Nissan Leaf a devenit mai practic, mai eficient şi mai accesibil
28 Februarie 2013, 09:20
La doi ani din momentul lansării pe piaţă, Nissan Leaf – modelul electric al celor de la Nissan – a cumulat 50,000 de exemplare produse. Odată cu asta,
niponii au decis să perfecţioneze electromobilul, deschizând un nou capitol în istoria lui.
După spusele japonezilor, cariera lui Leaf se află abia la început, iar împrospătările aduse acum au ţinut cont în primul rând de dorinţele şi sugestiile actualilor posesori ai modelului, care l-au putut simţi în exploatare cotidiană. Deci, care sunt aceste împrospătări aduse lui Leaf?

Ca şi aspect, Nissan Leaf nu şi-a schimbat formele aproape deloc. Leaf a primit noi culori şi noi jante, iar
prizele de aer din bara de protecţie faţă au fost uşor modificate. De asemenea, emblema frontală a fost poziţionată un pic mai sus, lăsând loc unei dotări instalate pe versiunile de top – camera video frontală pentru sistemul Around View Monitor.
Cele mai importante modificări vin la interior. Acum Leaf beneficiază de trei nivele de dotări – Visia, Acenta şi Tekna – Leaf Visia fiind cea mai simplu echipată versiune, şi deci, cea mai
accesibilă. Aici sunt montate jante mai mici, de 16 inch, şi dotări strict necesare. Versiunea de top Tekna primeşte jante de 17 inch şi dotări generoase, care includ sistemul de
vizualizare a împrejurimilor maşinii Around View Monitor, blocuri optice cu LED-uri şi sistem audio BOSE conceput pentru a minimiza consumul de energie.
În habitaclu au fost montate şi scaune noi, mai bine profilate pentru un confort sporit şi suport lateral îmbunătăţit. Materialele textile cu care sunt tapiţate acestea sunt realizate integral din trestie de zahăr. În dotarea de top, însă, scaunele sunt tapiţate cu piele.
Inginerii niponi au repoziţionat locul
priza de încărcare a maşinii în partea
frontală şi au dotat cablul acesteia cu element de iluminare, pentru a face conectarea în perioada nocturnă mai uşoară. Acum Leaf îşi poate încărca bateriile la 80% din capacitate în doar 30 minute!

Motorul electric a rămas acelaşi – de 80 kW şi 280 Nm – însă acum
modulul de încărcare, invertorul şi electromotorul au fost integrate într-un singur bloc comun. A fost modificat şi sistemul de climatizare al maşinii, care consumă acum mult mai puţină energie. Transmisia lui Leaf a
obţinut şi un regim „B”, ca în cazul lui Toyota Prius, care îi permite să
efectueze o frânare mai agresivă cu ajutorul motorului, folosind mai eficient energia cinetică pentru încărcarea bateriilor.
Odată cu împrospătările aduse lui Nissan Leaf, acesta va fi produs în tocmai 3 locaţii de pe glob – în Japonia, Marea Britanie şi SUA. Versiunea europeană va avea o suspensie mai rigidă şi frâne mai
agresive, pentru a spori spiritul de condus activ. Producerea lui Leaf mai aproape de pieţele de desfacere, unde poate beneficia şi de facilităţi fiscale, dar şi atingerea cifrelor de vânzări încurajatoare, le-au permis niponilor
să reducă preţul modelului, făcându-l, astfel, mai accesibil. În Europa, spre exemplu, Nissan Leaf va costa cu aproximativ 3,000 euro mai puţin!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,580
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
COMENTARII (12)
GRED
Chişinău
la 28 Februarie 2013 - 09:33
De ce Nissan fac asa masini jucaushe :)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Februarie 2013 - 17:32
GRED: Acelasi lukru ma intreb si eu... unde e Primera, Maxima, Altima?
0
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 1 Martie 2013 - 09:30
privesc la nissan leaf si rid,nustiu de ce....ghost:(
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 1 Martie 2013 - 10:58
@VB_1ONE,pai in State inca se mai vand.Americanii sunt cei mai norocosi ,ei au parte de intraga gama de modele la o singura marca nu ca noi Europenii doar jumate de motorizari si 40% dintre modelele respectivei marci
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Martie 2013 - 16:46
Robert: Daaa... ai dreptate, numai kind ma uit ce echipari primesc ei, mi se scoala parul in kap... plus la asta si-s mai ieftine cu mult ca in Europa. Vreau in America... :-(
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Martie 2013 - 16:47
ghenyg: Da mie mi-i a plinge... cind vad in ce se transforma Nissan cu modelele astea noi, dreaqu sa le kumpere...
0
0
ghenyg
London, Marea Britanie
la 1 Martie 2013 - 18:18
VB_1One:kiar numi a plinge.cred k pierd teren si nu mai stiu ce sa faca.poate viitorul e pentru electromobile,dar nam eto ne grazit
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Martie 2013 - 19:51
ghenyg: ai dreptate, asta si am avut in vedere... ka nu a mai ramas lok neschimonosit in modelele Nissan.
0
0
Viorel
Teleneşti, Moldova
la 2 Martie 2013 - 17:18
VB_1One, ghenyg: nu va place nissan uitati-va la infiniti :) eu sunt destul de multumit de cum se prezinta actualul nissan patrol :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Martie 2013 - 18:17
Viorel: nu am nimk contra modelelor vestite, cum au fost asa si au ramas... ma refeream la cele aparute peste noapte de ti-e greata sa le vezi...
0
0
Viorel
Teleneşti, Moldova
la 2 Martie 2013 - 19:41
VB_1One: pai daca sincer, dupa parerea mea la moment 90% din producatori is pe calea gresita in materie de design, imi place ce fac acum mazda si citroenul, cit din marcile premium audi si un pic bmw (in ultima vreme au revenit pe calea cea buna)...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Martie 2013 - 18:25
Viorel: Ai dreptate, cam toti o i-au razna un pic... insa orikum noua ne ramine sa alegem ne place sau nu, doar ca cam nu ai ce alege...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!