Antos, noul camion Mercedes-Benz se dezvăluie
5 Iulie 2012, 09:10
Acum două luni, vă anunţam că
germanii vor extinde gama
camioanelor Mercedes-Benz cu un
nou model, numit Antos, destinat
transporturilor grele pe distanţe scurte. Ei bine, astăzi noul Antos se dezvăluie în detaliu.
Camionul va putea transporta sarcini între 16 şi 26 tone, satisfăcând cele mai solicitante necesătăţi de transport regional. Chiar dacă designul noului model este inspirat de la fratele mai mare, Actros, acesta vine puternic adaptat pentru operări pe distanţe
scurte şi medii, şi mai puţin pe distanţe lungi, care rămâne domeniul marelui Actros. Noul Mercedes-Benz Antos va avea o cabină de 2.30 metri lăţime, disponibilă în două variante de lungime – S (scurtă) şi M (medie).Opţional, cabina va putea fi şi ultra-compacta în
lungime, pentru camioanele cu instalaţii speciale de răcire a compartimentului de încărcare.

La interior şoferului i se oferă un cockpit ergonomic, care să-i simplifice sarcinile de operare şi manevrare a camionului. Volanul camionului este unul multifuncţional, fapt care va facilita şi mai mult lucrul celui de la volan. Şi deoarece noul Antos vine doar cu transmisii automate, şoferul va avea o muncă mult mai plăcută şi liniştiă în cabina sa.

Mai mult ca atât, securitatea şoferului şi a încărcăturii va fi sporită de o serie de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, prezente în dotarea standard. Aici se includ sisteme precum ABS, sistem de distribuţie electronică a forţei de frânare EBD cu frâne cu discuri pe toate roţile, sistem de frânare cu propulsorul, sistem anti-derapaj ASR, precum şi sistem de stabilizare a traiectoriei SCA. Opţional Antos va putea primi la bord şi sistemul Active Brake Assist, care scanează în permanenţă partea frontală a camionului şi poate aplica frâna în cazul sesizării unui obstacol.
Noul Mercedes-Benz Antos va bene-
ficia doar de motoare Euro 6, cu puteri
cuprinse între 238 CP şi 510 CP.
Motoarele sunt trei la număr şi toate au
şase cilindri în linie. Capacităţile cilindrice ale acestora sunt de 7.7 litri, 10.7 litri şi 12.8 litri respectiv. Cel mai puţin puternic motor va fi instalat doar pe versiunile singulare cu dubiţă ale lui Antos, în timp ce unităţile cu rol de cap
de tractor vor beneficia de cele mai puternice motoare. Printe avantajele majore ale lui Antos se va număra posibilitatea de a combina motoare ultra-eficiente cu transmisii cu număr mare de trepte, greutatea mult mai mică a camionul faţă de concurenţi, dar şi variantele optimizate fie pentru sarcină sporită, fie pentru volum mai mare a încărcăturii.
Astfel, vor exista două specificări specializate – Antos Loader şi Antos Volumer. Loader tinde să reducă la maxim greutatea proprie, pentru a lăsa mai multe kilograme libere pentru masa totală, de până la 40 tone. Astfel, un Antos Loader, dotat cu motorul de 428 CP va cântări doar 6.4 tone, graţie unor măsuri de reducere a greutăţii. Pe de altă parte, Antos Volumer poate
veni cu un compartiment de încărcare cu 80 mm mai înalt, iar clienţii pot alege diferite volume ale rezervoarelor de combustibil.

Preţurile pentru noul camion Mercedes-Benz nu au fost deocamdată anunţate.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
3,323
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Iulie 2012 - 12:30
Arata foarte agresiv... si va fi foarte practic. Iata la camioane Mercedes se pricepe foarte bine, lasind in urma multi concurenti. Mereu vine cu ceva practic pentru clientii sai. Pina acum nu auzisem in rindurile camioaneleor de Active Brake Assist... Tre sa fie un camion bun, insa timpul ne va arata capacitatile lui...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!