Renault a prezentat conceptul Twin'Run cu 320 CP!
27 Mai 2013, 10:20
În 1980, Renault a introdus un model dement pe acelea timpuri, numit R5 Turbo, care a fost realizat pentru omologarea maşinilor de raliu. Substratul tehnic al modelului R5 Turbo reprezenta o amplasare în partea din spate a unui propulsor de 1.4 litri turbo de 160 CP (350 CP pentru versiunea de raliu). Francezii au reînviat acest concept în 2001 cu modelul Clio V6 (230 - 255 CP), care de asemenea avea propulsorul amplasat în spate.
Se pare că francezii doresc încă o dată să reînvie modelele cu propulsoare instalate în spate şi nu numai pe versiunile dinamice de top, dar şi pe pentru întreaga gamă a viitorului Twingo, care va fi construit pe aceeaşi platformă cu viitorul smart şi, cel mai probabil, va avea propulsorul instalat în spate şi tracţiune pe puntea spate! Acest lucru ne confirmă conceptele noi de la producătorul francez – primul a fost Twin'Z cu 5 uşi, iar acum e Twin'Run cu 3 uşi, care a fost prezentat în premieră în week-end-ul trecut, la Marele Premiu al Monaco
de Formula 1.
Designul conceptului rezonează cu
cel fost folosit pentru Twin'Z, dar este mult mai concis şi retrospectiv, amintind de versiunile de raliu al modelului R5 Turbo din anii 80 ai secolului trecut, şi anume prin
eleronul masiv, elemente de
iluminare suplimentare,
precum şi de culorile
caroseriei inspirate
din curse şi jantele
elegante de 18 inch,
”încălţate” în cauciucuri
de dimensiunea 205/40
pe puntea faţă şi 245/35
pe puntea spate.
Având o lungime de 3,68 metri, o lăţime de 1,75 metri şi o înălţime de 1,48 metri, dimensiunile conceptului Twin'Run sunt foarte apropiate
de celea a lui Fiat 500.
La baza conceptului stă un cadru din ţevi, iar în spate este instalat propulsorul V6 de 3.5 litri de pe Renault Megane Trophy, care transmite către roţile din spate 320 CP la 6800 RPM şi 379 Nm la 4850 RPM.
Datorită propulsorului puternic şi a greutăţii de doar 950 kg, Twin'Run reuşeşte să atingă prima sută de kilometri în doar 4,5 secunde şi o
viteza maximă de 250 km/h.
Conceptul de curse mai este dotat cu o transmisie secvenţială, cu un sistem de frânare puternic, cu etriere cu 6
pistoane în faţă şi 4 pistoane în spate, şi cu un ecran de 5,5 inch în locul panoului de bord.

Astfel noul concept, prevesteşte revenirea legendarelor modele, care vor fi întruchipate în viitoarele modele de serie.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,758
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (5)
Alexei
Rezina, Moldova
la 27 Mai 2013 - 13:41
Iata la Slalom in PMAN nu ar strica asa un Renault )))
Apropo, PA, de ce nu ati publicat nici un articol pe aceasta tema? Cred'c mai populara a fost, decit "Sâmbăta Micului Pieton", un eveniment cit-de-cit in lumea auto din MD, nu?
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Mai 2013 - 15:44
Rupe... :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Mai 2013 - 15:01
Banca Europeana de Investitii (BEI) a anuntat luni ca a acordat un credit de 400 milioane de euro grupului auto francez Renault pentru a contribui la dezvoltarea unei noi generatii de autovehicule ecologice accesibile din punct de vedere financiar.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 Mai 2013 - 19:15
observati - masina are 950kg si 320CP deci are 2.9 kg la un cal putere si accelereaza in 4.5 secunde (latimea rotilor motoare este 245).
Un Charger SRT8 are 1980kg si 470CP deci are 4.2 kg la un cal putere (rotile motoare fiind 255) si masinile astea 2 au aceeasi acceleratie, dar sa nu uitam ca Dodge-ul are 1.2 kg in plus la un CP.
Renault are un avantaj SI IN CUPLU : 2.5kg/Nm iar Dodge are 3.1kg/Nm...Si sa nu uitam ca HEMI-ul de pe Dodge nu are injectie directa si nici sistem de distributie "modern si performant" - DOHC , ci e un simplu OHV cu axul cu came in bloc!!!
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Mai 2013 - 19:46
Eugen: deacord... :-)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!