Bucurie şi tristeţe în cursa de 24 de ore de la Le Mans 2013
24 Iunie 2013, 18:00
În week-end-ul trecut, între 22 şi 23 iunie, s-a desfăşurat a 90-a ediţie a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care a adunat mai bine de 245,000 de spectatori, şi 5,478,263 de spectatori online din întreaga lumea (cu o treime mai mult decât anul trecut).
În mod tradiţional, cursa de la Le Mans are loc pe circuitul Sarte, a cărui lungime este de 13,650 de metri.
În acest an, cea mai mare miză a participanţilor a avut-o consumul de combustibil, de care depindea numărul de opriri la boxe şi rezultatul în cursă pentru fiecare echipaj. Vremea în timpul cursei se schimba foarte des, iar împreună cu accidentele survenite, a adus la ieşirea safety-car-ului de 11 ori pe traseu. Chiar dacă hibrizii săi au avut mai puţin combustibil şi mai
puţină putere, ca concurenţii
principali de la Toyota,
Audi a câştigat cursa de la Le Mans al doilea an consecutiv cu hibridul Audi R18 e-tron quattro. Câştigând în clasamentul general şi la categoria LMP1, echipajul cu numărul 2 (Tom Kristensen, Loic Duval şi Allan McNish) din echipa Audi Sport
Team Joest, a reuşit să parcurgă
348 de ture timp de 24 de ore.
Pentru Audi această victorie este una foarte semnificativă, fiind a 12-a timp de 14 ani de participare, iar pentru învingătorul, Tom Kristensen, fiind a noua victorie din carieră.
Echipajul cu numărul 8 (Anthony Davidson, Sebastien Buemi şi Stephane Sarrazin), care a pilotat hibridul Toyota TS030 Hybrid, de asemenea, a făcut o treabă bună, pierzând de la Audi doar un tur, poziţionându-se în final pe locul
secund în clasamentul general
şi la categoria LMP1.
Pe poziţia a 3-a a
venit un alt echipaj cu
un Audi R18 e-tron quattro
cu numărul 3 (Marc Gene, Luca di Grassi şi Oliver Jarvis), în timp ce al patrulea a fost echipajul cu numărul 7, cu încă o Toyota TS030 Hybrid (Alex Wurz, Nicolas Lapierre şi Kazuki Nakajima ).
Pe locul cinci s-a situat echipajul cu numărul 1 (Marcel Fassler, Andre Lotterer şi Benoit Treluyer), care a pilotat un Audi R18 e-tron quattro. Poziţia a 5-a, pentru campionii anilor 2011 şi 2012, se explică prin defectul alternatorului, schimbul căruia i-a aruncat pe poziţia 24 în clasamentul general, care a fost îmbunătăţită până la poziţia a 5-a spre finalul cursei.
Pe primul loc în clasa LMP2 a venit echipajul cu numărul 35 (Bertrand Baguette, Martin Plugarilor şi Ricardo Gonzalez), pilotând prototipul Morgan LMP2-Nissan din echipa Oak Racing - în clasamentul general, acesta a terminat cursa pe poziţia a 7-a.
Clasele GTE-Pro şi GTE-Am, au fost dominate de automobilele Porsche. Câştigând în clasa GTE-Pro şi ajungând pe locul 12 în clasamentul general, Porsche 911 RSR al echipajului cu numărul 92 (Marc Lieb, Richard Lietz şi Romain Dumas), a subliniat supremaţia automobilelor
cu propulsoare în 6 cilindri boxer.
În clasa GTE-Am, unde participă automobile de curse apropiate de celea de serie, pe primul loc a venit Porsche 911 GT3 RSR al echipajului cu numărul 76 (Raymond Narac, Christophe Bourret şi Jean-Karl Vernay) din echipa IMSA Performance Matmut, care a terminat pe a 26-a poziţie în clasamentul general.
În ciuda bucuriei câştigătorilor din fiecare clasă, cursa de 24 de ore de la Le Mans 2013, a fost marcată de moartea pilotului danez de 34 de ani, Allan Simonsen, care în al patrulea tur al cursei s-a izbit violent de îngrădirile traseului din curba Tertre Rouge, pilotând un Aston Martin Vantage GTE cu numărul 95 – favoritul clasei GTE-Am (mai jos este prezentat video-ul tragicului accident). Aceasta este primul accident fatal de la Le Mans timp de 16 ani, ceea ce înseamnă, că producătorii mai trebuie să depună eforturi pentru a spori siguranţa piloţilor.
O altă veste tragică vine din campionatul VLN. În aceeaşi sâmbătă, pe data de 22 iunie, în a treia etapă a campionatului german VLN, ce s-a desfăşurat pe Nurburgring, în urma unui atac de cord a decedat pilotul
german în vârstă de 55 de ani, Wolf Silvester. Astfel, weekend-ul trecut se poate numi ca unul dintre cele mai tragice în ultimii ani, pentru lumea sporturilor cu motor.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,030
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (1)
petro
Chişinău
la 25 Iunie 2013 - 11:06
cineva spunea ca toyota este cela mai avnsat tehnologic la capitolul hybrizi.....
1
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!