Compania AutoFrame FM - unul din liderii pe piaţa auto din Moldova
17 Decembrie 2012, 14:39
Începând cu anul trecut, la brandurile Chevrolet şi Cadillac, compania AutoFrame FM mai adaugă şi reprezentanţa Opel în Republica Moldova. Despre vânzările anului 2012, precum şi despre planurile pentru anul viitor, ne vorbeşte Directorul General al companiei AutoFrame FM, Veaceslav Gheorghiev.

- Cum apreciați rezultatele vânzărilor în 2012 ale brandurilor auto pe care le reprezentaţi? Sunteți mulțumit de rezultatele obținute şi care sunt obiectivele pentru viitorul apropiat?
Dacă vorbim despre brandul
Chevrolet, în acest an, pentru prima dată în istorie, compania noastră a fost desemnată drept cel mai bun dealer Chevrolet în Europa, primind şi titlul de ”Grandmaster Dealer”. Aceasta este cea mai înaltă distincție, de care cu siguranţă suntem mândri. În prima jumătate a anului, pentru prima dată am ajuns şi la cota de piaţă în valoare de 17 la sută în Republica Moldova
şi în ultimele 10 luni au fost deja vândute 456 maşini, luna noiembrie fiind la fel una bună şi nu există îndoieli, că luna decembrie va fi una şi mai bună.

Ceea ce ţine de brandul Opel, suntem mulţumiţi de vânzările şi rezultatele primului an de reprezentanţă. Am reuşit să ridicăm nivelul de încredere în marca Opel, să-l popularizăm în masă şi în comparaţie cu anul 2011, practic să dublăm vânzările automobilelor noi pe piaţa Republicii Moldova. În 2013 ne-am propus să obţinem o creştere dublă faţă de rezultatele curente.
- Cum credeţi că evoluează situaţia pe piaţă la general?

Astăzi, piaţa a devenit mult mai civilizată şi cu siguranţă este în creştere, dar situaţia nu este întotdeauna favorabilă, deoarece există mulţi factori, care într-o oarecare măsură afectează dinamica vânzărilor. Împreună cu piaţa evoluează şi consumătorul, clienţii sunt mult mai educaţi şi exigenţi, cheltuind banii mai înţelept ca înainte. În ziua de azi, clientul nostru, care nu are prea mulţi
bani, vrea să obţină de la ei maximul posibil. El priveşte alegerea automobilului prin prisma aşteptărilor ridicate faţă de calitate, design şi consumul de combustibil. El vrea să obţină nu doar un simplu automobil, el vrea un automobil de înaltă calitate cu un preţ redus, de aceea el alege Chevrolet.

E de menţionat, că modelele Chevrolet anual sunt premiate de Auto Best, ca fiind cele mai bune oferte pe piaţă. Premiile sunt acordate de 15 experţi Auto Best. Acest lucru a fost posibil în
primul rând datorită eforturilor concernului General Motors, care în acest an a introdus tocmai 7 produse noi pe piaţă, care au cucerit fanii mărcii Chevrolet prin calităţile sale deosebite de design, confort, eficienţă şi nu în ultimul rând prin siguranţă.

Toată gama Chevrolet 2012 are cele mai mari puncte în clasele sale la testele Euro NCAP, iar cu astfel de realizări nu se pot lăuda prea multe mărci, produsele cărora au un preţ rezonabil. Rezultatele testelor sunt disponibile pe site.
- Cum de reuşiţi să măriţi vânzările în mod constant, în ciuda declinul pieţei în general? Care este secretul atragerii în masă a cumpărătorilor?

Nu este nici un secret. Chevrolet deţine locul 4 în lista brandurilor la nivel mondial, fiind marca cu cea mai rapidă creştere din lume. Acesta este un lider în vânzări în Rusia fiind în top trei în majoritatea ţărilor CSI. Şi totul datorită monitorizării a tuturor dealerilor de către sediul central General Motors, care este implicat în formarea preţurilor pentru fiecare piaţă în parte şi în mod activ contribuind la dezvoltarea dealerilor. Prin urmare, avem cea
mai bună combinaţie de preţ - calitate: un brand mondial cu preţuri moldoveneşti. Şi spre deliciul nostru acest factor, clienţii noştri îl ştiu deja.

Dar în afară de aceasta, în ţara noastră mai funcţionează alte două sisteme ca, recomandările - atunci când clienţii mulţumiţi recomandă brandul prietenilor şi hitul pe piaţa moldovenească – ”Vreau ca la cumătru”. Veţi fi surprinşi, dacă vă spun că de cele mai multe ori, clienţii noştri nu vin la noi auzind spoturi publicitare, ci prin recomandarea prietenilor și cunoscuţilor. Iar aceasta este încrederea, la cucerirea căreia şi noi şi General Motors depunem foarte mult efort.
- Şi cu toate astea, de ce atunci, mulţi oameni mai preferă autovehicule second-hand?

Acesta este un stereotip, care cu greu, dar se schimbă: mulţi consumători încă mai cred că show-room-urile stabilesc un suprapreţ prea mare, pe care ei sunt nevoiţi să-l plătească. Am să vă spun un mic secret: pentru regiunea noastră, General Motors a stabilit o marjă de 5-7%, în funcţie de model. Iniţial, am fost siguri, că cu o astfel de marjă este imposibil să supravieţuim, dar datorită numărului mai mare de unităţi vândute, nu numai că reuşim să trăim, dar şi să prosperăm.
- Bine, dar, pe lângă automobile noi, comercializaţi şi automobile second-hand?

