Premieră: Mercedes-Benz E-Class facelift
13 Decembrie 2012, 16:31
Actuala generaţie Mercedes-Benz
E-Class ajunge la jumătatea carierei
sale, iar odată cu asta germanii
dezvăluie versiunea facelift, puternic
împrospătată.
Faţa maşinii aduce cele mai vizibile schimbări. E-Class a renunţat la blocurile optice duble şi a adoptat blocuri unitare, cu elemente interioare
duble, conturate de LED-uri. Liniile dure, puternic pronunţate, a modelului de până la facelift, au fost „înmuiate” pe versiunea împrospătată.
Partea frontală a noului E-Class abordează şi o nouă atittudine, duplicitară, la fel ca şi alte modele din gama Mercedes-Benz. Astfel,
admiratorii eleganţei şi stilului mai clasic vor avea un calandru mai fin, cu trei linii subţiri longitudinale şi emblema poziţionată pe capotă, iar amatorii de
sportivitate vor putea opta pentru un calandru mai proeminent, cu două linii masive şi emblemă masivă montată pe centru.
Pentru ochii mai iniţiaţi în design e clar că schimbările nu se rezumă doar la partea frontală. Pe lateral au dispărut vechile linii ascuţite şi au apărut noi linii – una care porneşte de la aripile faţă şi sfârşeşte în zona capacului rezervorului de combustibil şi alta care porneşte de pe uşa spate şi sfârşeşte în zona blocurilor optice spate.
Aici, la partea spate, blocurile optice au obţinut o formă ceva mai puţin radicală, însă structura lor e dispersată în două nuanţe – roşu şi alb.
Şi habitaclul a fost îmbunătăţit semnificativ. Pe versiunea de până la facelift E-Class avea cadrane de bord formate din cinci elemente circulare, dintre care unul era un ceas analogic. Facelift-ul scoate două din aceste elemente, şi mută ceasul ce centrul bordului, în stilul lui S-Class. Şi noul display al sistemului media pare mult mai bine încadrat în designul bordului,
astfel că, per total, deisgnul lui
E-Class pare acum mai
armonizat, mai elegant şi
mai modern.
Noul E-Class face uz şi de o serie de tehnologii noi, unele dintre care se vor regăsi şi la bordul noii generaţii S-Class, aşteptată pentru anul viitor. Cea mai importantă dintre acestea e combinarea sistemelor DISTRONIC PLUS şi PRE-SAFE. În loc de o
singură cameră video, montată pe parbriz, în spatele oglinzii retrovizoare, acum există două camere video, montate la unghi de 45 grade una faţă de cealaltă, care pot scana împreună o suprafaţă de 500 metri înaintea maşinii. Ca şi în cazul sunetului, unde e nevoie de două boxe pentru a forma efecte stereo, noile camere video de pe E-Class vor forma imagini tridimensionale şi vor transmite informaţiile spre analiză către mai multe sisteme de siguranţă ale maşinii, reuşind să identificile obiectele
în mişcare, prezicând şi traiectoriile lor. Astfel, noul E-Class va putea reacţiona din timp la situaţii de eventuale coliziuni cu alte vehicule, cu obiecte staţionare şi chiar cu pietoni.
Faceliftul aduce noutăţi şi sub capota lui E-Class. Toate motoarele sunt echipate acum cu sisteme start/stop iar familia motoarelor pe benzină BlueDIRECT obţine un nou membru – un motor turboaspirat cu patru cilindri şi injecţie directă, de 1,991 cm cubi. Acesta se va regăsi sub capota versiunilor E200 şi E250 şi va dezvolta 184 CP/300 Nm şi respectiv 211 CP/350 Nm. Ambele versiuni vor indica un consum mixt de doar 5.8 litri/100 km, în cazul în care sunt echipate cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS.
Amatorii de mai multă putere se vor putea răsfăţa cu mai multe versiuni ale propulsorului V6 de 3.5 litri, disponibil pe motorizările E300 şi E350, cu tracţiune pe spate sau integrală. Puterea maximă a acestuia ajunge la 252 CP pentru E300 şi 306 CP pentru E350. Un alt motor V6 de 3.0 litri se va regăsi sub puterea versiunii E400 (333 CP), iar versiunea de top E500 vine cu un V8 de 4.7 litri, care dezvoltă 408 CP.
Şi oferta diesel este extrem de cuprinzătoare. Aici modificări sunt mai puţine şi ţin în mare parte de retuşări pentru minimizarea emisiilor CO2 şi conformarea pentru viitoarele standarde Euro 6. Noul motor diesel
de 2,143 cm cubi se regăseşte sub capota versiunilor E200 CDI (136 CP), E220 CDI (170 CP) şi E250 CDI (204
CP). Un alt diesel V6 de 3.0 litri vine sub capota versiunilor E300 BlueTEC (231 CP) şi E350 BlueTEC (252 CP).
Pe lângă aceste motorizări, E-Class facelift vine şi cu o versiune hibridă, sistemul de propulsie al căreia e format din acelaşi motor diesel de 2,143 cm cubi, cu 204 CP, şi un electromotor de 26 CP, poziţionat în locul convertorului de cuplu al transmisiei.
PiataAuto.mdIlie Toma
10
3,516
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (6)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 13 Decembrie 2012 - 17:21
Farurile de înainte seamănă cu cele ale W220. În rest,destul de frumos s-a primit!
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Decembrie 2012 - 19:17
Volkswagen: Primul gind a fost identic cu ideia ta... :-)

Masina s-a schimbat, ceea ce se remarca din start: faruri, bare, grila mai masiva, noi LED-uri si altele, dar imi pare ca si-a pierdut totodata din eleganta si seriozitatea "fetzei"... Acceptabil...
0
2
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 13 Decembrie 2012 - 20:37
spatele mi se pare ok. Partea frontala insa mi se pare mai putin reusita, in special in cazul stelei montate in centrul grilei radiatorului. Interiorulu arata mult mai bine ca inainte. Sper ca pe viu masina arata mai bine decit in poze :(
1
0
GRED
Chişinău
la 14 Decembrie 2012 - 08:50
Eugen> De acord - varianta Avangarde cu stema in grila arata cam straniu ... cred ca elegance si Clasic va fi mai frumos.
VB_1> mai degraba sa pierdut din agresivitate. Daca sincer ma gindeam ca faceliftul va lasa "botu" neschimbat si vor lucra mai mult pe spate care a fost si dur criticat.
Parerea mea ca sa incercat sa se uite in viitor dar putin sa feminizat acest E Classe. Desi in realitate multe masini arata altfel decat in poze. In poze nu prea pot sa-mi dau seama de marimea si gabaritul unor detalii ca sa te pronunti...
Dar sa nu uitam ca e doar un FaceLift si nimic mai mult... modele precedente mai nu se deosebesc de la un facelift la altu de exemplu W211 ...
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 14 Decembrie 2012 - 18:05
e "doar" un facelift dar e unul serios. Nemtii se lauda ca i-a costat cam 1 miliard euro aceste schimbari
0
0
GRED
Chişinău
la 16 Decembrie 2012 - 00:14
Da! Inca ceva. Autoexpertii zic ca modele MB dupa facelift si pe ultima linie de conveer (adica ultimii 2 ani de productie) sunt cele mai fiabile si mai bune agregate care in timp deja pe piata secundara sunt cele mai cautate!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!