Încă o uzină auto europeană va dispărea: Ford închide uzina sa din Belgia
25 Octombrie 2012, 09:09
Nu a trecut prea mult de la ultima veste de închidere a uzinei Peugeot din Aulnay, în apropierea Parisului, că o nouă veste tulburătoare îi aruncă în disperare pe cei 4,300 angajaţi ai uzinei Ford din Genk, Belgia. Pe fundalul unei pieţe europene în declin accentuat, supracapacitatea de producţie nu mai poate fi menţinută de producători, aceştia fiind nevoiţi să recurgă la astfel de măsuri drastice pentru a-şi reduce din pierderile gigantice de pe continentul european.

În prezent, la uzina din Genk se produc modele precum Ford Mondeo, S-Max şi Galaxy. După închiderea uzinei belgiene, la sfârşitul anului 2014, producţia viitoarelor generaţii ale modelelor menţionate va fi mutată în Spania, la uzina din Valencia.

Ford ia această decizie pe fundalul unei scăderi record de vânzări în Europa, cea mai drastică din ultimii 19 ani. În primele 9 luni ale anului, vânzările Ford în Europe au scăzut cu 12.6%, iar producătorul estimează că operaţiunile sale europene vor totaliza pentru acest an pierderi de 1 miliard de euro.

Mai multe sute de muncitori ai uzinei belgiene au protestat la porţile acesteia, acuzând politicile europene şi întrebându-se ce vor face mai
departe. „E incredibil”, declară unul din angajaţi. „Acum o lună am primit o invitaţie pentru a sărbători 25 de ani de muncă aici şi acum...”

Uzina din Ghent este deja cea de-a doua la număr din Belgia, soarta căreia a fost pecetluită recent. General Motors a închis uzina din Antwerp în 2010. Tot GM este pe care de a sista producţia la o uzină situată în Germania, în oraşul Bochum. Închiderea uzinei germane ar fi, astfel, prima de după cel de-al doilea
război mondial în această ţară. PSA Peugeot Citroen va închide uzina din Aulnay, Franţa, lăsând aproape 9 mii de oameni fără un loc de muncă, iar Fiat a închis acum un an o uzină italiană, din Sicilia. Cu toate acestea, uzinele auto europene ar putea produce cu 10.3 milioane de vehicule anual mai mult decât o fac în prezent, supracapacitatea fiind în continuare extrem de acută şi având toate şansele să se traducă prin noi veşti triste pentru muncitorii europeni.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
2,425
COMENTARII (2)
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 27 Octombrie 2012 - 05:06
Vanzarile au scazut... Lasa ca o sa faca la Mioveni (la Dacia) :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Octombrie 2012 - 18:11
Tiganii vor lukra si ku 2 lei...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!