Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noul Range Rover Sport

27 Martie 2013 - 11:18
Ilie Toma
Premieră: noul Range Rover Sport
Se întâmplă! Britanicii au dezvăluit astă noapte noul Range Rover Sport – cel mai rapid, cel mai agil şi cel mai manevrabil model al mărcii creat vreodată! Să-l descoperim, deci!

Dezvăluirea a avut loc la New York, în metropola care deţine întâietatea la numărul de exemplare Range Rover Sport vândute. Blocurile prestigiosului cartier newyorkez Manhatthan au fost cât se poate de potrivite pentru noul model britanic, mai ales că la ceremonia de dezvăluire au fost prezente şi mai multe vedete, inclusiv Daniel Craig, actorul care interpretează rolul lui James Bond.

Dar haideţi să aruncăm o privire şi asupra maşinii. Imaginile spion, care circulau anterior în mediul online, s-au confirmat. Range Rover Sport are un design extrem de dinamic, îmbinând elemente ale fratelui mai mare Range Rover, dar şi ale micuţului plin de glamour Range Rover Evoque.

Dacă generaţia anterioară a modelului era construită pe aceeaşi platformă tehnică cu modelul Discovery, atunci noul Range Rover Sport a fost dezvoltat împreună cu fratele mai mare Range Rover, beneficiind de o structură similară de aluminiu, care i-a permis să „scape” de sute de kilograme. Mai exact, cea mai uşoară versiune a generaţiei precedente Range Rover Sport cântărea la gol 2,535 kg, în timp ce noua generaţie are o o versiune care cântăreşte sub 2,000 kg. În motorizări comparabile, spre exemplu cu un diesel V6 sub capotă, generaţia nouă cântăreşte 2,115 kg, faţă de 2,535 kg ale generaţiei precedente, deci „slăbirea” brută a maşinii constituie cam 420 kg!

Britanicii nu ascund faptul că noul model este unul din modelele cele mai focusate spre performanţă de asfalt, lansate vreodată în gamă. Range Rover Sport se poate descurca şi în offroad, dar ţelul primordial a fost să se asigure o performanţă ameţitoare pe şosea. De asta, odată cu noua structură monococ din aluminiu, s-a renunţat la construcţia pe cadru dur.

Cel mai puternic propulsor va fi V8-ul supraalimentat de 5.0 litri şi 510 CP, care va putea accelera maşina de la 0 la 100 km/h în jurul a 5 secunde. Sunetul motorului este amplificat de un sistem de evacuare special, care pune în evidenţă sonoră potenţialul maşinii.

Sub capota noului Range Rover Sport şi-a făcut loc şi noul motor 3.0 V6 Supercharged al britanicilor, care dezvoltă 340 CP, suficient cât să accelereze până la prima sută în aproximativ 7 secunde. Vor exista şi două motorizări diesel – TDV6 şi SDV6, ambele fiind reprezentate de un propulsor diesel V6 de 3.0 litri, cu diferite valori de putere. Versiunea TDV6 va livra 258 CP, iar SDV6 – 292 CP. Ceva mai târziu va fi disponibilă şi o a treia motorizare diesel, reprezentată de V8-ul de 4.4 litri, care livrează 339 CP şi 700 Nm.

Toate motoarele sunt cuplate doar la o transmisie automată cu 8 rapoarte, de origine ZF. Land Rover promite şi un sistem de propulsie hibrid pentru noul Range Rover Sport, care va fi disponibil către sfârşitul anului.

Pentru performanţa offroad, britanicii promit un caracter specific mărcii, asigurat de o serie de noi tehnologii. Cursele suspensiilor sunt deosebit de lungi – 260 mm în faţă şi 272 mm în spate – care vor contribui la menţinerea aderenţei SUV-ului chiar şi atunci când se vor aborda cele mai dificile sectoare. Va exista şi un sistem Terrain Response 2, care oferă aceleaşi regimuri selective de condus pe diverse tipuri de suprafeţe, dar poate identifica şi în mod independent tipul de suprafaţă, reacţionând corespunzător. Versiunile mai puternice ale modelului vor primi şi un regim suplimentar pentru acest sistem, orientat spre performanţă de asfalt, care va compensa ruliul caroseriei în viraje, asigurând o precizie şi o manevrabilitate sporită a maşinii în curbe.

Abordarea cu ţintă „on-road” a maşinii se simte şi la nivelul sistemului de tracţiune integrală. De fapt, noul model oferă posibilitatea alegerii între două sisteme diferite de tracţiune integrală – unul cu performanţe sporite în offroad şi altul cu performanţe ceva mai modeste în teren accidentat. Primul distribuie cuplul egal între punţi, în mod normal, iar un ambreiaj multi-disc, controlat electronic poate redistribui cuplul între punţi până la 100% pe oricare din ele. Distribuţia e combinată şi cu sistemele electronice de anti-derapaj şi stabilizare a traiectoriei, care frânează roţile care pierd aderenţă, astfel asigurându-se înaintarea maşinii. Mai mult ca atât, aici există şi demultiplicator de cuplu, care ajută maşina să poată înainta încet în cele mai dificile situaţii. Opţional se pot comanda şi senzori de adâncime a apei prin care se trece, montaţi în oglinzile exterioare, care îl informează pe cel de la volan despre complexitatea anturajului prin care se trece.

Cel de-al doilea sistem de tracţiune integrală are un diferenţial Torsen între axe şi distribuie în mod normal cuplul în raport de 42% pe puntea faţă şi 58% pe cea spate, dând preferinţă punţii spate la abordarea virajelor şi oferind astfel maşinii un comportament mai apropiat de o limuzină cu tracţiune spate. Variaţia de cuplu transmis punţilor e mai mică, însă, puntea faţă putând primi maxim 62%, iar cea spate – maxim 78%. Diferenţialul este ajutat de sistemul anti-derapaj şi control al traiectoriei pentru a nu se pierde în offroad.

La interior, predomină liniile de design ale ultimelor modele Range Rover, cu o puternică aluxă de lux. Britanicii spun că pasagerii spate vor beneficia acum de mai mult spaţiu pentru genunchi în raport cu generaţia precedentă, şi mai mult spaţiu pe lăţime, iar judecând după silueta modelului, se poate presupune că spaţiul pe înălţime, destinat acestora, va fi ceva mai redus.

Noua generaţie Range Rover Sport va ajunge în showroom-uri către sfârşitul verii. Preţurile nu au fost deocamdată anunţate.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (53 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter