Mercedes-Benz va construi automobile mai rapid
30 Martie 2012, 17:18
Odată cu inaugurarea noii sale uzine în Kecskemet, Ungaria, Mercedes-Benz şi-a făcut publice şi câteva din planurile sale de viitor. Printre altele, producătorul german planifică reducerea timpului mediu necesar asamblării automobilelor sale.
„Time is money” – a spus-o Henry Ford, primul om care a pus la punct producţia de serie a maşinilor. Iar numărul de ore petrecute pe linia de asamblare are un efect direct asupra profitabilităţii. Şi a calităţii, probabil, atât timp cât mai rapid nu înseamnă mai puţin calitativ. În anul 2008, un vehicul Mercedes-Benz se năştea, în mediu,
în urma a 43 de ore petrecute pe linia de asamblare. Peste doar 3 ani, în anul 2015, producătorul german estimează că va avea nevoie de doar... 30 de ore pentru a asambla un model.

Un factor cheie în atingerea acestui obiectiv este reducerea tipurilor de arhitecturi a platformelor sale şi unificarea a tot mai multe componente.
E o idee apropiată de cea a MQB-urilor de la Volkswagen, în care o platformă aproape identică devine compatibilă pentru marea majoritate de modele, şi care poate fi extinsă şi adaptată la diferite lungimi şi sarcini.

Dacă în 1995 Mercedes-Benz avea 15
arhitecturi diferite de platforme,
utilizate pentru modelele sale, atunci
astăzi există doar... 4. Aici nu luăm în
calcul, însă, G-Class-ul, model care
este construit de 33 de ani de
compania Magna, în Austria, pe
bază contractuală cu cei de
la Daimler. Şi dacă 4 arhitecturi
par puţine astăzi, atunci în
2015 vor exista
doar... 2, în timp
ce numărul
de modele
va creşte
la 30!
Da, o gamă întreagă de modele, baza-
tă, în esenţă, pe doar două platforme
diferite! Una din aceste platforme va
avea tracţiune pe puntea faţă şi va fi
utilizată la modelele compacte – A-
Class, B-Class şi derivatele acestora.
Ce-a de-a doua va fi utilizată pentru
întreg restul gamei şi va avea o arhi-
tectură cu tracţiune pe spate cu posi-
bilitatea cuplării şi a tracţiunii integrale.
De asemenea, astăzi Mercedes-Benz are 60% din capacitatea sa de producţie localizată în Europa. Lucrurile se vor schimba şi în această direcţie, însă, producţia migrând spre ţările cu costuri mai mici pentru salarizare. Daimler estimează că până în anul 2020, peste 50% din capacitatea sa de producţie va fi localizată în afara Europei.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,518
COMENTARII (3)
Christoph
Cahul, Moldova
la 30 Martie 2012 - 20:52
anii 2000 in ..pana in prezent majoritatea spunea ca mercedesurile sunt destul de coplicate( in raport cu celalte marci) ... dar deja vad ca asti de la autiservice no sa mai aiba asa multa batea de cap
0
0
Mihail
Chişinău
la 30 Martie 2012 - 23:02
mda... apare universalul ;)... bravo.. succes inginerilor care trebu sa aiba idei revolutionare... sa combine in asa mod roboteii :)

credca vor fugari shi muncitorii...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Martie 2012 - 07:21
Cu cit mai multa inovatie, cu atit mai putini lukratori la uzina...
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!