Opel vrea să revoluţioneze farurile maşinilor
26 Martie 2012, 14:32
Opel anunţă astăzi că a dezvoltat un sistem de iluminare revoluţionar, pe bază de matrice de LED-uri – o tehnologie absolut nouă pentru industria auto, care ar putea schimba radical farurile maşinilor.

Astăzi, LED-urile au devenit o tendinţă omniprezentă în industrie, parţial datorită eficienţei lor sporite, parţial datorită aspectului personalizat pe care îl conferă unei maşini. De asemenea, de mai mulţi ani există sisteme de ajustare a unghiului de iluminare, care ajustează mecanic
lentilele în viraje, spre exemplu, pentru a ilumina mai bine zona din direcţia virării. Mai recent, cei de la Mercedes-Benz au dezvoltat un sistem care permite maşinii să păstreze faza lungă pe aproape toată durata călătoriei, ajustând mecanic unghiul de incidenţă a fasciculelor luminoase atunci când alte maşini vin în întâmpinare,
evitându-se astfel efectul de orbire a celor din întâmpinare.

Ceea ce propune Opel astăzi este un sistem bazat pe o idee similară cu cea a inginerilor Mercedes-Benz – de a permite maşinii să ruleze cu faza lungă, iluminând întotdeauna zonele mai puţin vizibile, dar ajustând în acelaşi timp razele luminoase în aşa
fel, încât cei care vin în întâmpinare să nu fie orbiţi. Diferenţa e dată de modul în care se face ajustare. Dacă la Mercedes-Benz lentilele sunt acţionate mecanic continuu, pentru ajustarea unghiului, inginerii Opel au găsit o soluţie lipsită de componente mecanice. Noul lor tip de faruri este format dintr-o matrice de LED-uri, separată logic în patru segmente, decuplabile separat. Astfel, atunci când în ambele faruri ard câte patru segmente, se realizează o fază lungă clasică, cu iluminare maximă. Atunci când vine un autovehicul în întâmpinare, în dependenţă de poziţia lui, unele din segmente vor fi deconectate, singulare sau în grup cu altele, pentru ca în zona aflării vehiculului din întâmpinare să nu fie proiectate fascicule orbitoare de lumină. Pe parcursul unui proces de întâmpinare a două vehicule, noul sistem va deconecta şi reconecta succesiv segmentele necesare din matricea de LED-uri, astfel încât vizibilitatea să rămână maximă, iar orbirea să fie evitată. Toate deconectările sunt gestionate electronic, iar identificarea vehiculelor este realizată de o cameră specială de luat vederi, montată în zona oglindei retrovizoare centrale. Sistemul poate identifica şi automobilele care rulează în aceeaşi direcţie, diminuând fasciculele luminoase într-un mod similar.
În total, 4 segmente decuplabile individual din fiecare bloc optic frontal pot forma 16 combinaţii de funcţionare. Împreună cu farul alăturat, numărul combinaţiilor posibile se ridică la 256.
Noul sistem de iluminare îşi va face simţită prezenţa pe întreaga gamă Opel în următorii ani. Dacă până acum, amprenta optică specifică mărcii putea fi redată doar de către
LED-urile de zi, acum şi noile faruri cu matrice de LED-uri vor prelua forma specifică a mărcii.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
3,368
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (12)
Christoph
Cahul, Moldova
la 26 Martie 2012 - 14:47
f tare, la un ferrari nu ar fi de nici.un folos :D:D nu mai reusesti sa orbesti pe cineva, e prea repede
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 26 Martie 2012 - 19:58
Pur si simplu BRAVO.
0
0
petro
Chişinău
la 26 Martie 2012 - 22:09
daca sa cautam pe net vom vedea ca cei de la VW au deja asa sitem pe touareg
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 26 Martie 2012 - 23:46
Opel uimeste de-a binelea... ca se duce repede, repede in viitorul apropiat cu tehnologiile... SUPER!!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 27 Martie 2012 - 22:48
mde,siguranta,sigurata.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2012 - 07:49
Ar fi bine cei ku xenon sa mai aiba astfel de Opeluri ca asa tehnologie, ca tare mai kiorasc drashii kind merg pe sosea...
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2012 - 11:01
:))))))) mare inventie! o gramada de marci au deja asa tehnologie si nu e mehanica ci electronica, nu au inventat nimic doar au perfectionat ceva ce exista deja de foarte mult timp!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2012 - 12:44
Dima: si de ce numai tu stii de asta? sau poate e inventia ta si nu o dai nimanui? la ce masini se mai foloseste asa ceva?
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2012 - 12:51
sisteme ca sa mergi in permanenta cu faza lunga, care se deconecteaza sau isi schimba directia automat cind vine cineva din fata exista inca din anii 90 si nu mecanica ci cu sonde electronice, chiar si la bmw e39 din 96 exista numai ca acolo faza lunga automat se deconecteaza, aici e acelasi lucru numai ca deja mai modern cu mai multe posibilitati, asta o stie toata lumea nu e secret, sapoi tehnologia farurilor o face Hella si nu opel!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Martie 2012 - 16:29
DIma: nu gani tu... nu compara anii '96 cu 2012... si hai k am auzit doar o marca care tu sustii ca e ceva asemanator, dar unde e gramada de marci....?
0
0
dima
Chişinău
la 29 Martie 2012 - 22:05
VB_1One unu la unu aveau si mercedesurile w210 si poate si alte masini fiindca sistema era practic la toate la fel si de ce sa nu compar 96 cu 2012 daca ideia e aceeasi, sensul sistemei e identica, numai ca atunci era mai simpla da acum mai compusa:))))) ceea ce vrau sa spun este ca opel nu a inventat lisapeta, doar a modernizat ceva existent!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Martie 2012 - 23:18
Dima: kind ai kauta... nimeni acum in lumea auto nu inventeaza tricikleta, doar o modernizeaza... la unii se primeste pe cind unii nu se bukura de popularitate si functionalitate (cazul tau ku E39 si W210) pe cind Opel-ului ii merge kiar foarte bine...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!