Sergio Pininfarina a trecut în nefiinţă
5 Iulie 2012, 07:28
Anul 2012 este unul trist pentru lumea auto. După decesul lui Carroll Shelby de acum două luni, mai aflăm despre un alt mare om care a trecut în
nefiinţă: Sergio Pininfarina. La vârsta de 85 de ani, maestrul designului auto a decedat în propria casă, situată în oraşul Torino, Italia.
Născut în anul 1926, fiul al fondatorului companiei Pininfarina, Batisto Pininfarina, Sergio şi-a început cariera în afacerea de familie în anul 1950, iar
16 ani mai târziu acesta a preluat şefia unuia din cele mai renumite ateliere de design – Pininfarina. În anul 2006, Sergio Pininfarina a devenit preşedinte onorific al Pininfarina Group, iar un an mai devreme guvernul italian i-a oferit titlul de senator pe viaţă, în semn de recunoştinţă pentru meritele activităţii sale profesionale.

Trecerea în nefiinţă a lui Sergio Pininfarina este o mare pierdere pentru lumea auto, însă în urma maestrului a rămas o bogată moştenire a realizărilor sale. Printre mulţimea de bijuterii auto create de marele maestru se numără un şir lung de modele Ferrari. Una din primele sale creaţii pentru scuderie a fost modelul Ferrari 365 P Pininfarina Speciale din 1966, în care şoferul stărea în zona centrală frontală, iar ceilalţi doi pasageri – în
spatele lui. Dintre modelele mai recente, putem enumera Testarossa, F40, F50, ENZO şi 612 Scaglietti, precum şi modelul unic P4/5.

Pininfarina nu a creat doar pentru Ferrari, însă. De creionul marelul maestru au fost create formele mai multor modele Alfa Romeo (164, GTV Spider), Maserati (Quattroporte),
Lancia (Montecarlo, Kappa), Peugeot (406), Fiat şi chiar Cadillac (modelul Allante). Printre conceptele create de inspiraţia lui Pininfarina se numără Alfa Romeo Tipo 33 Stradale Prototipo 1967, Alfa Romeo P 33 Coupe
Prototipo Speciale 1969, Pininfarina
Sigma GP Monoposto F1 1969, Abarth
2000 Scorpio 1970, Ferrari 512 S
Modulo 1970, precum şi mai
proaspetele Alfa Romeo Dardo
Concept din 1998, Maserati Birdcage
din 2005, Alfa Romeo 2uerttottanta din
2010 şi Pininfarina Cambiano din
2012.
Sergio Pininfarino şi-a investit talentul nu doar în designul automobilelor. În 1987 italianul a fondat centrul de design industrial, care a creat formele celor mai diverse obiecte, de la căşti de piloţi până la laptop-uri. Anume această direcţie auxiliară de activitate a salvat de foarte multe ori compania Pininfarina.

Odihneşte-te în pace, Sergio Pininfarina!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
3,145
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (8)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Iulie 2012 - 13:13
Dumnezeu sa te ierte Serioja! Si toti cei care au avut de suferit in urma creatiilor tale...
2
0
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 5 Iulie 2012 - 14:36
VB_1One, care-i pontu? Ce-au vrut sa spui prin asta? Ca a fost un om de rahat?
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Iulie 2012 - 16:06
De rahat sau nu, dar multi erau nemultumiti de ceea ce facea el... Multi constructori ii refuzau proiectele sale cind le vedeau. Daca citesti atent textul vei vedea ca cele mai multe marci la care a lucrat acest Sirioja, au fost cele italiene, (Peugeot-ul si Cadillac acceptind schitele acestui mare Piccasso din motiv financiar insa sau limitat doar la kite un model, ei o inteles la timp ca nu face de legat ku Pininfarina), deoarece nu aveau designeri capabili la ceva bun (exemplu poate servi look-ul tuturor masinilor italiene pina pe la anii '80 ku exteriorul lor deocheat) si nici bani nu prea aveau de a angaja altii straini. Eu as considera ca in anii de dupa razboi nu era deloc usor sa pornesti din ruine fabricile de automobile si inka sa mai platesti oameni de peste hotare. Dar inkipuiti tu ca ai citiva banuti in acea perioada si inka platesti un idiot care nu te aranjeaza cum munceste. Italienii fiind mai putin dezvoltati in acea sfera se multumeau si ku "maestrii" lor...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Iulie 2012 - 16:08
Am uitat sa mentionez: Uite ca majoritetea "capodoperilor" sale au ramas doar la stadiul de concept... Si bine au facut!
Concluzia: Nu a fost rentabil!
0
0
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 5 Iulie 2012 - 18:50
Bine, inteleg ideea cu conceptele. Dar cum ramane cu automobilele ce au fost produse totusi in serie? Chiar au fost intr-atat de urate incat sa criticat atat de tare? Ferrari Enzo, F40, F50 sunt urate pentru tine?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Iulie 2012 - 00:44
Nu, nu zik ca sunt urite tare, dar totusi nu au acea iziuminka a automobilelor Ferrari. Ele mai tare se apropia de seria intrecerilor Gran Turismo rezultind din trasaturile lor de caroserie (late, lungi si spoilere imense). Enzo in genere as spune ca e un bolid de F1 caruia i s-a atribuit caroserie...
0
0
GIGI
Chişinău
la 6 Iulie 2012 - 01:26
Fiecare cu paperea lui, acceptam si cele spuse de VB_10e, insa totus as crede ca a fost unul dintre cei mai mari designeri, si a condus unul din cel mai bun atelier de ,,desenat,, automobile. El a incercat sa vada din automobile ceva mai mult si nu s-a condus de tehnicile standarte, obisnuite si invechite de design, a fost un adevarat creator... probabil sa nu fi fost el, automobilele in zilele de azi aratau altfel.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Iulie 2012 - 00:54
GIGI: Nu mai aratau ele altfel... ce parca el le-a schitat pe toate? Orikum fiecare are dreptul sa-si expuna parerea...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!