O nouă serie de teste EuroNCAP: Dacia Lodgy obţine un rezultat ruşinos de 3 stele!
28 Noiembrie 2012, 12:00
A trecut multă vreme de când vreun automobil nu a obţinut un rezultat atât de slab la testele EuroNCAP precum Dacia Lodgy, inclusă în cea mai nouă serie de teste a organizaţiei europene. Din cele 15 automobile testate, 14 au obţinut calificativul maxim de 5 stele, şi doar Lodgy s-a învrednicit de ruşinosul calificativ de 3 stele.

Oficialii EuroNCAP critică dur modelul
Dacia, declarând că „trei stele poate fi
un calificativ satisfăcător pentru
propriile ambiţii ale Dacia, însă
consumatorii sunt sfătuiţi să opteze
pentru siguranţă”. Mai mult ca atât, cei
de la EuroNCAP declară că „în timpuri
în care marea majoritate a
producătorilor sunt capabili să creeze
vehicule cu scoruri apropiate de
maxim la capitolul siguranţă, rezultatul
indicat de Lodgy e cu atât mai
îngrijorător, cu cât chiar în acelaşi
segment există o mulţime de vehicule
bugetare care pot oferi o siguranţă demnă la bord.

Dacia Lodgy a demonstrat o protecţie slabă cam la toate capitolele. La impactul frontal, montantul faţă s-a îndoit în partea superioară, cauzând şi îndoirea acoperişului până la montantul central. Podeaua s-a detaşat complet în zona pasagerilor spate, separându-se de tunelul central. Acesta din urmă a intrat în zona picioarelor şoferului, iar zona levierului cutiei de viteze s-a deformat puternic între scaunele faţă.
La protecţia pietonilor, Dacia Lodgy a reuşit să obţină doar 44% punctaj, în comparaţie cu celelalte 14 automobile testate, care au obţinut peste 60%. Punctajul de 77% la protecţia copiilor este catalogat de oficialii EuroNCAP drept unul „mediocru, care nu adevereşte statutul auto-declarat al modelului drept maşină de familie”. În fine, Dacia a decis să nu monteze sistemul ESP standard pe toate modelele, folosindu-se de cele câteva luni rămase până la intrarea în vigoare a obligativităţii acestora pe teritoriul UE, în ianuarie 2013.
Secretarul general EuroNCAP, Dr Michiel van Ratingen, s-a arătat de-a dreptul dezamăgit de rezultatele obţinute de Lodgy, mai ales că noul Sandero, un model cu emblema Dacia pe bătrânul continentul, dar cu cea de Renault în America de Sud, a indicat recent o siguranţă extrem de slabă la testele Latin NCAP. „Lodgy este un model bugetar şi clienţii pot accepta compromisuri în materie de confort şi performanţă, dar nu şi la capitolul siguranţă” – declară Dr Michiel van Ratingen. „EuroNCAP consideră că siguranţa celor de la bord trebuie să
fie preocuparea primordială a oricărui producător, indiferent de preţul vehiculului”, a mai adăugat secretarul general EuroNCAP.

Celelalte 14 automobile incluse în noua serie de teste sunt Fiat 500L, Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A-Class, Mitsubishi
Outlander, Opel Mokka, Land Rover Range Rover, Seat Leon, Seat Toledo, Skoda Rapid, Subaru Forester, Volvo V60 Plug-in Hybrid şi Volkswagen Golf. Toate 14 modele au obţinut calificativul maxim de 5 stele.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
3,391
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (15)
GRED
Chişinău
la 28 Noiembrie 2012 - 12:54
La țară sunt bune! Cu 30-50 la ora.
P-u ce sa te plimbi pe autobahn cu ele?
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 28 Noiembrie 2012 - 17:01
Ma intreb daca cei de la Renault nu stiau de acest lucru. Sunt un mare fan Dacia dar pentru 3 stele nu cumpar o masina. Francezii au bagat-o in productie asa ...

Poate e greu sa scoti 5 stele dar 4 trebuie sa fie obligatoriu. In urma cu 5 ani de zile era OK acum e o rusine.

Sunt curios de celelalte modele.
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 28 Noiembrie 2012 - 17:07
Uitasem un lucru : Duster desi a luat 3 stele lua 4 cu usurinta daca avea ESP standard si airbaguri laterale. In 2007 parca Logan a luat 3 stele la varianta cheala si Lodgy cu ESP si aibaguri laterale ... tot 3.
0
2
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 28 Noiembrie 2012 - 18:46
Vreau sa vad si modele noi (Logan, Sandero) ce punctaj vor lua, pentru ca vin cu ESP si 4 airbag-uri din start. Ma astept la 4 puncte.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Noiembrie 2012 - 19:14
Constantin-Padure.com: Conditiile de examinare au devenit mai dure, de asta si a luat asa putin...
1
0
viorel ciobotaru
Bucureşti, România
la 28 Noiembrie 2012 - 23:26
fara prea multe comentarii,se stie foarte bine ca dacia nu are un atu la capitolul siguranta,eftina si de proasta calitate!
2
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 29 Noiembrie 2012 - 05:29
M-am enervat putin si m-am pus pe rasfoit internetul. Asa e, VB_1One , din 2009 criteriile de examinare sunt mai dure acum si se spune ca din 2013 - 2014 vor creste din nou. Probabil ca , in conditiile date, in 2009 Lodgy ar fi luat 4 stele.

Am vazut zeci de teste si mai noi si mai vechi si pot sa spun ca Lodgy nu e chiar atat de rea. Testele de acum ar fi insemnat prin anul 2002 5 stele cu felicitari. Totusi Dacia e o masina mai speciala si prin prisma pretului. Are cel mai bun raport pret/calitate si acest lucru se vede in testele NCAP.

Pe de alta parte, noul Ford B-Max fabricat in exclusivitate in Romania a obtinut 5 stele fara probleme. Am crezut ca lipsa stalpului lateral e o ideie prosteasca dar eu constat ca ar putea fi o solutie de viitor si pentru alti constructori.

In parcari stramte ar fi un lucru minunat.

Spunea cineva care a testat masina ca este atat de bine echipata si finisata incat cu greu iti vine sa crezi ca este fabricata in Romania. E clar ca cei de la Ford n-au venit sa faca pomana la Craiova.

Toyota Urban Cruiser a luat in 2009 3 stele
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YTss05ny-m0#!


Ford-ul B-Max a surprins placut
http://www.youtube.com/watch?v=YB2iM2BUsSE


Totusi si testele astea sunt cu cantec. Daca nu ma insel masinile sunt testate la 64km/h. Cu ceva ani in urma in Romania a fost un caz in care cineva a avut un accident. Masina era perfect noua si avea maximul la testele de siguranta. Accidentul a avut loc cam la 80km/h iar soferul a ramas paralizat pe viata deoarece masina era PRAF.

Pe de alta parte, o cunostinta si-a luat un Volvo. Era un model din 2006 atunci il luase nou. In Germania pe autobahn a mers cu viteza mare si undeva la 200km/h a pierdut controlul masinii. Masina s-a rostogolit de multe ori pe sosea. Ideea e ca nevasta lui a avut o mana rupta iar el niste vanatai. In cateva zile au fost externati.

Nu e un secret pentru nimeni ca desi toti producatorii fac progrese in ceea ce priveste siguranta, Volvo va fi mereu producatorul cu cele mai noi inovatii din domeniu.


0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 18:49
B-Max mi-a placut si mie cum s-a prezentat la Euro NCAP... dar cu Volvo am impresia ca nimeni nu se poate compara si merita pe deplin in toate testele de siguranta 5*.
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 18:53
Cam despre ce vorbeai tu in cazul cunostintei tale ku Volvo:

http://www.youtube.com/watch?v=yEdvvVT7718
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 18:53
Constantin-Padure.com:
1
0
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 20:47
In USA au fost facute niste crash testuri care difera de cele de la Euro NCAP, la aceiasi viteza, dar sub un alt unghi. Rezultatele au fost dezastruoase pentru majoritatea.
http://money.cnn.com/2012/08/14/autos/luxury-cars-crash-test/index.html

Respectiv, aceste testuri (Euro Ncap etc.) le iau ca niste simulari clasice. In viata reala lucrurile stau altfel...
http://www.youtube.com/watch?v=uD1RsEwieag

Deci, chiar daca conduci o masina de ultima generatie cu fel de fel ESP, ABS, AFU, ASR, REF etc etc condu-o de parca ai fi la volanul unui VAZ 2106 :)
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2012 - 22:53
Uberzilla: In realitate e cum zici tu... mult mai dur. Siguranta isi face efectul deplin in cazul kind circuri ku viteza recomandata si ceilalti din trafic la fel o respecta, si nici intr-un caz pentru cei care zboara cu 100 km/h peste limita admisibila si se cioknesc in altii al de ei...
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 30 Noiembrie 2012 - 03:48
Toata lumea stie ca accidentele de cele mai multe ori sunt intamplatoare. Dar ce faci cand IDIOTUL de sofer nu are putin RESPECT fata de ceilalti soferi si pietoni ?

