finală se vor bate nu şapte, ci opt automobile.
Cele 8 modele care au şansa să primească râvnitul titlu de automobil al anului în Europa sunt: Ford B-MAX, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Class, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota GT86/Subaru BRZ, Volkswagen Golf şi Volvo V40. Bătălia finală e una crâncenă, întrucât aici se regăsesc mult din modelele de forţă a mai multor producători importanţi în Europa. Renault Clio şi Peugeot 208 se ambiţionează să ia marele titlu, Mercedes-Benz A-Class aduce descoperiri fascinante la bordul său, iar Volkswagen Golf mizează de-a binelea pe o victorie desăvârşită. Şi unde mai punem că şi duetul Toyota GT86 şi Subaru BRZ merită din plin marele titlu
Doar că specificul pieţei europene ne lasă puţine speranţe ca o maşină sport să câştige premiul Car of the Year...
În fine, câştigătorul final va fi anunţat la începutul lunii martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Cei 8 finalişti au fost aleşi dintr-o listă de 32 de modele candidate, desmnate drept modele cu cea mai mare
potenţială rezonanţă pentru publicul
european, care oferă un raport
excelent preţ/calitate. Cele 32 de
modele au fost: Audi A3, BMW Seria 3,
Chevrolet Malibu, Citroen C4 Aicross /
Peugeot 4008, Dacia Lodgy, Dacia
Sandero, Fiat 500L, Fiat Viaggio, Ford
B-MAX, Honda CR-V, Hyundai i30,
Hyundai SantaFe, Kia ceed, Kia
Optima, Lancia Flavia, Lexus GS,
Mazda 6, Mercedes-Benz
A-Class, Mercedes-Benz
SL, Mitsubishi
Outlander, Opel
Adam, Opel
Mokka, Peugeot
208, Porsche
Boxster, Land
Rover Range
Rover, Renault
Clio, Renault
Zoe, Skoda
Rapid/Seat
Toledo, smart
electric drive,
Subaru Impreza,
Subaru XV, Subaru
BRZ/Toyota GT86,
Tata Vista, Toyota
Auris, Toyota Prius
Plug-in Hybrid, Toyota
Prius Plus, Volkswagen Golf,
Volvo V40, Volvo V60 Plug-in.