Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Aşa va arăta Mercedes-Benz Gelandewagen în anul 2025?

19 Noiembrie 2012 - 09:40
Ilie Toma
Aşa va arăta Mercedes-Benz Gelandewagen în anul 2025?
Salonul Auto de la Los Angeles, care va lua startul în doar două săptămâni, este renumit şi pentru un concurs auxiliar de design, numit “L.A. Auto Show Design Challenge”, în cadrul căruia sunt puse la bătaie cele mai îndrăzneţe şi vizionare idei de design auto.

Subiectul concursului de design din acest an este “maşina de patrulare a anului 2025”. Da, se pare că şi în anul 2025 vor exista infractori, iar o maşină de poliţie bună şi înalt tehnologizată ar trebui să-i ajute pe oamenii lege să-i captureze pe răufăcători.

Deşi pentru a participa la concurs e necesară doar crearea unor schiţe tehnice de design – fapt care l-au şi făcut producători precum Subaru, BMW, Honda şi GM – Mercedes-Benz a dorit să-şi demonstreze supremaţia vizionară în faţa concurenţilor şi a creat un prototip adevărat, în mărime reală! Designul a fost creat de centrul de design Mercedes-Benz din California, care a transpus în realitate idea unui offroader adevărat, numit Ener-G-Force, care strigă din toate puterile: “eu sunt Gelandewagen-ul viitorului”.

Într-adevăr, de la prima privire devine clar că fiecare detaliu al noului concept este inspirat din formele lui G-Class, produs fără modificări esenţiale din 1979 încoace. Calandrul masiv rectangular imită îndeaproape formele calandrului actual al lui G-Class, barele de protecţie reprezintă o evoluţie a celor actuale, şi până şi indicatoarele frontale de schimbare a direcţiei sunt poziţionate în locuri similare. Proporţiile maşinii au fost modificate, partea inferioară devenind mai masivă şi mai musculoasă, în timp ce partea superioară este sesizabil mai redusă în înălţime.

Blocurile optice sunt şi ele deosebit de interesante. Dacă în spate acestea









amintesc de actualul G-Class, atunci în faţă tuburile LED formează silueta literei “G” într-o manieră foarte originală.

Jantele imense de 20 de inch, încălţate în anvelope offroad la fel de imense, ar trebui să ajute viitoarea maşină să fie rapidă şi capabilă pe orice teren, în eventualitatea înrolării în serviciul poliţiei. Mai mult ca atât, prototipul dispune de un sistem de scanere topografice, care scanează relieful prin care rulează vehiculul, adaptând suspensiile maşinii astfel încât aceasta să fie capabilă să înainteze cu viteze maxime.

După spusele creatorilor săi, noul concept Mercedes-Benz este echipat cu un sistem de propulsie ecologic, pe bază de celule de combustibil, care, cu bateriile încărcate la maxim, poate asigura o autonomie de 800 km. Pentru a atinge astfel de rezultate, Ener-G-Force utilizează şi resurse naturale, precum apa, care este stocată în rezervoare speciale pe acoperiş şi care este transformată în hidrogen, necesar pentru funcţionarea celulelor de combustibil.

Cei de la Mercedes-Benz au ochit astfel doi iepuri dintr-o singură lovitură, participând la un concurs prestigios de design şi prefaţând o posibilă evoluţie a legendarului Gelandewagen. După admirarea acestei creaţii, celelalte proiecte de design din concurs ne vor părea mult mai desprinse de realitate.

Oficiul nord-american de design al celor de la BMW ne spune că în anul 2025 în oraşul îngerilor vor cursa maşini de poliţie ultra-rapide, care vor utiliza combustibili alternativi pentru propulsie. Pentru a contura această idee, designerii BMW au prezentat schiţele unui vehicul de poliţie numit E-Patrol, care va permite poliţiştilor să prindă infractorii cu viteze ameţitoare.

La rândul lor, designerii General Motors au prezentat un întreg detaşament de automobile de poliţie cu emblema Chevrolet, toate create pe baza sistemului de propulsie a actualului Volt. Fiecare dintre vehiculele prezentate are destinaţia sa predefinită – spionare, urmărire sau atac.

Pentru a proiecta maşinile de poliţie a viitorului, compania Honda a apelat nu doar la biroul său nord-american de design, ci şi la cel din Tokyo. Designerii Honda au conceput un detaşament de vehicule fără pilot, care nu are nevoie de infrastructură rutieră. Unul din vehicule este numit AutoDrone şi poate îndeplini atât misiuni pilotate, cât şi misiuni ghidate de la distanţă. Conform ideilor de design Honda, în anul 2025 motocicletele de patrulă vor putea rula fără poliţişti care să le conducă, fiind comandate de la distanţă şi având capacitatea de a participa atât la misiuni de urmărire, cât şi de salvare. Mai mult ca atât, vehiculul cu patru roţi AutoDrone, menţionat mai sus, ar putea să le transporte, iar la momentul potrivit să le elibereze în plină acţiune, chiar şi la viteze mari!

O altă idee a celor de la Honda, de astă dată cu rădăcini în centrul de design japonez, presupune că în anul 2025 lumea nu va fi într-atât de automatizată, iar la ghidonul unei mega-motociclete de poliţie se va afla în continuare un ofiţer de poliţie. Un astfel de vehicul precum cel din imagine, însă, numit CHiPs 2025 Traffice Crawler, va putea intimida cu rapiditate orice fugar. În fine, designerii Subaru au prezentat ideea lor asupra unui vehicul automatizat de patrulă, care va cursa pe şoselele din Hawaii fără întrerupere. Vehiculul ar putea fi propulsat din surse regenerabile de energie, având astfel emisii nule şi conformându-se celor mai stricte norme de poluare, care ar putea fi valabile în anul 2025 pe insulele Hawaii.

După cum se poate observa, cele mai multe idei ale designerilor auto presupun vehicule de poliţie fără… poliţişti care să le conducă direct. Eh, domnilor poliţişti americani, se pare că meseria Dvs. va suferi schimbări esenţiale în viitor...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (21 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter