc un V8 HEMI de 6.4 litri, care livrează 470 CP şi 636 Nm, şi care este cuplat la o transmisie manuală în 5 rapoarte.

O creaţie cu adevărat unică este pick-up-ul conceptual J-12, care vine să evoce modelul Jeep Gladiator al anilor 1960. Tehnic, noua creaţie se bazează pe modelul Wrangler Unlimited, însă cadrul acestuia a fost alungit cu 46 mm. Bena pick-up-ului concept are, astfel, o lungime utilă de 183 cm. Capacităţile offroad sunt asigurate datorită gărzii la sol cu 76 mm mai mari, şi a stabilizoarelor laterale

Teraflex. Punţile sunt de tip Dynatrac D400 şi D60, iar diametrul extterior al anvelopelor măsoară 36 inch. Jantele au un diametru de 16 inch. Interiorul a fost realizat într-un stil minimalist, fiind tapiţat cu piele Katzkin. Şi în fine, cel mai demenţial dintre cele 6 proiecte este incredibilul Jeep Mighty FC, care are o înfăţişare mult mai apropiată de cea a modelelor Unimog, decât a celor Jeep. Totuşi, acesta se inspiră nu din modele germane ci chiar din istoria sa, sau mai exact din cea a camioanelor Jeep Forward Control, produse între anii 1956 şi 1965. La baza noii creaţii stă substratul tehnic al lui Wrangler Rubicon. Pe baza lui a fost creată şi cabina, amputându-se partea frontală.Cadrul dur a fost alungit, aici făcându-şi apariţia şi o benă de 2.5 metri lungime. Prototipul este dotat cu bare de protecţie Hanson, troliu Warn 16.5, şi sistem de evacuare Corsa din oţel inoxidabil. Pe

Mighty FC au fost instalate şi punţi noi Portal Axle, elementele de conexiune ale cărora fac ca centrul lor să fie mult mai înalt, permiţând astfel abordarea unor condiţii cu adevărat extreme de offroad. Doar puntea faţă costă 12,500 dolari SUA, conform cataloagelor Jeep, în timp ce puntea spate mai trage alte 11,000 dolari. Chiar dacă jantele au un diametru de doar 17 inch, diametrul exterior al anvelopelor măsoară 40 de inch.

Toate cele 6 creaţii demente vor fi prezente în scurt timp în statul american Utah, oraşul Moab, acolo unde va avea loc întâlnirea fanilor Jeep „Easter Jeep Safari”.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (16 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter