Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Opel vrea să revoluţioneze farurile maşinilor

26 Martie 2012 - 14:32
Ilie Toma
Opel vrea să revoluţioneze farurile maşinilor
Opel anunţă astăzi că a dezvoltat un sistem de iluminare revoluţionar, pe bază de matrice de LED-uri – o tehnologie absolut nouă pentru industria auto, care ar putea schimba radical farurile maşinilor. Astăzi, LED-urile au devenit o tendinţă omniprezentă în industrie, parţial datorită eficienţei lor sporite, parţial datorită aspectului personalizat pe care îl conferă unei maşini. De asemenea, de mai mulţi ani există sisteme de ajustare a unghiului de iluminare, care ajustează mecanic lentilele în viraje, spre exemplu, pentru a ilumina mai bine zona din direcţia virării. Mai recent, cei de la Mercedes-Benz au dezvoltat un sistem care permite maşinii să păstreze faza lungă pe aproape toată durata călătoriei, ajustând mecanic unghiul de incidenţă a fasciculelor luminoase atunci când alte maşini vin în întâmpinare, evitându-se astfel efectul de orbire a celor din întâmpinare. Ceea ce propune Opel astăzi este un sistem bazat pe o idee similară cu cea a inginerilor Mercedes-Benz – de a permite maşinii să ruleze cu faza lungă, iluminând întotdeauna zonele mai puţin vizibile, dar ajustând în acelaşi timp razele luminoase în aşa fel, încât cei care vin în întâmpinare să nu fie orbiţi. Diferenţa e dată de modul în care se face ajustare. Dacă la Mercedes-Benz lentilele sunt acţionate mecanic continuu, pentru ajustarea unghiului, inginerii Opel au găsit o soluţie lipsită de componente mecanice. Noul lor tip de faruri este format dintr-o matrice de LED-uri, separată logic în patru segmente, decuplabile separat. Astfel, atunci când în ambele faruri ard câte patru segmente, se realizează o fază lungă clasică, cu iluminare maximă. Atunci când vine un autovehicul în întâmpinare, în dependenţă de poziţia lui, unele din segmente vor fi deconectate, singulare sau în grup cu altele, pentru ca în zona aflării vehiculului din întâmpinare să nu fie proiectate fascicule orbitoare de lumină. Pe parcursul unui proces de întâmpinare a două vehicule, noul sistem va deconecta şi reconecta succesiv segmentele necesare din matricea de LED-uri, astfel încât vizibilitatea să rămână maximă, iar orbirea să fie evitată. Toate deconectările sunt gestionate electronic, iar identificarea vehiculelor este realizată de o cameră specială de luat vederi, montată în zona oglindei retrovizoare centrale. Sistemul poate identifica şi automobilele care rulează în aceeaşi direcţie, diminuând fasciculele luminoase într-un mod similar. În total, 4 segmente decuplabile individual din fiecare bloc optic frontal pot forma 16 combinaţii de funcţionare. Împreună cu farul alăturat, numărul combinaţiilor posibile se ridică la 256.

Noul sistem de iluminare îşi va face simţită prezenţa pe întreaga gamă Opel în următorii ani. Dacă până acum, amprenta optică specifică mărcii putea fi redată doar de către

LED-urile de zi, acum şi noile faruri cu matrice de LED-uri vor prelua forma specifică a mărcii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter