Adio, motor rotativ?
27 Iunie 2012, 14:00
La 22 iunie a ieşit de pe linia de asamblare ultimul exemplar al Mazdei RX-8, iar odată cu acest model, a încetat şi producţia de serie a motorului rotativ RENESIS. Este o veste tristă pentru fanii motoarelor lui Wankel, întrucât viitorul acestui tip de propulsoare este foarte incert.
Producătorul japonez a produs motoare rotative timp de 45 de ani, după ce a achiziţionat drepturile de patentă de la însuşi Wankel. Acest tip de propulsor oferă un randament de putere mai mare per capacitate,
însă denotă o serie de dezavantaje în exploatare, printre care durata de viaţă mult mai scurtă, fiabilitatea
deficitară, consumul regular de ulei şi emisii foarte mari. Chiar şi aşa, întotdeauna au existat fani care au pus preţ pe originalitatea principiului lui de funcţionare.

Deşi Mazda a declarat că nu va abandona în totalitate tehnologia motoarelor rotative, în prezent viitorul lor pare puţin probabil, în contextul în
care alte motoare mai eficiente şi mai ecologice se dovedesc a fi mult mai atractive în producţie. Până şi Mazda a dezvoltat cu succes noua tehnologie SKYACTIV, care a fost aplicată pe mai multe propulsoare noi eficiente.
Totuşi, principiul de funcţionare al motorului inventat de Felix Wankel rămâne a fi una din cele mai interesante alternative motorului clasic cu pistoni. Greutatea mai mică, numărul mai mic de elemente rotative şi randamentul mare au constituit elementele sale forte întotdeauna. Iar aceste avantaje îl pot recomanda pentru aplicarea la automobilele cu
propulsie electrică şi autonomie extinsă, unde există nevoia de a reduce semnificativ greutatea totală. Audi deja a experimentat cu această idee, pe A1 e-tron. Şi dat fiind că motorul rotativ e o parte atât de esenţială în istoria Mazda, ar fi regretabil dacă japonezii ar renunţa la acesta...
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
4,906
COMENTARII (4)
G e o
Floreşti, Moldova
la 27 Iunie 2012 - 20:33
Offf Mazda astaa ma inebuneste...imi doresc una cu orice scop
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Iunie 2012 - 17:19
Am si eu o slabiciune pentru Mazda RX-8, dupa parerea mea e utila, adika ofera sportivitatea prin design nemaivorbind de performantele unui coupe si comoditate prin accesul la bancheta spate pastrind mascat caroseria unui sedan.
0
2
arcnic
Chişinău
la 29 Iunie 2012 - 09:12
mda... ciuda... ca tare imi place mie asta tehnologie de motoare... cum poti sa opresti o asemenea tehnologie, mai bine ar mai incerca sa o modernizeze, ca dupa parerea mea are viitor un asemenea motor necatind la neajunsurile ei...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Iunie 2012 - 15:57
Eu tot sunt de parerea ca e nevoie de perfectionare si nu e numai decit sa recurga la stoparea productiei... Hai s-a lasam totul balta doar pentru ca ceva nu merge...? Credeti ca motorul clasic la inceput nu avea neajunsuri? Ehe-heee inka kite... Dar omenirea a evoluat si acum ne bukuram doar de avantaje. Henry Ford cum spunea: "Nu am crezut niciodata ca un motor diesel poate fi mai puternic ca unul pe benzina..."
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!