Da, cu siguranţă, dezvoltând sistemul "trade-in", care funcţionează astfel: automobilul vechi în schimbul unui nou. Acest serviciu este folosit aproape de toţi clienţii noştri, care la fiecare 3-4 ani schimbă automobilele sale pe unele noi. Avantajele sunt numeroase: în primul rând, clientul nu trebuie să-şi bată capul cu vânzarea maşinii, de a cheltui bani pe reparaţii sau verificări al stării tehnice, sau să asculte pretenţiile cumpărătorului, iar în al doilea rând, el nu trebuie să aştepte până când
el îşi va vinde maşina pentru a procura una nouă. Prin intermediul nostru, este mult mai uşor, mai rapid şi mai sigur - el vine cu maşina veche, achită diferenţa de preţ, sau înregistrează un leasing, şi apoi pleacă cu o maşină nouă. Este convenabil, nu-i aşa? Şi un lucru plăcut este, că cu toate aceste întrebări se ocupă compania noastră.

Sistemul "trade-in" este unul de viitor. Toţi jucătorii importanţi pe piaţa locala vor delimita acest domeniu, care va evolua şi se va structura odată cu vânzările automobilelor noi.
- În opinia dumneavoastră, care este mai bun, un automobil second-hand sau totuşi unul nou?

Atunci voi răspunde cu o întrebarea: care este cel mai bun automobil? Corect, unul nou! Odată procurând un automobil nou, nu mai vreai să mai revii la unul uzat. Şi dacă diferenţa este mică, sau nu există deloc diferenţă în preţ, sau ea poate fi acoperită prin leasing, atunci, desigur aş recomanda un automobil nou. Este o adevărată plăcere, să nu ai nici o problemă, fără intrări dese la service sau alte surprize cu automobilul pe parcursul de minim 3-4 ani. Cât face doar un singur miros într-o maşină nouă!

- Şi cum de a-ţi reuşit să ademeniţi un număr într-atât de mare de oameni cu automobilele Chevrolet? De la un număr mare de clienţi corporativi, până la persoane influente din Chişinău?
De fiecare dată vânzările corporative, sunt rezultatele ofertelor speciale, iar clienţii aleg cea mai bună ofertă de pe piaţă în raport de brand – preţ – calitate. Cu persoanele influente este mult mai interesant, pentru că se foloseşte o abordare individuală.

- În Europa şi America sunt activ promovate electromobilele. Opel Ampera/Chevrolet Volt au obţinut titlul "Automobilul Anului" în 2012. Aveţi de gând să importaţi vehicule electrice în Republica Moldova? Sau, în opinia dumneavoastră, piaţa Moldovei nu este pregătită pentru astfel de modele?
Crearea automobilelor ce folosesc surse de energie alternative – este o direcţie naturală a grupului General Motors, care pune un mare accent pe ecologie. Electromobilul, este automobilul viitorului, pentru că este ecologic, sigur şi uşor de operat. Acesta poate fi încărcat de la o priză simplă.

Planurile de import ale electromobilelor în Moldova sunt foarte limitate, căci pentru ca ele să fie reprezentate pe piaţa noastră, este nevoie de sprijinul statului şi de o infrastructură specială.
- Din momentul ce am vorbit despre Europa, apare şi o întrebare: de ce în Republica Moldova autovehiculele compacte sunt mai puțin populare decât în Europa? Cu ce se explică acest lucru?

În Europa, oamenii gândesc foarte diferit. La noi, nu este solid ca o persoană de vreo 30 de ani să vină la o întâlnire de afacere pe un automobil din segmentul ”B”, la ei, însă, nu se atrage atenţia la aceste lucruri. Ei au o mentalitate diferita, de aceea, în mare parte ei şi conduc automobile compacte precum Chevrolet Aveo – de ce nu?
Este convenabil, rapid, vă permite să parcaţi cu uşurinţă, să economisiţi pe benzină şi impozite, şi vă face să nu poluaţi masiv mediul înconjurător – deci de ce să ne fie ruşine?
După psihologia consumatorilor noştri, automobilul neapărat trebuie să fie unul mare. În Europa, oamenii economisesc, preţuindu-şi timpul pe care îl pot pierde la parcare, astfel încât Opel şi Chevrolet mizează pe clasele automobilelor compacte.
Un exemplu evident, sunt premierele
recente ale noilor modele Opel Adam şi Chevrolet Spark. Apropo, Opel Adam, împreună cu Opel Mokka, pretind la titlul Automobilul Anului 2013 în Europa.

Anterior, automobilele compacte erau doar nişte modele mici şi confortabile, pentru deplasările din punctul "A" în punctul "B".
Astăzi ele sunt automobile frumoase, pline de individualitate, ceea ce atrage reprezentantele sexului frumos.
Atunci când alegeţi un Opel Adam, ai un sentiment că alegi nu o maşină, ci un smartphone, cu tot felul de dotări: 4 culori de bază, 15 finisaje ale tapiţeriei interiorului, 19 design-uri pentru consolă, 4 versiuni de design pentru acoperiş. Lista de opţiuni de asemenea mai include acoperişul panoramic şi 8 culori pentru iluminarea interiorului. Jumătatea frumoasă a omenirii va fi fascinată!
PiataAuto.mdRedacţia PiaţaAuto.md
1
4,211
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!