Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Încăpăţânare sindicală? Muncitorii uzinei Opel din Bochum refuză oferta de restructurare, iar în rezultat uzina va fi închisă

22 Martie 2013 - 14:52
Ilie Toma
Încăpăţânare sindicală? Muncitorii uzinei Opel din Bochum refuză oferta de restructurare, iar în rezultat uzina va fi închisă
Opel şi-a anunţat de mai mult timp planurile sale de a închide uzina din Bochum, Germania, începând cu anul 2014, în dorinţa de a-şi eficientiza capacitatea de producţie în concordanţă cu situaţia de pe piaţa europeană şi globală. E un pas firesc, dacă e să ne gândim că de ani buni Opel depune eforturi majore de a reveni pe linie de profit, investind masiv în acelaşi timp în modele noi, multe din care astăzi se bucură de succes admirabil.

Totuşi, uzina din Bochum era o greutate prea mare pe seama producătorului german, mai ales că aici se produce un singur model în prezent – Zafira Tourer. Şi asta în condiţiile în care aici sunt angajaţi în jur de 3,300 muncitori.

E firesc că muncitorii din Bochum şi organizaţia sindicală a acestora nu au reacţionat prea vesel la intenţia producătorului de a închide uzina. Au urmat luni întregi de discuţii şi oferte de soluţii de alternativă pentru muncitori.

Iar ultima ofertă a fost de-a dreptul atractivă: Opel urma să restructureze uzina dintr-una de asamblare a maşinilor într-una de producere a componentenlor, păstrând asftel pe termen lung 1,200 de locuri de muncă.

După luni de discuţii, şefii Opel au fost tranşanţi vizavi de noua ofertă, declarând că aceasta este ultima la număr, iar în cazul unui refuz, uzina va fi închisă la sfârşitul anului 2014, fără păstrarea vreunui loc de muncă.

Iar membrii sindicatului au adus ieri o surpriză neaşteptată, respingând ultima ofertă a şefilor General Motors Europe. În rezultat, negocierile au fost întrerupte, iar uzina şi-a pecetluit soarta, în 2014 urmând o închidere inevitabilă şi o concediere a tuturor celor 3,300 angajaţi. Şeful uzinei din

Bochum, Manfred Gellrich, s-a declarat profund dezamăgit de poziţia muncitorilor, declarând că oferta era una cu adevărat atractivă, iar el regretă că muncitorii nu au acceptat-o. „Tocmai am ratat o oportunitate uriaşă”, a declarat Gellrich.

Opel mai dispune de alte patru uzine pe teritoriul Germaniei – în Russelsheim, Dudenhofen, Kaiserslautern şi Eisenach. La ultima din ele, în Eseinach, Opel a dat startul de curând producţiei noului Opel Adam, modelul fiind unicul din segmentul său asamblat în Germania, pas considerat extrem de curajos de analiştii economici.

Ce să rezulte din această situaţie? E vorba de o încăpăţânare sindicală, în dorinţa de a securiza toată suita de beneficii sociale, cu care sunt obişnuiţi muncitorii europeni? E o decizie ruptă de timpurile în care trăim, în condiţiile actuale ale pieţei, când vânzările de automobile în Europa au scăzut până la nivelul începuturilor anilor ’90? Ce părere aveţi Dvs.?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter