Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Piata auto din Moldova în 2012. Cine şi cât a vândut în primele două luni ale anului?

14 Martie 2012 - 09:25
Ilie Toma
Piata auto din Moldova în 2012. Cine şi cât a vândut în primele două luni ale anului?
La sfârşitul anului 2011, guvernul ţării noastre a provocat o adevărată panică între cumpărătorii de maşini, anunţând o creştere usturătoare a acizelor la importul maşinilor. Acest fapt i-a impus, practic, pe mulţi dintre cei care planificau achiziţia unui automobil în următoarele câteva luni să-şi grăbească decizia în speranţa de a anticipa creşterea iminentă a preţurilor. Până la urmă, din fericire, accizele nu au fost majorate în mărimea anunţată iniţial, ele fiind doar uşor indexate. Totuşi, panica de la sfârşitul anului trecut a dereglat serios piaţa automobilelor noi, făcând ca lunile noiembrie şi decembrie să conglomereze şi vânzările care ar fi avut loc, în mod normal, în ianuarie, februarie şi chiar martie.

Astfel, primele luni ale lui 2012 s-au dovedit foarte atipice şi slabe ca şi cuantum de vânzări. Unele mărci, bine poziţionate de obicei, au înregistrat vânzări cu oscilaţii enorme spre scădere. Altele au crescut, în mod paradoxal. Cele câteva mărci premium, iubite de conaţionalii noştri, au dus-o destul de bine, ca de obicei. Să vedem, deci, cum au stat lucrurile în primele două luni ale anului 2012 pe piaţa auto din Moldova. Liderul vânzărilor, pentru primele două luni cumulate ale anului 2012, este marca Chevrolet, care a reuşit să vândă 135 de automobile. În ianuarie, Chevrolet a vândut 45 de automobile, în timp ce luna februarie a adus un număr dublu de unităţi – 90 de exemplare vândute. Chevrolet reuşeşte, astfel, să detroneze liderul anului 2011 la vânzări – Dacia. Totuşi, după cum am menţionat la începutul articolului, primele două luni ale anului manifestă o stare atipică, deci pe parcursul anului topul celor mai bine vândute mărci ar putea avea modificări semnificative.

Dacia este cea de-a doua marcă în topul preferinţelor moldovenilor în primele două luni ale anului 2012, cu 98 de unităţi comercializate. Dintre acestea, 52 îi revin lunii ianurie, iar 46 – lunii februarie.

Pe cea de-a 3-a poziţie a podiumului vine Skoda. Marca cehă a reuşit să înregistreze un număr de 64 de automobile vândute în Moldova în primele două luni ale anului 2012. Luna ianuarie a fost mult mai bună pentru Skoda, cu 46 de unităţi vândute, în timp ce februarie a adus vânzări de doar 18 unităţi.

Toyota, o altă marcă preferată tradiţional de moldoveni, se clasează pe poziţia a 4-a a topului, cu 39 de exemplare la activ. Lunile ianuarie şi februarie au indicat rezultate aproape egale pentru marca niponă – de 21 şi respectiv 18 unităţi. Îşi mai aminteşte cineva de Lada? Da, odinioară ocupantă a locului 1, Lada suferă puternic în urma încetării producţiei modelului 2107, care asigura grosul vânzărilor în Moldova. În acest moment, Lada 4x4, cunoscută de noi şi drept Niva, mai asigură un număr demn de unităţi vândute. În primele două luni ale anului 2012, Lada a comercializat în Moldova doar 30 automobile, atât cât comercializa odată în 2 săptămâni. În ianuarie, marca rusă a înregistrat vânzări de 21 de unităţi, însă luna februarie a adus doar 9 cumpărători pentru Lada.

După topul primelor 5 mărci bugetare, vine şi prima marcă premium – Mercedes-Benz, cu 28 de unităţi vândute în primele două luni ale anului.

Marca germană a atras 17 cumpărători în luna ianuarie şi alţi 11 în februarie. Judecând după rezultatele înregistrate după premiera noului M-Class în Moldova, însă, putem intui că luna martie va deschide o perioadă de vânzări record pentru Mercedes-Benz în ţara noastră.

Hyundai este marca poziţionată pe locul 7 în primele două luni în Moldova, cu 24 de automobile comercializate. Din acestea, 17 unităţi revin lunii ianuarie şi alte 7 – lunii februarie.

Nissan vine pe cea de-a 8-a poziţie a clasamentului, cu 23 de unităţi vândute. Ca şi în ultimul an, vânzările lui Nissan în Moldova sunt propulsate de SUV-urile compacte Qashqai şi Juke. De altfel, ca şi în întreaga Europă. Nissan a vândut 14 unităţi în ianuarie şi 9 unităţi în februarie.

La diferenţă de un singur automobil urmează în top Mitsubishi, cu 22 de automobile comercializate. Ca şi în cazul Toyota, vânzările Mitsubishi au fost aproape egale în cele două luni ale lui 2012 - cu 12 unităţi pentru ianuarie şi 10 pentru februarie.

Topul primelor 10 poziţii este încheiat de BMW, care a înregistrat vânzări de 21 de unităţi. În cazul celor de la BMW, 8 unităţi revin lunii ianuarie, în timp ce vânzările pentru februarie au crescut la 13 unităţi. Totuşi, în doar câteva zile în Moldova va debuta noua Serie 3, care va impulsiona puternic vânzările mărcii bavareze în ţara noastră. Câte 21 de unităţi vândute au mai înregistrat şi Renault, şi Land Rover. Cifrele celor de la Land Rover sunt identice cu cele ale BMW-ului, cu 8 unităţi pentru ianuarie şi 13 pentru februarie. Renault a vândut mult mai bine în ianuarie – 15 unităţi – în timp ce februarie a însemnat 6 automobile vândute. Volkswagen a devansat Kia pentru primele două luni ale anului, înregis- trând 19 exemplare vândute, faţă de cele 17 ale concurentului coreean.

Chiar dacă situaţia pieţii auto moldo- veneşti la început de an 2012 e destul de atipică, per total aceasta a crescut în raport cu perioada similară a anului 2011. În ianuarie 2012 s-au vândut în total 354 automobile, ceea ce constituie o creştere cu 7.6% faţă de luna ianuarie 2011, când au fost comercializate 329 unităţi. Luna feb- ruarie a fortificat linia creşterii, cu 306 automobile vândute, faţă de 262 automobile în februarie 2011, în creştere cu 16.8%. În total, în primele două luni ale anului 2012, au fost comercializate 660 de automobile.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter