Noua generaţie Toyota RAV4, dezvăluită oficial
29 Noiembrie 2012, 09:50
Ieri seară, la Salonul Auto de la Los-Angeles, Toyota a dezvăluit în toată splendoarea noua generaţie, cea de-a patra la număr, a SUV-ului RAV4. Noul model a beneficiat de un design mult mai atletic, care emană un caracter mai agil şi mai progresist. La interior, designerii Toyota şi-au dorit să creeze
o impresie mai sofisticată, cu accente premium.

Deşi linia plafonului are o coborâre mai
accentuată, iar înălţimea totală a maşi-
nii a fost redusă, noul RAV4 promite să
fie la fel de încăpător şi versatil ca şi
predecesorul său. Noua siluetă va
avea, însă, beneficii majore la capitolul aerodinamică. Partea frontală aduce o evoluţie a noilor linii de design Toyota, inaugurate odată cu noua generaţie Auris, iar la partea spate designerii niponi au găsit o soluţie interesantă de a păstra caracterul de forţă a maşinii, transpunându-l în noua siluetă.
Habitaclul este construit
după principiul orientării spre cel de la volan, bordul fiind desenat asimetric, pentru ca principalele comenzi să se afle în primul rând la îndemâna şoferului. Iluminarea cadranelor şi a instrumentelor de bord a devenit albastră, cu intensitate moderată, japonezii declarând că astfel se asigură o bună vizibilitate în aproape toate condiţiile, iar pe timp de noapte se crează impresia unui interior unificat ca şi design.
Modelul debutat la Los Angeles se adresează în primul rând pieţei nord-americane, versiunea europeană a modelului urmând să apară niţel mai târziu. Astfel, gama de motoare anunţată acum este valabilă în special pentru continentul nord-american.
Primul motor anunţat pentru noul RAV4
este unul cu 4 cilindri pe benzină, de
2.5 litri, cu aspirare naturală. Acesta va
fi capabil să dezvolte 176 CP la 6,000
rpm şi 233 Nm la 4,100 rpm. Motoriza-
rea V6, prezentă pe generaţia anterioa-
ră a lui RAV4, nu va mai fi disponibilă.
Transmisia automată cu 4 rapoarte de pe generaţia precedentă va fi înlocuită de una nouă, cu şase rapoarte şi sistem Sequential Shift. Primele două trepte vor fi scurte, pentru a optimiza acceleraţiile şi consumul urban, în timp ce ultimele două trepte vor fi foarte
lungi, în scopul
eficientizării rulării pe
autostrăzi. De asemenea, noua
generaţie RAV4 vine şi cu un regim Eco de condus, care va ajuta şi mai
mult la obţinerea unei eficienţe maxime.

Noua Toyota RAV4 va fi
disponibilă atât în versiuni
cu tracţiune integrală, cât
şi în versiuni cu tracţiune
faţă. Versiunile cu patru
roţi motrice vor fi
avantajate, însă, de un
sistem de distribuire
vectorială a cuplului,




care va transmite mai mult cuplu
punţii spate în viraje, detectând
unghiul de virare şi făcând maşina
mai agilă în curbe.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
3,267
GALERIE FOTO (29 IMAGINI)
COMENTARII (3)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 18:38
Numai bordul tapitat ku piele arata interesant si kiar luxos, in rest nu ma atrage masina asta.
1
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 18:39
Mai mult se apropie de stilul Acura, care e lipsit de gust... Parerea mea!
2
0
Amator
Chişinău
la 29 Noiembrie 2012 - 18:56
Exteriorul nu prea dar interiorul a evoluat mult in comparatie cu generatia precedenta sper ca calitatea lor va fi la un nivel inalt. Referitor la desing- ul exterior va trece ceva timp si aunci se va putea obiectiv de apriciat
0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!