Premieră: Lamborghini Urus – viitorul superSUV italian
22 Aprilie 2012, 17:15
Ei, gata, Lamborghini a dezvăluit astăzi conceptul multaşteptatului superSUV la Beijing. La ce te poţi aştepta de la un SUV cu emblema Lambo pe capotă? La performanţe ameţitoare, fără îndoiala! Să vedem,
deci, ce au de gând să aducă în lumea auto italienii.

Numele conceptual al SUV-ului este Urus şi se trage tot de la un taur, la fel ca toate numele modelelor Lambo.
Taurul Urus este cunoscut şi ca Aurochs, şi este unul din cei mai masivi strămoşi sălbatici ai cornutelor domestice de astăzi.
Tracţiunea integrală este şi ea parte integrantă a esenţei mărcii Lamborghini, marea majoritate a supercar-urilor produse în Sant’Agata Bolognese dispunând de tracţiune pe patru roţi. Mai mult ca atât, în 1986 Lamborghini a dezvăluit primul automobil de teren din istoria sa, LM002 (în imagine) – un model absolut
revoluţionar pentru acea vreme în lumea auto. Sub capota lui LM002 italienii montaseră un motor V12 de 450 CP, iar viteza maximă pe care o putea atinge modelul trecea de 210 km/h. Un offroader de neimaginat
pentru anii ’80, care venise într-o eră încă nepregătită pentru astfel de bolizi 4x4 ultra-performanţi. În rezultat, Lmaborghini LM002 a fost produs doar patru ani, în total fiind vândute puţin peste 300 de unităţi.
Cu noul Urus, Lamborghini păşeste încă o dată în lumea super-performanţei cu iz de offroad. Doar că între timp maşinile de teren au migrat de la siluetele rectangulare la cele dinamice, mult mai axate spre performanţa sportivă de asfalt. E un moment cât se poate de prielnic pentru Lamborghini, or, noul superSUV
Lamborghini nu mai trebuie să demonstreze nimănui că poate face ceva pe teren accidentat, atâta timp cât va lăsa ocupanţii de la bord cu respiraţia tăiată la acceleraţiile pe asfalt.
Lamborghini Urus măsoară 4.99 metri lungime, 1.99 metri lăţime şi doar 1.66 metri înălţime. Italienii şi-au dorit un SUV care să arate puternic, dar nicidecum greoi. Musculos şi atletic, dar în acelaşi timp elegant. Înălţimea mult mai redusă decât cea a concurenţilor îi redă o prezenţă distinctă, supersportivă. Caroseria sa abundă în unghiuri ascuţite, la fel ca şi toate celelalte modele ale mărcii italiene. Blocurile optice, însă, nu tind să ia o formă verticală, ci dimpotrivă, se alungesc într-o siluetă orizontală,
înglobând un element în formă de “Y” în interior. Toate elementele de iluminare din interiorul farurilor sunt create pe bază de LED-uri, la fel ca şi farurile de ceaţă, poziţionate discret sub gurile masive de aerisire.
Urus este încălţat în anvelope imense, de 24 de inch şi, pe lângă spiţele fireşti, acestea mai dispus de un tip
special de pale, realizate din fibră de carbon, rolul cărora este crearea unui efect de elice care expulzează aerul
captat de gurile frontale de aerisire
spre exterior, răcind astfel frânele
imense.
Lamborghini Urus nu dispune de
oglinzi exterioare, ci de elemente aerodinamice minuscule, pe care
sunt montate camere de luat vederi.
Imaginile acestora sunt afişate pe
două monitoare LCD din habitaclu,
poziţionate în cele două colţuri ale
planşei de bord.
Urus poate adăposti maxim patru persoane la bord, bancheta din spate fiind separată în două scaune individuale, cu un tunel central masiv între ele. Întregul interior denotă obsesia celor de la Lamborghini de reducere a greutăţii prin folosirea pe larg a carbonului. Astfel o mare parte din textura interiorului este dată de inserţiile de polimer ranforsat cu fibră de carbon (CRPF). Tunelul central şi scaunele sunt realizate integral dintr-un material compozit extrem de dur şi de uşor, numit Forged Composite.
