Noua Toyota Crown, dezvăluită în Japonia (update video)
28 Decembrie 2012, 23:53
Deşi pentru cei mai mulţi dintre noi
Toyota Crown este un model
necunoscut, numele Crown este unul
din cele mai longevive în istoria Toyota,
avându-şi originea încă în anul 1955,
atunci când a fost lansat primul model
cu acest nume. Motivul
necunoaşterii modelului se
ascunde în faptul că acesta
este disponibil de ani buni doar
pe piaţa Japoniei. Recent,
compania niponă a
dezvăluit cea de-a 14-a
generaţie a lui Crown, iar noi ne-am gândit să aducem în faţa Dvs. una din cele mai luxoase ipostaze ale unui model Toyota.

Ca şi predecesoarea sa, noua generaţie Crown va fi oferită în două versiuni – Crown Royal şi Crown Athlete – una din ele mizând pe eleganţă, iar cealaltă pe sportivitate.
Dimensiunile modelului sunt comparabile cu cele ale unui Mercedes-Benz E-Class, Crown măsurând 4,895 mm lungime. De fapt, noua generaţie Crown este o variantă cu multiple perfecţionări tehnice a precedentei generaţii, care a primit un design nou, mult mai expresiv.
Versiunea Crown Athlete se distinge printr-un kit aerodinamic agresiv şi printr-un calandru de formă diferită, asemănătoare cu cea a unei coroane, dar executată dintr-o textură de plasă, asemeni modelelor sportive pur-sânge. Crown Athlete are şi un interior cu accente sportive, cele mai evidente dintre acestea fiind scaunele sport.
Ambele versiuni Toyota
Crown sunt propulsate de un motor V6 de 2.5 litri, care dezvoltă 203 CP şi 243 Nm, cuplat la o transmisie automată cu 6 rapoarte. Poate părea impresionant, dar puntea motrice nu e cea din faţă, ci acea posterioară. Versiunea Crown Atlete poate primi şi
un motor mai puternic, de 3.5 litri, cu configuraţie V6, care dezvoltă 315 CP şi 377 Nm, cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte. Mai există şi o motorizare hibridă, care include un
motor de 2.5 litri cu 4 cilindri, care func-
ţionează în ciclu Atkinson, şi un elec-
tromotor, puterea cumulată a sis-
temului de propulsie fiind de 220 CP.
În Japonia noua Toyota Crown porneşte de la un preţ de 3.5 milioane de yeni (echivalentul a aproximativ 31,000 euro) şi ajunge la
5.4 milioane pentru versiunile de top (cca 48,000 euro).
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
3,354
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (13)
GRED
Chişinău
la 29 Decembrie 2012 - 06:42
Oho! Mie imi place foarte mult!!! Pai e super! Daca e aceiasi clasa cu E class de ce doar in Japonia? Ar putea concura cu troitza germana A6, Seria 5 si E class aici si ar face mari batai de cap si la unele capitole le-ar pune la pamant... fiindca Camry nu prea poate tzine piept ... Am impresia ca arata chiar mai bine decat Lexus ....
0
2
Kristi
Chişinău
la 29 Decembrie 2012 - 09:44
48000 euro versiunea de top, in comparatie cu Mercedes,BMW si Audi care ajung sa coaste la peste 60000 euro versiunile de top si in plus accesoriile care costa sute si mii de euro.
0
3
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 29 Decembrie 2012 - 11:03
Neagra e mai frumoasa...nu aș crede ca Toyota le va aduce și pe piața europeană.
1
2
Mihail
Chişinău
la 29 Decembrie 2012 - 14:04
Athlete e frumoasa rau! ....cine draq iii intelege pe niponii estia... mie mi se pare ca cei mai bun il tin pentru ei! (skyline r-34) hapsinii :)
1
4
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Decembrie 2012 - 17:58
Masina e sooper, doar ca m-a cam dezamagit ku grila din fatza.

Mihai: asa si este... frishka o tin acasa, noi ceilalti ne alegem ku ce se strecoare printre degete.
1
2
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 29 Decembrie 2012 - 22:04
Cu mult peste un BMW sau Mercedes ca sa nu mai spunem de diferenta de bani si fiabilitate.
1
4
GRED
Chişinău
la 30 Decembrie 2012 - 00:03
Constantin Padure> De unde tu stii ca e peste ? Daca ai una in folosinta spune unde sa mergem sa bagam si noi un test-drive?
3
1
dima
Chişinău
la 30 Decembrie 2012 - 09:52
cind vad comentarii de tipul "cu mult peste BMW MB AUDI" ma infoaie risul, de masina asta daca nu scria PA apoi multi din noi cu siguranta nici nu aveu sa auda vreo data, nu poate o masina ca asta fie ea de 1000000 de ori fiabila, sa se compare cu cele 3, macar punei volan de aur ca tot va ramine in urma la senzatii si prezenta!
4
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2012 - 12:24
Dima: Pe alokuri deacord cu tine, dar kiar e o masina demna de a sta in rind cu orikare din troita germana... si sa stii ka lumea mai citeste reviste auto inka de pe timpurile kind internetul statea abia in pragul Republicii Moldova , asa ca 85% din cei inregistrati aici makar odata, dar au auzit sau au dat cu okiul de Toyota Crown in poze.

Tu sa vezi un Crown de generatia a 6-a sau a 9-a, te asigur ca nici nu intorci capul inspre E28 (W123) sau E34 (W124) respectiv.
1
1
GRED
Chişinău
la 30 Decembrie 2012 - 23:23
123 a fost o legenda in lumea automobilistica ... si W124 la cam la fel ... La fel si un prieten bun de-a bunelului imi zicea de Opel Admiral ca toate mercedesurile luate impreuna sunt un rahat pe langa ea ...
Referitor la Crown sigur ca se merita sa stea pe linga troitza - doar e pe baza de Lexus !!!
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 31 Decembrie 2012 - 15:21
MDA.......Dupa mine la fiabilitate Toyota sta de 10 ori mai bine decat cei trei muschetari germani.Iar ''expresia'' cum ca ar fi pe baza de Lexus ,nu ar trebui sa existe.E adevarat ca Lexus este o Toyota de lux la fel ca si acest Crown ,insa Toyota pune pe Lexus tot ce e mai bun ,deci nu se compara o marca premium cu una de volum.Insa chiar si asa pt o marca de volum Toyota poate fi printre putinele care produce modele in gama aproape premium.
0
2
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 1 Ianuarie 2013 - 12:53
@Gred, cu tot respectul nu cred ca trebuie sa redeschidem discutia cu fiabilitatea marcilor japoneze vs cele germane. Situatia este clara cred ca pentru toata lumea iar daca doresti, am putea reaminti acele date.

Cunosc doua cazuri cu o Honda CRV si o Toyota Avensis. Cel putin pana acum in 9 ani, respectiv 12 ani, nici un fel de problema tehnica. Cautati si pe alte forumuri auto.
0
3
BVSX
Chişinău
la 2 Ianuarie 2013 - 10:01
privitzi acest video http://www.youtube.com/watch?v=riIETWYItt0 , mai ales dima, shi ve-tzi vedea shi ce tehnologii performante are aceasta Toyota Crown, care sunt la nivel de S-Class shi nu de un E-Class
0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!