Noua serie a testelor de impact Euro NCAP: Chevrolet Trax, Renault Captur, Dacia Sandero şi Nissan Evalia
30 Mai 2013, 16:28
În ultima serie a testelor de impact Euro NCAP au fost testate aşa modele ca Dacia Sandero, Renault Captur,
Chevrolet Trax şi NissanEvalia (NV200). Cel mai răsunător rezultat
l-a avut Dacia Sandero, care
pentru prima dată în istoria brandului românesc i-a adus 4 stele şi asta în ciuda metodelor mai dure din ultimii ani.
În testul impactului frontal cu o acoperire a părţii frontale de 40 la sută la o viteză de 64 km/h, Dacia Sandero a protejat destul de bine ocupanţii din faţă, iar caroseria în jurul habitaclului chiar dacă şi s-a deformat, nu a pus în pericol ocupanţii. Protecţia copiilor aşezaţi în scaune pentru copii de asemenea a fost bună cât în timpul impactul frontal, atât în timpul impactul lateral.

Cu toate acestea, în cazul impactului sever cu stâlpul, caroseria a fost puternic deformată, iar protecţia cutiei toracice a fost slabă. În testul coliziunii din spate, Sandero a oferit un nivel marginal de protecţie. Protecţia pietonilor a fost adecvată, bara de protecţie oferind un nivel bun de protecţie, însă marginea ascuţită din faţă a capotei a redus punctajul.
Cele mai slabe rezultate a arătat monovolumul Nissan Evalia, care a reuşit să obţină doar 3 stele. Ratingul a fost scăzut, din cauza exfolierii podelii, care s-a desprins de praguri în urma ruperii sudurii în timpul impactul frontal, ceea ce poate trauma sever pasagerul din faţă şi şoferul.
Din această cauză specialiştii Euro NCAP au redus punctajul modelului nipon. Evalia nu a strălucit nici în impactul lateral cu pilonul, oferind o protecţie slabă a pieptului şoferului.
Şi în testul coliziunii din spate, nu totul a mers impecabil. În schimb, Evalia a oferit o protecţie bună a pietonilor şi a copiilor din habitaclu.
Un scor de 5 stele l-a primit noul crossover Renault Captur. La impactul frontal, caroseria în jurul habitaclului a rămas practic intactă, oferind o protecţie bună şi doar pieptul pasagerul din faţă a avut o protecţie adecvată.
În ciuda unui rezultat de 5 stele, la testul impactului lateral cu stâlpul Captur a arătat o protecţie inferioară a toracelui, iar în testul coliziunii din spate, tetiere au oferit o protecţie marginală.
În testul implicatului pietonilor, partea frontală a asigurat o protecţie bună.
În cazul unei coliziuni frontale, manechinul copilului de 3 ani a atins pilonul central, din această cauză au fost scoase punctele pentru protecţia capului.
Însă eroul principal al acestei serii de teste Euro NCAP a fost noul Chevrolet Trax (Tracker), care a primit 5 stele şi un scor maxim de puncte, surclasându-l pe Captur în trei din patru discipline. În testele de impact frontal şi
lateral, Chevrolet a demonstrat rezultate bune şi chiar excelente, în timp ce la un impact mai sever cu stâlpul, el a arătat o protecţie adecvată a pieptului şoferului şi o bună protecţie pentru restul corpului. La coliziune din
spate, tetierele au asigurat o bună protecţie pentru gât, iar protecţia copiilor a fost foarte bună, la fel şi protecţia pietonilor, în cazul în care doar marginea capotei nu a protejat suficient de bine pelvisul pietonilor mai nalţi.
E de menţionat rezultatele
modelului Dacia Sandero,
pentru progrese în siguranţă
a producătorului român şi 5
stele ale modelului Chevrolet
Trax pentru un nivel nalt de
siguranţă oferit în clasa mică
a crossover-elor. Pe imaginea
alăturată aveţi toate rezultatele
testelor pentru aceste patru automobile, iar mai jos, sunt videoclipurile cu testele de
impact a acestora.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,641
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (2)
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 30 Mai 2013 - 19:52
Bravo Dacia!

" în cazul impactului sever cu stâlpul, caroseria a fost puternic deformată" valabil pentru majoritatea automobilelor.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 3 Iunie 2013 - 00:31
Felicitari Dacia ! Inca un pas spre reusita. Se pare ca in viitor va fi cel mai sigur brand low-cost, si asta se vede. Oricum Dacia este peste Lada ( cu exceptia tablei si a caroseriei care nu este galvanizata ) . In rest si MBZ apeleaza la ei.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!