J.D. Power a aflat cu ce fel de probleme se confruntă proprietarii auto în primele 90 de zile
24 Iunie 2013, 10:06
În urmărirea progresului tehnologic, producătorii auto încearcă să implementeze cât mai multe tehnologii inovatoare în modelele lor, pentru a satisface tendinţele globale, cum ar fi automobilele vorbitoare sau care parchează singure. Dar fac oare aceste tehnologii viaţa mai uşoară pentru consumător, sau îi complică aflarea sa într-un habitaclu sofisticat?

În cel mai recent studiu J.D.Power Initial Quality Study (studiu a calităţii iniţiale), realizat în SUA, care se extinde asupra problemelor pe care proprietarii de automobile noi le întâmpină în primele 90 de zile de la achiziţionare, un număr mai mare de proprietari nu s-au mulţumit cu gadget-uri şi tehnologii neintuitive. Printre probleme se numără scăpări în proiectarea şi designul automobilului, care vin în detrimentul ergonomiei, precum software-ul şi display-ele tactile instabile, probleme cu identificarea vocii la comenzile vocale, conectivitatea Bluetooth, şi chiar astfel de probleme, cum ar fi zgomotul produs de vânt în habitaclu sau deteriorarea rapidă a materialelor.
Media pe 100 de automobile este de 113 probleme, iar anume cu probleme constructive ale automobilelor se confruntă cel mai des proprietarii în primele 90 de zile, în timp ce pe defecţiuni reale revin doar 9% din cazuri. Problemele constructive ale automobilelor sunt rezolvate doar în 13% din cazuri, în timp ce defecţiunile reale, atunci când vreo piesă cedează, sunt eliminate în 42% din cazuri chiar în primele 90 de zile. Fiţi de acord, nu este posibil să elimini defectul zgomotului produs de vânt, deoarece el ţine de construcţia automobilului şi anume de aerodinamica şi garniturile uşilor, sau a sistemelor multimedia, care pot fi modificate, de obicei, doar odată cu facelift-ul modelului.

Brandul cu cele mai puţine probleme este Porsche, cu 80 probleme pe 100 de automobile, urmat de GMC (90 probleme), pe locul al treilea s-a poziţionat Lexus (94 probleme), al patrulea loc revine mărcii Infiniti (95 probleme), în timp ce primele cinci branduri le completează Chevrolet (97 probleme).

În cele 26 de categorii, Chevrolet primeşte cinci premii pentru modelele Avalanche, Camaro, Impala,
Silverado HD şi Tahoe, în timp ce câte două premii primesc Honda (Civic şi CR-V), Kia (Soul şi Spoartage), Mazda (Mazda2 şi MX-5) şi Porsche (Boxster şi 911). Cel mai neproblematic din toate automobilele implicate în studiu a fost Lexus LS, care a luat prima poziţie în clasa vehiculelor mari premium cu doar 59 de probleme la activ per suta de automobile.

Restul premiilor în diverse categorii, le-au revenit modelelor Acura TL,
Buick Encore, Cadillac Escalade, Chrysler Town & Country, Ford Mustang, GMC Sierra LD, Hyundai Genesis sedan, Infiniti FX, Mercedes-Benz GLK, Nissan Murano, Smart Fortwo şi Toyota Camry.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,774
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (28)
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 10:30
Asa sunt perceptiile americanilor! Merita de luat in calcul dar nu neaparat ca un indiciu absolut. Masi sunt chestionare din astea in afara de JDPower.
Stranietatile sunt ca:
- Lexus in general e mai prost decat un GMC
- Toyota si Honda mai proaste decat un Chevrolet
- Subaru mai prost decat Chrysler sau Land Rover...

Straniu nu? Sau poate se schimba lumea auto
1
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 Iunie 2013 - 11:11
GRED: Asta la ei creierul a inceput procesul de degradare... :)
1
2
Mihail
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 11:56
GRED ... dale pace americanilor ... la ei democratia exista doar ca imagine dar pe la spate sunt mai corupti si criminali ca fostii sovietici....

acest studiu nar fi de mirare daca a fost facut dupa cum dorea cineva ..... masinile americane stau la picioarele japonezilor chiar la ei acasa.... si marog....

cadilac escalade? acea coropca care are un salon mai urit ca la un jiguli.....

si interesant ce nuti convine la un MB , BMW ,Audi ? incit americancele sa fie peste ? poate animalele cind maninca ca porciii in masini toate fastfudurile.... le este incomod sa spele materialele de inalta calitate..... fata de plasticul de 2 lei al americanilor.....
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 12:23
Deci sa inteleg ca Lexus LS este cel mai fiabil automobil premium de clasa F. Nu m-as mira, insa eu prefer in continuare realitatea. Service-urile sau fostii proprietari iti pot da indicii mult mai reale.
3
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 12:30
@GRED

Ai privit bine clasamentul ? Totusi Mercedes, Kia si Hyundai 106 ? Ai nu zau ? Pai parca Mercedes avea probleme la V6, V8 si 7GTronic, pa cand grupul K/H ??!!??......dar exact cum am spus mai repede prefer sa privesc realitatea. Oricum cu toate astea Lexus ramane un autovehicul foarte fiabil.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 12:31
oricum nu are cum sa fie un VW mai fiabil decat un Subaru, asta chiar este absurd. Daca stau sa enumar acum problemele unui Subartu umplu 2 pagini, ba chiar scriu un intreg '' DECRET '' la cate probleme are un VW .....e blasfemie.
2
1
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 12:42
Da ce probleme are Subaru Robert? De umpli tu 2 pagini ? Multe au trecut prin mana ta cu probleme?

Nu ma speria frate :) . Sunt pe cale sa procur unul (Forester mai exact) in decurs de o luna deja am si ochit vre-o 2 modele anul 2006 ... Nu mie dar sotiei mai exact. Nu am timp sa duc si sa iau fetita de la gradinita.

Pai pana la urma tu crezi acestui sondaj sau ba?
Parerea mea e ca tre sa-l iai in calcul dar nu ca un ghid ci doar asa la activ. Fiindca mai sunt si alte sondaje si intr-adevar si viata reala mai exista cum zici tu. V6 si V8 la MB au trecut deja da-le uitarii ... esti inca in anul 2000. Apropo au trecut vre-o 13 ani de atunci :)

1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 13:03
@GRED,

M-ai inteles total gresit, eu m-am referit la cate probleme are VW nu Subaru, fiindca mi se apare aberant ca VW sa fie inaintea la Subaru pozitiopnat deodata ce adopta nenumarate probleme.
Daca chiar vei achizitiona un Subaru, chiar ma bucur pentru tine, fiindca ai facut o alegere foarte buna. Iar motoarele boxer de la Subaru sunt excelente. Eu mai repede as alege un motor fiabil, sportiv Subaru si cu traditie , decat un motor sportiv si cu probleme de la BMW, asta in cazul in care as dori ceva ''sportiv '' si care sa imi mangaie orgoliul.
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 13:06

** nu are cum sa fie un VW mai fiabil decat un Subaru, asta chiar este absurd. Daca stau sa enumar acum problemele unui VW umplu 2 pagini, ba chiar scriu un intreg '' DECRET '' la cate probleme are un VW .....e blasfemie.**

Mda......greseala mea. Am scris la repezeala.Asta vroiam sa postez de fapt nu ce e mai sus.
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 Iunie 2013 - 13:41
Timpit tre sa fii ca crezi un Subaru mai inferior decit VW... Mi-i jale de americani ca degradeaza intr-atit!!!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 13:43
@VB_1One,

de acord .....
0
1
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 14:13
Pai Robert.. Ce alternativa mai am pana la 11-12 mii ?

Cerintele sotiei:
- 4x4
- Cleareance bunisor .. fiindca ea nu e chiar profi ..
- automat
- benzina
0
0
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 14:16
Ea mi-a zis din start ca masini de fitze nu accepta... gen 2 locuri, culori roz sau rosii, 2 locuri si nu vrea sa roage pe nimeni so impinga in caz de omat sau drumuri ne curatzate cum se intampla pe lanoi fiind cu copila prin masina ... :)
0
1
Viorel
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 15:10
GRED, alternative pentru sotia ta: Nissan Qashqai sau Qashqai 2+, Toyota RAV 4.
0
0
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 15:44
Am trecut pe aici ... :)
Qashqai ar fi fost o varianta.
Toyota sunt mai scumpusoare. Depinde ce-o pica. X-Trial si CRV am mers personal ... Honda prea dura p-u drumurile noastre si nici XTrial nu m-a imprsionat mai mult fiind in gabarit ambele mai mari decat Forester.
Forester imi pare mijlocul potrivit (desi mie nu-mi place cum arata) dar e acceptabil de mica si are 4x4 .. cu tractiunea lor laudata symetrical - desi eu cred ca asta e praf de puska :)
0
1
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 15:46
Pret/Calitate pana cand e "uratul" asta de Forester :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 17:56
@GRED,
Eu ti-as recomanda un Subaru Tribeca pe benzină, asta in cazul in care îl va fi folosi preponderent in oraş.
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 17:56
@GRED,
Eu ti-as recomanda un Subaru Tribeca pe benzină, asta in cazul in care îl va fi folosi preponderent in oraş.
0
0
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 18:12
Tribeca e prea scumpa p-u asa ceva! Am vrut chiar un outback dar la fel e scumpusor. P-u orash voi folosi Forester. P-u distante lungi am un MB clasa C pe diesel de vre-o 4 ani. Ma opresc aici cel putin pe-u urmatorii 2-3 ani.
0
0
GRED
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 18:13
Adica eu il am in posesie de 4 ani - dar e din 2001 :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 21:16
Apropo, GRED, nu am inteles o fraza din postarea ta, adica asta '' Honda prea dura p-u drumurile noastre '' , adica sa inteleg ca tu nu vrei masina fiabila, vrei masina care sa scoti bani din buzunar in fiecare luna pt reparatii nu ? Ai o decizie cam ciudata in privinta asta, scuza-ma ca iti zic.

