Replica franceză pentru MQB-ul german: PSA Peugeot Citroen prezintă noua platformă modulară EMP2
24 Ianuarie 2013, 09:30
Anul trecut germanii ne-au impresionat cu noua lor platformă modulară MQB, concepută pentru a fi folosită pentru un număr impresionant de modele din tot soiul de clase. Până şi conceptul CrossBlue al unui SUV mai mare decât Touareg a fost gândit tot pe aceeaşi platformă!

Idea modularităţii platformelor nu e una nouă în industria auto şi mai mulţi producători au folosit-o cu succes de ani buni. Spre exemplu, BMW foloseşte o platformă modulară pentru Seria 5 şi Seria 7, făcând cu uşurinţă diferenţa de ampatament şi reducând astfel costurile de producţie. Doar că îndrăzneala celor de la Volkswagen de a folosi o singură platformă pe un număr atât de mare de modele, din segmente atât de diferite, a fost cu adevărat inedită.
Acum francezii de la PSA Peugeot Citroen vin să dea replica. Aceştia au dezvăluit propria lor platformă tehnică modulară, numită EMP2 (Efficient Modular Platform 2), care va sta la baza viitoarelor hatchback-uri, sedanuri compacte, sedanuri de talie medie, break-urilor, coupe-urilor, decapotabilelor, crossover-elor şi chiar vehiculelor comerciale uşoare! A mai rămas ceva?

Noua platformă modulară franceză e concepută la scară globală, şi va debuta pe succesorii lui Peugeot 308 şi Citroen C4/C4 Picasso. În scurt
timp de la debut, aceasta se va răspândi pe tot mai multe modele din segmentele C şi D.

Ingineria noii platforme franceze
presupune integrarea unor tipuri de
oţel ultra-rigid, a aluminiului şi a
materialelor compozite, soluţii ce vor
asigura o reducere a greutăţii cu
aproximativ 70 kg, în raport cu
platforma actuală. Folosirea
tehnologiilor moderne,
precum sistemul
start/stop şi
catalizatorul pentru
motoare Euro6
vor favoriza reducerea emisiilor, în medie, cu 22%. În acelaşi timp, compatibilitatea noii platforme cu automobile atât de diverse presupune şi o construcţie simplificată a acesteia, fapt care va reduce semnificativ costurile de producţie. Iar dacă mai luăm în consideraţie şi intenţia francezilor de a folosi noua platformă pentru cel puţin 50% din totalul
vehiculelor produse de ei, atunci raţionalizarea de costuri va fi cu adevărat substanţială.

În acelaşi timp, aceeaşi
compatibilizare de care tocmai am
vorbit presupune că segmentul din
spate a
platformei
va putea
adăposti
atât o
suspensie
cu bară de
torsiune,
cât şi una
multilink, pentru modelele
din segmentele superioare.
De fapt, aceeaşi caracteristică
e valabilă şi în cazul platformei
germane MQB.
PiataAuto.mdIlie Toma
5
2,567
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (1)
constantin
Bălţi, Moldova
la 25 Ianuarie 2013 - 23:08
Sa vedem ce le v-a iesi...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!