nu înseamnă deloc că maşinile
noastre nu aplică adevăratele inovaţii
în construcţia lor! Un alt exeplu este
suspensia noastră pe puntea
faţă, pentru Corvette, una cu două
braţe de stabilizare, unul scurt şi altul
lung, pe care o folosim şi o
perfecţionăm de 4 generaţii încoace. Arhitectura acesteia e foarte similară cu cea a maşinilor de cursă, în care Corvette concurează! Concurenţii noştri au trebuit să ceară permisiunea unor excepţii pentru ei, pentru ca să poată folosi astfel de suspensii doar la maşinile de cursă, nu şi la cele de stradă! Uitaţi-vă la maşinile germane de înaltă performanţă de aici de la Geneva câte din ele folosesc proptele de tip McPherson în suspensii. Dar pe maşini de cursă adevărate nu vezi niciodată suspensii
McPherson! Asta e, unele tehnologii
regăsite la bordul lui Corvette pot fi
văzute astăzi şi pe alte modele din
lume deja, dar ca un tot întreg,
Corvette rămâne un pioner, din 1953 până astăzi! În 1953 nimeni nu se gândea să costruiască o maşină din materiale compozite, iar noi am produs atunci o maşină cu componente de caroserie din fibră de sticlă, într-o lume a maşinilor de oţel! După 60 de ani, alţii abia încep, abia încep, să folosească materiale compozite pe modelele lor!
Având atâtea exemple de tehnologii revoluţionare în istoria lui Corvette, vă întreb, atunci: când daţi startul lucrului asupra unei noi generaţii Corvette care e criteriul principal evoluţia sau revoluţia?
Revoluţie evolutivă, cred (râde
satisfăcut). Am creat noua generaţie
reproiectând fiecare element
component, doar două singure
compomente ale noului Corvette
rămânând comune cu generaţia precedentă! Totul este nou, pornind de la structura de aluminiu, interiorul, scaunele, la interior avem acum şi display-uri de înaltă definiţie. Ca să nu mai vorbim de motor, cu injecţie directă, gestiune variabilă a valvelor, dezactivare a cilindrilor... Ai putea să te uiţi la acest Corvette şi ai putea zice ei bine, e un motor V8 mare în faţă, tracţiune pe spate, cam aceeaşi reţetă, deci e evoluţie. Dar, dacă priveşti în profunzime, la fiecare component inovaţional, atunci sesizezi adevărata revoluţie.