Încăpăţânare sindicală? Muncitorii uzinei Opel din Bochum refuză oferta de restructurare, iar în rezultat uzina va fi închisă
22 Martie 2013, 14:52
Opel şi-a anunţat de mai mult timp
planurile sale de a închide uzina din
Bochum, Germania, începând cu anul
2014, în dorinţa de a-şi eficientiza
capacitatea de producţie în
concordanţă cu situaţia de pe piaţa
europeană şi globală. E un pas firesc,
dacă e să ne gândim că de ani buni
Opel depune eforturi majore de a
reveni pe linie de profit, investind
masiv în acelaşi timp în modele noi,
multe din care astăzi se bucură de succes admirabil.

Totuşi, uzina din Bochum era o
greutate prea mare pe seama
producătorului german, mai ales că
aici se produce un singur model în
prezent – Zafira Tourer. Şi asta în
condiţiile în care aici sunt angajaţi în
jur de 3,300 muncitori.

E firesc că muncitorii din Bochum şi organizaţia sindicală a acestora nu au reacţionat prea vesel la intenţia producătorului de a închide uzina. Au urmat luni întregi de discuţii şi oferte de soluţii de alternativă pentru muncitori.
Iar ultima ofertă a fost de-a dreptul
atractivă: Opel urma să restructureze
uzina dintr-una de asamblare a
maşinilor într-una de producere a
componentenlor, păstrând asftel pe
termen lung 1,200 de locuri
de muncă.
După luni de discuţii, şefii Opel au
fost tranşanţi vizavi de noua ofertă,
declarând că aceasta este ultima la
număr, iar în cazul unui refuz, uzina
va fi închisă la sfârşitul anului 2014,
fără păstrarea vreunui loc de
muncă.
Iar membrii sindicatului au adus ieri o surpriză neaşteptată, respingând ultima ofertă a şefilor General Motors Europe. În rezultat, negocierile au fost întrerupte, iar uzina şi-a pecetluit soarta, în 2014 urmând o închidere inevitabilă şi o concediere a tuturor celor 3,300 angajaţi. Şeful uzinei din
Bochum, Manfred Gellrich, s-a
declarat profund dezamăgit de
poziţia muncitorilor, declarând că
oferta era una cu adevărat atractivă,
iar el regretă că muncitorii nu au
acceptat-o. „Tocmai am ratat o oportunitate uriaşă”, a declarat
Gellrich.
Opel mai dispune de alte patru uzine pe teritoriul Germaniei – în Russelsheim, Dudenhofen, Kaiserslautern şi Eisenach. La ultima din ele, în Eseinach, Opel a dat startul de curând producţiei noului Opel Adam, modelul fiind unicul din segmentul său asamblat în Germania, pas considerat extrem de curajos de analiştii economici.

Ce să rezulte din această situaţie? E vorba de o încăpăţânare sindicală, în dorinţa de a securiza toată suita de beneficii sociale, cu care sunt obişnuiţi muncitorii europeni? E o decizie ruptă de timpurile în care trăim, în condiţiile actuale ale pieţei, când vânzările de automobile în Europa au scăzut până la nivelul începuturilor anilor ’90? Ce părere aveţi Dvs.?
PiataAuto.mdIlie Toma
2
1,325
COMENTARII (2)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 22 Martie 2013 - 20:33
desigur pacat. Nefiind afectat e usor sa zic ca inchiderea uzinelor e o reactie normala si indicata in situatii dificile. Dar pot sa-mi imaginez ca muncitorii de acolo nu le arde de astfel de argumente.
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 23 Martie 2013 - 17:21
Opel are o fabrica in Polonia. Ar putea sa o mute acolo ? Totusi in presa romaneasca s-a vehiculat azi ca "un producator auto german isi va deschide o fabrica in Romania."

De cele mai multe ori, presa fabuleaza dar poate o data o va nimeri ... :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!