Dacia va închide uzina de la Mioveni?
12 Aprilie 2013, 13:14
Acum câteva săptămâni, la uzina principala uzină Dacia, din Mioveni, Romania, a izbucnit un conflict între sindicate şi conducerea uzinei, care a generat şi pauze nedorite de producţie.
Angajaţii Dacia cer o creştere cu 25% a salariilor, creşterea bonusurilor de
vacanţă şi a celor revenite din împărţirea profitului, dar şi condiţii mai bune de muncă. Conducerea uzinei, pe de altă parte, spune că pretenţiile angajaţilor sunt nefondate, în condiţiile în care aceştia primesc deja salarii cu mult mai mari decât media românească. De atunci şi până astăzi au avut loc nu mai puţin de 14 runde de negocieri între sindicat şi administraţie, care însă, nu au adus deocamdată la nici o soluţie finală.

Şefii Dacia au fost de acord să crească salariile cu aproximativ 9%, motivând că media de creştere în România este între 0 şi 5%,iar plusurile de retribuţii ale angajaţilor Dacia ar fi oricum mai mari. Până la găsirea unui compromis, situaţia pare să devină din ce în ce mai tensionată, iar şefii Dacia spun că, dacă pretenţiile angajaţilor vor continua în aceeaşi manieră, competitivitatea uzinei Dacia din Mioveni ar putea fi pusă serios în pericol, chiar faţă de alte uzine ale grupului.
În particular, există deja temeri că
grupul Renault ar putea pune un
accent mult mai mare pe uzinele
Dacia din Maroc, în detrimentul celor
din România, iar cele mai apocaliptice scenarii sugerează chiar şi o posibilă suspendare pe termen lung a
producţiei la uzinele Dacia din
România.

În prezent salariul mediu al unui muncitor al uzinei Dacia din România se apropie de 2,000 lei româneşti, echivalentul a aproximativ 7,400 lei moldoveneşti, la care se mai adaugă bonusurile de sărbători şi de masă.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,557
COMENTARII (8)
Robert
Bucureşti, România
la 12 Aprilie 2013 - 13:58
Cam slabute salarii :D . Pacat .
0
2
GRED
Chişinău
la 12 Aprilie 2013 - 14:10
Slabute da - dar e media si cred ca majoritatea au asa salariu chiar cei care stau la linia de productie. Cred eu ca staful de sus are ceva mai mult - dublu sau triplu si nu ma refer la Manageri sau executiv ci chiar lideri de proiect - echipa...
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Aprilie 2013 - 16:42
Si normal ca unii primesc sub nivelul salariului mediu, iar altii deasupra acestuia... altfel nici nu ar fi fost posibil de calkulat acest salariu mediu, ci avea sa fie o suma fixa. Doar nu exista asa norme prohibitive in care sa fie stipuata interzicerea salariului mai mare decit media pentru vreo categorie de angajati. Lasa-i sa plateasca salarii demne, ca profituri au ei binishoare...
1
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 12 Aprilie 2013 - 17:31
daca salariile sunt peste media pe tara...mi se pare ca cer cam mult o majorare de 25%, in special in conditiile actuale de incertitudine si situatia generala la Renault
0
1
GRED
Chişinău
la 12 Aprilie 2013 - 18:09
Altfel Renault nu ar fi deschis uzina in RO... Imposibil sa mentii pretul masinii in jurul 6 mii Euro si sa platesti lucratorii ca in DE.
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 13 Aprilie 2013 - 03:10
Francezii mananca rahat ... E cea mai potrivita formulare.
Ce fac ei este o metoda de santaj dorind sa faca negocieri. Se stia de 5 ani inainte ca se va constui inca o fabrica Dacia dar in afara Romaniei.

E si asta un succes al Dacia deoarece 49% e detinut de statul roman. Fabrica de la Mioveni nu mai facea fata cu productia. In vara lui 2008, nemtii trebuiau sa astepte si 6 luni pentru o Dacie in conditiile in care se lucra si duminica.
Am discutat cu muncitori de acolo ...

In Maroc se face doar asamblare. Din Romania sunt trimise elementele de caroserie , cutia de viteze si motorul. Nu pot spune nimic de motorul diesel deoarece in 2008 era adus din Spania.
Se va reloca productia Sandero in Maroc pentru a mari productia de Duster care si dupa ceva ani se cere foarte bine pe piata.
Dacia va ramane in Romania deoarece este Dacia. Asa a fost si cu Skoda cand au mai facut o fabrica in Ucraina.
La Titu, francezii au facut un centru de cercetare unde s-au proiectat modelele Dacia inclusiv noul Renault Clio. Asa se spune prin targ ...
Au fost angajati 2000 de ingineri acolo. Trebuie sa inteleaga faptul ca in numai cativa ani, numel;e Dacia a ajuns pe buzele tuturor europenilor si asta este un merit comun. Sunt placut surpins de faptul ca cei de la Renault Nordic au ridicat interdictia de a vinde Dacia in Danemarca. Se intampla exact ceea ce ei se temeau....
In acest weekend 13-14 aprilie brandul Dacia isi va face aparitia in mod oficial. De jumatate de an , media ne-a bombardat cu articole de lauda cu privire la Dacia iar acum la fiecare 2 ore la TV se da spotul http://www.youtube.com/watch?v=NIRZqdlc5gA . Bannere prin toate orasele, fluturase si toate cele ... Lodgy incepe in Danemarca de la echivalentul de 17 500 de euro ceea ce pentru ei e un adevarat clilipir in conditiile in care de banii astia iti cumperi in mod normal un Nissan Micra.

Intorcandu-ma la ideie, francezii trebuie sa bage mana mai adanc in buzunar deoarece Dacia este in crestere. Stiu si ei asta dar fac pe smecherii ...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Aprilie 2013 - 15:05
GRED: partial as fi deacord cu tine, insa diferenta la pret orikum nu e mare, in DE majoritatea modelelor is ceva mai ieftine ca in RO, insa salariile precis sunt cu mult mai marishoare...
1
0
semion lobanov
Chişinău
la 16 Aprilie 2013 - 07:50
Este o zghircenie ordinara din partea francezilor, vorbe care fac valuri in pahar de apa precum ca vor inchide uzina, care le aduce bani frumoshi.
Cele mai multe vinzari in europa le are Dacia, inseamna ca afacerea merge, si venitul creste, de aia si salariatii le cer majorarea salariilor, cerinta fiind perfect legala si justa !!!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!