Ergonomia conceptului este una cât
se poate de îndrăzneaţă. În spatele
volanului nu există decât padele
supradimensionate de schimbare a
treptelor transmisiei, renunţându-se
complet la comenzi precum cele ale












indicatoarelor de direcţie sau de operare a ştergătoarelor de parbriz şi farurilor. O parte din acestea au fost integrate pe volanul multi-funcţional, iar altele se regăsesc pe consola centrală. Informaţiile esenţiale pentru şofer sunt afişate pe un display LCD programabil din spatele volanului. Celelalte funcţii ale maşinii, precum şi operarea sistemului media, se realizează printr-un display gigantic, montat pe consola centrală a lui Urus.
Prin folosirea pe larg a fibrei de carbon şi a materialelor derivate din aceasta, Lamborghini vrea să-l facă pe Urus ultra-uşor, ochind astfel cel puţin patru
iepuri deoodată: performanţe sporite, manevrabilitate de excepţie, consum redus şi nivel extrem de mic al emisiilor CO2. Lamborghini nu a anunţat deocamdată tipul exact de motor care se va regăsi sub capota lui
Urus, însă şi-a anunţat ţinta de putere: cel puţin 600 CP! E clar, o astfel de putere e specialitatea motoarelor italiene V12...
Chiar dacă performanţa şi însăşi esenţa lui Urus poate părea prea desprinsă de realitate, adevărul e că segmentul SUV-urilor de lux e în creştere cam în toate regiunile lumii. Cu excepţia Uniunii Europene, probabil, unde criza şi mentalitatea îi menţin pe europeni captivi în jurul
hatchback-urilor compacte şi verzi. Lamborghini nici nu prea mai mizează pe vânzări masive în Europa. Atunci când îl va lansa în producţia de serie, Lamborghini va vinde cu succes noul său superSUV pe pieţe precum SUA, China, Rusia, Orientul Mijlociu şi vreo două ţări europene cu potenţial mai
mare – Germania şi Marea Britanie. Lamborghini se arată încrezător că noul său superSUV ar putea să atingă o cifră anuală de vânzări de 3,000 de unităţi, adică mai mult decât cumulează toate modelele Lambo luate la un loc în prezent…
PiataAuto.mdIlie Toma
7
3,673
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (10)
Mihail
Chişinău
la 22 Aprilie 2012 - 17:40
in italiana la asa ceva se zice "mamma mia"
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 22 Aprilie 2012 - 18:08
Ursus :)) Super... ce interes prezinta lumea acum fata de acest SUV, asa cindva s-a manifestat si Cayenne... Ar fi bine sa aiba suspensie reglabila...
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 22 Aprilie 2012 - 18:21
am citit in alt articol ca primul SUV Lamborghini, LM002, consuma 53 litri benzina la 100 km.:)
0
0
Mihail
Chişinău
la 22 Aprilie 2012 - 19:29
Eugen ... izvini menea... 12 cilindri ... da pe vremea ceea 53 de litri pentru asa o masina era ca si nimic :)
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 22 Aprilie 2012 - 21:28
Mde iata si momentul mult asteptat de mine.formidabil...ma uit la poze cu cura cascata.....il vrea il vreau...da cum se mai paune vrabia l malai viseaza...ma impresionat destul de mult.
0
0
petro
Chişinău
la 22 Aprilie 2012 - 21:30
URUS nu ursus, dar si eu fac greseala asta se da mai bine la limba ursus, daca puterea va fi de peste 600 cai sa stiti ca are sanse acest model
0
0
kamy
Chişinău
la 22 Aprilie 2012 - 22:07
Partea din spate nu prea impresioniaza..nu prea duce a Lamborghini...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 23 Aprilie 2012 - 01:03
La Cayenne tot nu prea aducea a Porsche... dar principal bani sa aduca :))
0
1
Christoph
Cahul, Moldova
la 23 Aprilie 2012 - 17:27
... ... doar fitze ... ...
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 24 Aprilie 2012 - 13:14
Mdaaaa masina arata foarte modernnnn,dar cel mai mult imi plac "URECIUSHELE" :))))))))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!