Volanul unei masini poate fi considerat o arma alba deoarece poate ucide mai multi oameni decat ai putea crede. Cand circul prin Chisinau imi fac cruce, ma pregatesc psihologic si o iau la drum. Credeti-ma ca in Vest altfel se conduce.

Ar trebui camere video la fiecare intersectie si pedepse mai aspre.

Daca ai trecut pe rosu sau ai mers pe linie continua ai ramas un an fara permis + amenda barosana + scoala de soferi.

Esti beat la volan , 5 ani fara permis + amenda + puscarie o luna + scoala de soferi peste 5 ani. Daca mai bei odata, faci 2 luni puscarie + amenda + fara permis tot restul vietii.

Nu te-ai asigurat la trecera de cale ferata, amenda + fara permis 2 ani + scoala de soferi.


Soferii de autobuz sau alte mijloace de transport public vor avea cu 50% pedeapsa mai mare decat cei mai de sus , deoarece raspunderea e pe masura.


Dupa ce se introduc aceste legi si evident aplicate cu sfientenie, vreau sa vad cine mai face pe haiducul pe soselele patriei? La nivel european aveti ideie cate accidente fatale au loc? Pe langa milioanele de euro aruncati in vant pentru repararea pagubelor, mai avem si drame in familie.

Un amic radea de mine ca de-as avea puterea as lichida jumatate din tara. Doamne fereste !!! :) Totusi , cine nu stie de respectul fata de semeni si regulile de convietuire intr-o societate trebuie sa aiba mare teama de litera legii.

Pe 15 noiembrie s-a implinit un an de zile de cand cumnatul unui coleg a fost ucis de un idiot ce a efectuat o manevra de depasire ignorand linia continua.

Trist era faptul ca se insurase de vreo 5 luni si sotia lui era insarcinata. Asa ca, bietul copil s-a nascut orfan.

Desi cazul este de peste Prut, se poate lua exemplu perfect din asta.


Am vrut sa spun ca un condus mai responsabil limiteaza numarul de "crash tests" pe soselele patriei.


P.S. - In aprilie in Chisinau am avut cateva contre cu un participant la trafic deoarece mi-a taiat calea intr-un sens giratoriu. Faza e ca tot el era nervos ca dupa explicatia lui "avea viteza si trebuia sa ii fac loc". Din moment ce eu deja ma aflam in sens giratoriu, el trebuia sa aiba rabdare si sa imi dea prioritate nu sa treaca prin fata mea ca un fulger. Cred ca la 5 cm au trecut masinile una de alta.
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Noiembrie 2012 - 14:38
Constantin-Padure.com: Am auzit de la stiri, ca Chirtoaca vrea sa puna la fiece semafor bariere in timp ce se aprinde "rosu", pentru a stopa prostii ce trec la acesta culoare... Si amenda va fi mult mai usturatoare, iar in cazul trecerilor la nivel cu cale ferata iarasi se vor instala bariere si kamere video. Deci, cine va fi surprins trecind in timp ce sunt inkise barierile risca sa faca puscarie!!! Mii interesant citi vor risca cu kitiva ani din viata, pentru faptul de a ajunge mai repede ku 2 minute la destinatie, punindu-si viata personala si a pasagerilor in perikol...? La moment se elaboeaza un alt RCR (Regulamentul Circulatiei Eutiere) cu modifikari si introducerea unor elemente noi.
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 30 Noiembrie 2012 - 21:28
Asa e VB_1One, problemele specile cer solutii pe masura. Siguranta in trafic este deja o prioritate in trafic. Vrem sa fim Europeni dar mergem ca in India. Cred ca faza cu barierele e putin fortata, camerele video sunt mai ieftine si mai eficiente.

Azi am condus 200 de km si sunt foarte relaxat. In Chisinau dupa cum am spus, trebuie sa fac o rugaciune, sa ma spovedesc inainte de a ma baga in trafic. Pot sa fiu si eu nebun dar mi-e teama ca un cretin va intra in mine eu fiind nevinovat. El avand cumatrii prin Politie scapa iar eu cu beleaua ...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!