Iar Tribeca, poti gasi si la 10 mii , iar cei 2 mii iti raman pt RCA, impozite, carburant,casco samd.

http://www.autovit.ro/subaru-tribeca-C28434355.html

E ' stok ' modelul.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 21:19
Oricum iti doresc din tot sufletul sa faci cea mai buna alegere la achizitonare si sa pastrezi cu placere C-ul fara evenimente.........Din nou voi spune ''sa alegeti cu mintea si nu cu sufletul '' . Mult noroc !
1
0
dima
Chişinău
la 24 Iunie 2013 - 21:41
voi ati luato HAISA cu totii, acolo scrie de probleme constructive, neclaritati etc da nu probleme legate de fiabilitate, bine inteles ca americanii vor gasi probleme in masinile germane fiindca pentru ei claritate e atunci cind pentru fiecare functie este buton aparte, ca in avion :)))))))))))
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 24 Iunie 2013 - 21:50
@dima,

Exact, la fel cum BMW-urile cu motoare cu cod N47 au probleme constructive. Si ce face BMW pt asta ? Nimic absolut nimic. Ce vine din '' nobless oblige '' , ii doare in cu* . Insa cu siguranta sforile sunt trase de un finantist care nu vede decat profituri, castiguri imense si nimic pasional.
3
0
GRED
Chişinău
la 25 Iunie 2013 - 10:11
Robert - linkul care la-i postat e ok - numai ca eu ca sa inregistrez masina in MD tre sa mai scot vre-o 11500 Euro din buzunar :). Are 3000 cm3 si e cam 3 Euro 50 Centi devamarea ... Oricum mersi.

Referitor la fiabilitate nu cred ca Subaru nu e fiabila comparativ cu Honda. Da Honda e dura.Nu-mi place discomfortul in timpul cand conduc. Nu-mi place sa aud zgomote in interior de la platic sau de la suspensie fie ea fiabila chiar si 100 de ani. Forester cel putin din toate ofertele de pe piata mi s-a cel mai acceptabil, una din cele mai micute (anu 2006), m-a impresionat chiar si suspensia molicika desi in curbe se clatina cam mult dar prin oras e ok! Borduri, drumuri necuratzate la prima ora, plus benzina ca-l voi tzine in fata casei si dimineata la minus 20/25 de grade sa nu ma enerveze etc...
0
1
GRED
Chişinău
la 25 Iunie 2013 - 10:37
Referitor la C-ul fara evenimente Mersi! Doresc la toti sa ruleze orce masini fara evenimente ... Am rude apropiate pierdute pe soselele Moldovei .... Sunt tragedii intr-adevar cand te gindesti ca dintr-o prostie mica ajungi la o nenororcire mare ...
C-ul la-m procurat cand aveam drumuri cam o data pe luna la Moscova.... Cand stai intr-o masina 12-16 ore la drum crede-ma ca conteaza mult comfortul si izolarea fonica a masinii ... Sira spinarii e mai scumpa decat o masina - aici deja la fiabilitate te gandesti in ultimul rand. Apropo cu Honda Accord ma simteam mult mai obosit decat cu C-ul.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 26 Iunie 2013 - 00:59
@GRED, condoleante rudelor pierdute in accident.......e trist intr-adevar !

Acum sa revin la tema: Pai eu zic sa incerci o Honda Legend, si iti voi spune ca iti vor disparea dubiile, si la fel pot spune si despre Accordul cel nou. Numai bine !
1
0
berta
Alba Iulia, România
la 1 Iulie 2013 - 01:06
Mafiotule,suedezule ,samba si alte nume...Unde ai vazut tu Tribeca Diesel? Boxerul de 6 cilindri de la Tribeca(poti sa-l gasesti si pe legacy) nu se mai fabrica.Iar consumul in oras este demential.Te poti lega direct la pompa ca sa circuli prin oras.Motoarele astea mai consuma si ulei.Spunea-i ca boxerul turbo de la Subaru are un mod de functionare diferit.Care e ala?Ai verificat problemele pe care le are STI?Ce stii tu despre Subaru? Ai mai spus (automarket)ca Subaru a inventat boxerul.Inca ceva.Lanturile se intind,nu se maresc!
Gred,ia un Subaru forester non turbo si nu 2.5 l motor.Motoarele astea boxer au probleme mari cu garniturile de chiuloase si au probeme foarte mari cu cuzinetii de la arbore.Sunt motoare extrem de solicitate(fara turbo),iar daca mai au si turbo......
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!