Alpine A110-50: spiritul performanţei franceze reînviat
28 Mai 2012, 10:30
Renault şi-a confirmat anul trecut intenţia de a reînvia familia Alpine, dedicată acum câteva decenii modelelor franceze de înaltă performanţă. Primul prototip din familia reînviată Alpine tocmai s-a născut şi poartă numele A110-50.

Noul concept este un bolid pur de
curse şi vrea să omagieze marcarea
a 50 de ani de la crearea
legendarului Alpine
A110 Berlinette –
unul din cei mai de succes bolizi de competiţie francezi. Prezentată publicului în 1962, A110 Berlinette înregistra deja în 1963 prima victorie în Rallye des Lions, după care a urmat o serie de victorii în raliuri europene şi franceze.
Acum, în anul 2012,
bolidul conceptual Alpine A110-50
şi-a dezvăluit formele în faţa publicului pe traseul din Monte-Carlo din Monaco. Conceptul este inspirat din liniile îndrăzneţe a unui alt concept francez, Renault DeZir, prezentat la Salonul Auto de la Paris în anul 2010. Acele forme au fost condimentate acum cu
atribute specifice bolizilor de cursă, precum splitter-e, difuzoare de aer şi spoilere masive. Chiar şi aşa, elementele-cheie au fost executate în stilul legendarului A110 Berlinette.

Dintre acestea, merită menţionată luneta tridimensională, conturarea spaţiilor vitrate laterale, precum şi instalarea unui faruri cu iluminare de culoare galbenă pe zona centrală a părţii frontale.
Însă, dacă A110 Berlinetta era conceput în special pentru raliuri, atunci Alpine A110-50 pare potrivit mai mult pentru curse cu tururi de circuit şi chiar aduce a bolizii din cursele de
anduranţă. Deci, ne vine în minte şi o întrebare: ce altceva mai au în comun acest prototip şi modelul pe care îl omagiază, în afară de culoarea asemănătoare şi predilecţiile de curse?

După formele musculoase ale conceptului francez se ascunde un şasiu tubular, iar motorul este montat
central, ca în cazul celor mai veritabile supercar-uri. E vorba de motorul V6 de 3.5 litri a celor de la Renault, cu numele de cod V4Y. Acelaşi motor e prezent pe renumitul Megane Trophy V6, dezvoltând 400 CP la 7,200 rpm şi 440 Nm la 6,800 rpm. Până şi ampatamentul noului concept e identic cu cel al lui Megane Trophy V6, fapt care trădează că după formele extravagante ale lui Alpine A110-50 se ascunde, de fapt, un Renault Megane Trophy V6 îmbăcat în haine de superman.

Motorul de curse este cuplat la o transmisie automată secvenţială cu 6 rapoarte, cu padele de schimbare a treptelor pe volan. Suspensia de curse vine cu bare de stabilizare în formă de
„A” şi este echipată cu amortizoare cu reacţie variabilă Sachs şi stabilizator frontal reglabil. E firesc ca şi frânele să fie specializate pentru competiţii dure. În faţă au fost instalate mecanisme AP Racing cu 6 pistoane şi discuri de 356x32 mm, iar în spate vin mecanisme cu 4 pistoane şi discuri de 330x32 mm. Şasiul ultra-uşor, de doar 880 kg, este purtat de un set de jante de 21 de inch, încălţate în anvelope Michelin de dimensiune 245/35 R21 în faţă şi 265/35 R21 în spate.
În fine, la interior Alpine A110-50 aduce un adevărat cockpit de maşină de curse. Scaunele de tip scoică au centuri cu prindere în 6 puncte, iar volanul are un display color integrat pe centru. Bolidul mai dispune ce cuşcă de protecţie, iar principalele comenzi sunt acţionate prin comutatoare, în timp ce uşile vin cu mânere interioare din material textil.

După spusele creatorilor francezi, elementele-cheie de design, prezente
la Renault DeZir şi Alpine A110-50, vor fi răspândite în viitorul apropiat şi pe celelalte modele din gamă, primul care va primi aceste linii fiind noua generaţie Renault Clio, aşteptată în toamnă la Salonul Auto de la Paris. Până atunci, însă, vă recomandăm să vizionaţi filmele de mai jos şi spă savuraţi răgetul dulce al motorului, care aminteşte de bolizii F1 Renault de odinioară...
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
3,042
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (1)
G e o
Floreşti, Moldova
la 28 Mai 2012 - 15:27
mde...stiu francezii sa faca desing.....chiar arata bine..place
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!