Mitsubishi Space Star, noua compactă urbană japoneză pentru Europa. Ce aduce noul model?
21 Martie 2013, 14:58
În cadrul Salonului Auto de la Geneva, redacţia noastră vă anunţa despre debutul european al noii compacte japoneze, care a primit şi un nume diferit pentru Europa – Space Star, în loc de Mirage, aşa cum e cunoscut modelul în ţările asiatice. Noi ne-am propus astăzi să descoperim ce va
aduce noul Mitsubishi Space Star europenilor, ce motoare şi ce parametri tehnici oferă acesta pe bătrânul continent.

În primul rând, e interesantă filosofia de după noul model nipon. Dacă toţi producătorii azi se înghesuie să-şi
atribuie calificative de „premium” chiar şi pe cele mai bugetare concepte, Mitsubishi ne declară că noul Space Star a vrut să se întoarcă la originile segmentului B, oferind o maşină în primul rând accesibilă şi practică, fără prea multe condimente de alintare la bord. Japonezii îndrăznesc să-i critice chiar pe producătorii europeni pentru tacticile lor, declarând că în ultimii ani segmentul maşinilor compacte accesibile urbane a alunecat de la propriiile valori, propunând maşini supra-dimensionate şi supra-echipate, adeseori modelele transformându-se de facto în vehicule de segmente superioare. În acelaşi timp, Mitsubishi
spune că tocmai el va fi cel care va ocupa această nişă pustiită astăzi, oferind o maşină cu adevărat accesibilă şi fiabilă, de o valoare excelentă pentru preţul propus.

Noul Space Star se încadrează, astfel, în dimensiunile clasice ale segmentului B, fără a încerca să se întindă mai
mult decât plapuma. Space Star măsoară 3,710 mm lungime, 1,665 mm lăţime şi 1,490 mm înălţime, având un ampatament de 2,450 mm. Volumul portbagajul e destul de generos pentru aceste dimensiunui, măsurând 235 litri. Marele avantaj al acestor dimensiuni e greutatea redusă, de doar 845 kg la gol,
rezultat atins fără tentative sofisticate de a aplica materiale ultra-uşoare, sau de a simplifica arhitectura construcţiei în detrimentul durabilităţii sau fiabilităţii. E simplu, mai mic înseamnă mai uşor, iar mai uşor înseamnă mai eficient.

În acelaşi timp, greutatea redusă nu înseamnă că Mitsubishi Space Star
neglijează siguranţa ocupanţilor de la bord. Modelul dispune de o parte frontală proiectată să aboarbă excelent energia unui eventual impact, iar habitaclul este înconjurat de o structură rigidă de siguranţă, patentată de Mitsubishi, care poartă numele de Reinforced Impact Safety Evolution
(RISE). Partea frontală a modelului este gândită să ia calificativul maxim şi la capitolul de siguranţă a pietonilor în testele EuroNCAP, iar ocupanţii de la bord vor fi protejaţi şi de 6 airbag-uri standard, inclusiv două laterale şi alte două de tip cortină.
Vă amintiţi de hatchback-urile japoneze compacte de la sfârşitul anilor ’90, cât de manevrabile erau, datorită greutăţii reduse şi centrului de greutate coborât?

Ei bine, Mitsubishi promite senzaţii similare pentru noul Space Star, rezultate din însăşi construcţia maşinii, nu din arhitecturi foarte complicate
ale suspensiilor. Suspensiile maşinii vor fi simple ca bună ziua – proptele McPherson în faţă şi bară de torsiune cu spirale în spate – dar ajustate pentru o rulare moale şi confortabilă.
Simplitatea suspensiilor le garantează şi excelenta lor fiabilitate, în orice condiţii, zic niponii. Iar dacă tot vorbim de costuri mici, roţile maşiniii vor fi
încălţate în anvelope de 14 inch
(165/65 R14), fapt care va face maşina
foarte accesibilă în mentenanţă şi care
va contribui şi la un consum mai mic.
La coeficientul aerodinamic, designul noului Space Star fascinează de-a binelea – având un coeficient de doar 0.27, fapt care aduce beneficii suplimentare în materie de eficienţă.
Şi totuşi, care vor fi motoarele posibile sub capotă, pe teritoriul Europei? Ei bine, vă spunem din start că nu vor exista oferte diesel, pentru că acestea nu se merită pe o maşină din această clasă şi concept, zic niponii. Vor
exista două motorizări pe benzină aspirate natural, de 1.0 litri şi 1.2 litri, ambele de generaţie nouă, cu 3 cilindri, şi ambele dotate cu sistem start/stop. Amândouă motoarele fac uz de sistemul de gestiune variabilă
a valvelor MIVEC, prezent pe motoarele Mitsubishi de ani buni şi deci verificat excelent în timp.

Motorul de 1.0 litri (999 cm cubi) dezvoltă o putere maximă de 71 CP la 6,000 rpm şi un cuplu maxim de 88 Nm la 5,000 rpm, putând fi cuplat doar la o transmisie manuală cu 5 trepte. Cu acest motor sub capotă, noul Mitsubishi Space Star va accelera de
la 0 la 100 km/h în 13.6 secunde, fiind capabil să atingă o viteză maximă de 172 km/h. Motorul va avea emisii CO2 de doar 92 g/km (ediţia ClearTec), care concurează excelent cu cele mai moderne motoare ale producătorilor europeni. Cu acest propulsor sub capotă, Mitsubishi Space Star 1.0 ClearTec va avea un consum mixt de doar 4.0 litri/100 km! Consumul urban se situează la valoarea de
4.6 litri/100 km, iar pentru 100 km parcurşi pe traseu e nevoie de doar 3.6 litri de benzină!

Motorul de 1.2 litri are o cilindree de 1,193 cm cubi şi dezvoltă 80 CP la 6,600 rpm, cuplul maxim atingând valoarea de 106 Nm la 4,000 rpm. Acest propulsor poate fi cuplat fie la o transmisie manuală în 5 trepte, fie la una automată cu raport continuu
variabil. În primul caz maşina prinde prima sută în 11.7 secunde, atinge maxim 180 km/h şi are un consum mixt de 4.3 litri/100 km. În cazul transmisiei automate, prima sută este atinsă în 12.8 secunde, viteza maximă
constituie 173 km/h, iar consumul creşte cu doar 0.1 litri/100 km, până la 4.4 litri/100 km.

Şi acum, poate cea mai importantă parte: cât va costa noul Mitsubishi
Space Star în Europa? Răspunsul e unui destul de îmbucurător: cam cu 25% mai ieftin decât costa anterior Mitsubishi Colt! Adică, dacă în Germania, spre exemplu, Colt pornea de la 11,990 euro, atunci noul Space Star are deja un preţ de start aprobat de 8,990 euro!
Judecând după preţul ultimului
Colt în Moldova, am putea
spera ca noul Space Star
să coste mai puţin de
8 mii euro în ţara noastră!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
1,824
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
COMENTARII (3)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Martie 2013 - 17:24
Mai tare seamana a Peugeot decit a Mitsubishi... si de ce oare au optat pentru un nume deja existent in gama?
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Martie 2013 - 11:57
Arata ca o citadina veritabila , si am incredere in Mitsu ca fiabiitatea nu a scazut.
0
0
ghenyg
London, Marea Britanie
la 25 Martie 2013 - 14:48
parca e din anii 90,de mintuiala arata:(pacat,cindva faceau masini...galant,sigma,grandis dar acum..............
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!