Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noul Cadillac CTS: concurentul lui Audi A6, BMW Seria 5, Jaguar XF şi Mercedes-Benz E-Class

28 Martie 2013 - 09:51
Ilie Toma
Noul Cadillac CTS: concurentul lui Audi A6, BMW Seria 5, Jaguar XF şi Mercedes-Benz E-Class
Cadillac a dezvăluit la New York noua generaţie a sedanului CTS, care ţinteşte direct spre segmentul maşinilor premium de talie generoasă, concurând astfel cu modele precum Audi A6, BMW Seria 5, Jaguar XF şi Mercedes-Benz E-Class, dar şi cu Lexus GS şi Infiniti Q50.

Noul Cadillac CTS este construit pe noua platformă tehnică a celor de la GM, cu tracţiune pe puntea spate, folosită şi la noul Cadillac ATS. În mod evident, noul sedan CTS a primit o versiune alungită modular a acesteia. Noul sedan american îşi face apariţia pe piaţă cu un arsenal respectabil de motoare moderne, ajutate de o transmisie automată modernă, cu 8 trepte.

Fără îndoială, designul deosebit e una din atracţiile majore a noului model. Dacă troika de conturenţi germani şi cel britanic mizează mai mult pe eleganţă sobră şi clasică, asistată şi de nuanţe de sportivitate, atunci americanul CTS pune miză pe noua sa filosofie Art & Science (Artă şi Ştiinţă). Modelul pare, astfel, a fi inspirat şi din liniile conceptului CIEL, dezvăluit acum doi ani la un concurs de eleganţă. Ce mai, trebuie să spunem că noul sedan american are un design incredibil de reuşit, cu o personalitate bine conturată!

Noul CTS a crescut mult în lungime faţă de predecesorul său, cu tocmai 127 mm, iar ampatamentul său s-a mărit cu aproximativ 5 cm. Linia plafonului a coborât simţitor, însă, odată cu ea fiind coborâtă şi poziţia în scaune – o caracteristică ce seamănă a fi o ajustare în stilul Caddy-urilor clasice! Scaunele faţă, apropo, dispun de ajustare electrică pe tocmai 20 de direcţii!

În fine, ziceam că performanţele frumoase ale noului model american vor fi asigurate de motoare moderne. Cel mai puţin puternic propulsor este unul de 2.0 litri turbo, care livrează 272 CP la 5,500 rpm şi 400 Nm între 1,700 şi 5,500 rpm.

Ceva mai multă forţă, livrată într-o manieră mai relaxantă, va oferi noul V6 de 3.6 litri al americanilor, care dezvoltă aici 321 CP şi 373 Nm. Motorizarea de top aduce acelaşi propulsor V6 de 3.6 litri, dar echipat în premieră cu sistem twin turbo, graţie căruia puterea a crescut la 420 CP, iar cuplul maxim ajunge la 583 Nm!

Noul Cadillac CTS a primit doar transmisii automate, cu 6 sau 8 trepte, şi este disponibil atât în versiuni cu tracţiune spate, cât şi cu tracţiune integrală. Capacităţile dinamice excelente sunt asigurate de o suspensie McPherson cu braţe duble de stabilizare pe puntea faţă şi una multi-link pe puntea spate, dar şi de echilibrarea aproape egală a greutării între punţi, de 50.3 la 49.7. Suspensia poate primi reacţii variabile de răspuns, datorită sistemului opţional Magnetic Ride Control.

Noul Cadillac CTS va ajunge în showroom-urile americane către toamna acestui an.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (18 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter