Mercedes-Benz B-Class al redacţiei PiataAuto.md: ce a însemnat exploatarea de la 0 la 165,000 km
13 Iunie 2013, 11:30
De mult timp nu v-am mai bucurat cu review-uri ample ale automobilelor noastre redacţionale. Însă să ştiţi că în garajul nostru stau, deocamdată, aceleaşi două automobile contrastante – unul german şi altul japonez, unul cu siluetă aflată la limita unui hatchbak şi a unui monovolum de familie şi altul cu siluetă de sedan sport, unul axat spre eficienţă maximă, altul cu un motor aspirat natural de 150 de cai japonezi oneşti... Adică unul e Mercedes-Benz B-Class B170 NGT BlueEFFICIENCY, achiziţionat de noi în 2009 cu 0 km la bord, şi altul e Mitsubishi Lancer X 2.0 150 CP, achiziţionat de noi la sfârşitul anului 2008, cu aceiaşi 0 km la bord. Astăzi vom vorbi despre maşina noastră germană, care a trecut printr-un proces de exploatare accelerată, însumând un parcurs total de 165,000 km în doar 4 ani de exploatare.

Ce înseamnă pentru o maşină germană modernă exploatarea ei în Moldova de la ieşirea din showroom până la atingerea a 165,000 km parcurşi? Cât de confortabilă şi practică este ea? Dar mai ales, întrebarea care ne provoacă pe noi toţi, cei condamnaţi să exploatăm
maşinile în condiţiilor drumurilor autohtone – cât de fiabilă s-a dovedit a fi ea? Ce probleme am întâmpinat pe parcurs? Care s-au dovedit a fi punctele slabe şi care sunt punctele forte ale modelului? O altă întrebare, legată de specificul modelului achiziţionat de noi ţine de sistemul
de propulsie bivalentă, pe bază de gaz natural comprimat sau benzină – cât de fiabil s-a dovedit a fi acesta? A fost afectat oare motorul de rularea în timp pe bază de gaz natural comprimat? O mulţime de întrebări, la care venim astăzi cu răspunsuri succinte dar cuprinzătoare!
Cum s-a păstrat aspectul exterior al maşinii?

Disputele dintre maşinile japoneze şi germane sunt infinite, dar în cazul maşinii noastre germane una din calităţile ei esenţiale, care şi-a dovedit valoarea în timp, e calitatea metalului utilizat în caroserie şi calitatea aplicării vopselei pe el. Chiar şi zonele de plastic, cum ar fi barele de protecţie, au aplicată vopseaua foarte calitativ, astfel încât aceasta rezistă şi la micile pietre care pot sări din spatele altor participanţi la trafic. Fie că vorbim de
piese masive de caroserie, precum uşi, capotă sau hayon, fie că vorbim de colţuri mai puţin vizibile, aripi în care ajunge deseori apa, vopseaua îşi menţine stratul cu excelenţă şi caroseria e absolut integră chiar şi după 165,000 km parcurşi.

După fiecare spălătorie, atunci când
maşina iese de pe poarta acesteia,
B-Class îşi recapătă acelaşi luciu fermecător pe care îl avea la ieşirea
din showroom. Da, chiar dacă are un parcurs onorabil, Mercedes-Benz-ul nostru îşi păstrează aspectul de nou, de care continuăm să ne bucurăm întotdeauna când maşina este curată. Deci, aici nu mai încape loc de îndoială, calitatea caroseriei şi a vopsirii ei este excelentă în cazul lui Mercedes-Benz B-Class.
Cum s-a păstrat aspectul
habitaclului?


Ei bine, habitaclul este partea mai solicitată a unui automobil, mai ales dacă maşina a fost şi martora creşterii unui copil mic de la statutul de bebeluş de sub un an până la un puşti de grădiniţă. B-Class-ul nostru are un habitaclu cu tapiţerie textilă, şi trebuie să menţionăm că maşina nu a trecut niciodată pe la o curăţătorie chimică universală, care i-ar fi „înnoit” aspectul radical. Doar spălătorii auto obişnuite, cu aspirare obişnuită a scaunelor şi stropire cu substanţe de curăţare curentă. Acum, la 165,000 km, există câteva mici pete pe materialul textil al scaunelor faţă (paradox, nu a celor din spate, unde stă copilul, atunci când călătoreşte) şi din cauza lor ne bate gândul tot mai des să ducem maşina, totuşi, la prima ei spălătorie chimică, pentru a-i îndepărta micile „urme” de exploatare.

Calitatea propriu-zisă a materialelor textile s-a dovedit a fi, însă, foarte durabilă. Nu există nici o zonă de roadere, de porţiuni descusute sau rupte. Tapiţeria textilă este absolut integră.
Zonele de plastic şi polimer moale
s-au dovedit a fi de asemenea calitative. Şi aici, pe alocuri, există mici pete care necesită o curăţare mai amplă, dar nicăieri nu există o adevărată problemă precum crăpături, dereglări de fixaje, sau roaderi. Uzuri vizibile se remarcă doar la covoraşul şoferului, care s-a ros în timp în zona de amplasare a piciorului drept, şi
care ar necesita acum o înlocuire. Vom achiziţiona un set nou de covoraşe croite exact pe profilul maşinii de la distribuitorul oficial, întrucât acestea au un preţ foarte acceptabil acolo. O altă zonă de cu uzură mai vizibilă e cauciucul pedalei de frână, în zona dreaptă. Deoarece vorbim de o maşină cu transmisie automată, doar piciorul drept
operează pedalele, şi în mod firesc călcâiul piciorului rămâne aproape nemişcat, în timp ce zona falangelor circulă de la pedala de acceleraţie spre cea de frână, apăsând-o mai mult din partea sa dreaptă. Poate e doar o manieră a noastră de operare a
pedalelor, însă tocmai de aici vine şi uzura covoraşului, şi cea a cauciucului pedalei de frână.

Materialul textil cu care este acoperit plafonul şi-a păstrat de asemenea prospeţimea. Textilul portbagajului
s-a dovedit a fi foarte practic în timp, putând fi uşor curăţat până la perecţiune chiar şi după o murdărire mai semnificativă. În rezultat, noi zicem că habitaclul lui B-Class s-a păstrat foarte bine în timp, iar după 165,000 km acesta încă mai arată proaspăt şi calitativ. O curăţătorie generală o să-i readucă în curând şi aspectul ideal de maşină nouă.

Cât de confortabilă şi practică s-a dovedit a fi maşina în timp?

Ca şi concept, idee şi practicism,
B-Class-ul a continuat să ne uimească în timp şi să ne convingă că am făcut una din cele mai excentrice alegeri la acea vreme, dar în acelaşi timp şi una din cele mai bune alegeri. În 2009, când am achiziţionat noi acest model de la distribuitorul Mercedes-Benz în Moldova, în ţara noastră existau maxim 10 astfel de maşini înmatriculate. Astăzi, credem că numărul lor depăşeşte cu uşurinţă 120-150 de exemplare, inclusiv cele importate la mâna a doua. Poate şi multiplele noastre review-uri din proprie
experienţă îndelungată i-au ajutat pe cei interesaţi să înţeleagă ce poate oferi această maşină, cert este că există şi o explicaţie practică pentru atractivitatea tot mai mare a modelului, astăzi deja doar pe piaţa vehiculelor de mâna a doua, întrucât în showroom-uri a venit o nouă generaţie.

Adevărul e că dimensiunile compacte exterioare îi favorizează o bună manevrabilitate în mediul urban, maşina fiind destul de agilă în trafic, iar spaţiile de parcare pot fi găsite mai uşor. Desigur, dimensiunile compacte
îi favorizează şi un consum mai redus. În acelaşi timp, construcţia specifică a maşinii i-a asigurat un habitaclu extrem de spaţios, echivalent în lungime şi lăţime cu cel al unui E-Class şi chiar depăşindu-l pe acesta în înălţime. Pasagerii spate se lăfăiesc în spaţiul de care benficiază, iar lipsa unui tunel central deranjant le permite călătoriile în confort chiar şi a 3 pasageri. Mai mult ca atât, aceeaşi construcţie sandwich îi amplasează pe toţi ocupanţii ceva mai sus, senzaţia fiind similară cu cea de la bordul unui SUV compact atunci când se
călătoreşte, şi mult mai puţin cu cea de la bordul unui monovolum. Deci aici Mercedes-Benz a ochit excelent.

Suspensia maşinii e axată spre un
bun compromis între confort şi manevrabilitate. În mod normal maşina va reacţiona înghiţind moale denivelările drumului şi îşi va menţine excelent ţinuta pe drumuri bune, însă denivelările asfaltului autohton o pun în situaţii improprii, generând un ruliu mai mare a caroseriei dacă denivelările sunt prea pronunţate, ceea ce te face să reduci viteza pe aceste sectoare,
şi atunci situaţia e mult mai
plăcută.

Un confort deosebit maşina asta îl oferă în călătoriile de drum lung. Spaţiu pentru toţi ocupanţii, confort al unei suspensii moi, izolare fonică
excelentă, portbagaj mare şi practic,
motor eficient – toate ingredientele
unei călătorii plăcute există. Iar
scaunele faţă anatomice sunt într-atât
de bine concepute, încât niciodată nu
simţi vreo oboseală a spatelui la volan,
chiar şi după mii de kilometri parcurşi!
Noi am fost cu maşina asta într-o
mulţime de ţări ale Europei, fâcând
cel puţin vreo 40,000-50,000 km din
experienţa ei pe arterele Europei.
B-Class-ul nostru a călătorit mai
multe ori prin România, Ungaria,
Austria, Franţa, Germania, Elveţia şi
chiar Monaco. Şi peste tot ne-a dus
cu confort superb la bord.


Cât de fiabil s-a dovedit a fi
Mercedes-Benz B-Class, de la 0 la 165,000 km?


Iată că ajungem şi la partea cea mai intrigantă a relatării noastre. Fanii maşinilor germane aşteaptă cu sufletul la gură, iar cei ai maşinilor japoneze abia aşteaptă un motiv să pună degetul pe rană. Despre maşina noastră japoneză şi fiabilitatea ei vom vorbi în următorul nostru review de curând, astăzi haideţi să vă relatăm despre fiabilitatea lui Mercedes-Benz B-Class W245.
În primul rând, trebuie să spunem că absolut toate deservirile şi intervenţie de service, fără excepţie, le-am făcut doar la distribuitorii autorizaţi Mercedes-Benz, în mare parte la cel din Chişinău, Grand Premium. Chiar dacă cei doi ani de garanţie, cu deservire obligatorie la distribuitorul autorizat, au trecut acum doi ani,
calitatea deservirii, profesionismul mecanicilor şi preţurile moderate
ne-au convins că nu există nici un loc mai bun şi mai raţional de a ne deservi mai departe maşina în siguranţă, astfel că am continuat deservirile programate tot aici. În medie, o intervenţie programată de service se realizează cam o dată la 12,000 km şi
costă între 2,000 lei şi 2,700 lei. Deservirile mai masive, care necesită şi schimbări de consumabile care se înlocuiesc mai rar, pot ridica preţul până la 5,000 lei.

Motorul maşinii noastre a primit întotdeauna doar ulei licenţiat de Mercedes-Benz, care e cu doar vreo 25 lei per litru mai scump ca un Aral sau Liqui Moly obişnuit, dar ne dă încrederea unei funcţionări ireproşabile identice pe toată durata parcursului. Filtrele de aer pentru admisia motorului au fost de asemenea întotdeauna originale, la fel ca şi filtrul de ulei şi chiar filtrele sistemului de aer condiţionat. Ultimul nu necesită schimbare la fiecare deservire tehnică, dar noi îl schimbăm ceva mai des decât media recomandată, din cauza prafului mai mare de pe drumurile Moldovei, în special cele interurbane. Un filtru licenţiat pentru sistemul de aer condiţionat şi ventilare costă aproximativ 700-800 lei.

Pe parcursul exploatării noastre am schimbat mai multe ori şi plăcuţele
de frânare şi de asemenea am
instalat întotdeauna plăcuţe originale
Mercedes-Benz. Astfel maşina
frânează întotdeauna previzibil şi mai
ales la fel de silenţios, fără şuierături
ruşinoase date de unele plăcuţe de
clasă mai joasă. Pe puntea faţă setul
de plăcuţe de frânare originale costă
aproximativ 1,400 lei, în timp ce pe
puntea spate – aproximativ 1,000 lei.
Pe puntea faţă plăcuţele necesită a fi
schimbate cam o dată la 32-36 mii
km, în timp ce pe puntea spate
acestea au fost schimbate cam o
dată la 60-70 mii km.

Schimbarea uleiului în cutia de viteze automată este ceva mai costisitoare,
dar şi aici am ales să punem doar ulei original, pentru a garanta funcţionarea ireproşabilă a transmisiei şi mai departe. Întregul volum de ulei necesar costă aproximativ 3,000 lei, la care se mai adaugă aproximativ 500 lei pentru manoperă. Această procedură e mult mai rară, însă, şi se face cam o dată la 60-90 mii km, în funcţie de estimările stării actuale a uleiului.
Pe la 120,000 km Mercedes-Benz
B-Class a avut nevoie şi de o
schimbare a curelei de distribuţie, iar
odată cu ea şi a rolei de întindere a ei.
Piesele şi manopera întregului proces
ne-au costat sub 3,000 lei.
Schimbarea bujiilor costă alte
1,200-1,400 lei. Şi aici, ca aproape
peste tot, am optat doar pentru
componente originale.
Excepţia de la regulă, adică locul în care am optat pentru un produs compatibil neoriginal, au fost amortiozoarele faţă, pe care le-am schimbat la aproximativ 90,000 km pentru prima şi unica dată. Amortizoarele originale veneau doar în set cu arcuri şi costau în set de două aproximativ 9,000 lei. Noi am montat amortizoare Bilstein cu permisiunea şi agrearea distribuitorului autorizat şi acestea şi-au făcut treaba excelent până la parcursul prezent şi încă mai continuă să o facă.

Pe puntea spate, cine îşi aminteşte review-urile noastre de la parcursurile mai mici ale maşinii, am avut experienţe mai ciudate. Încă de la vreo 3,000 km parcurşi abia, am mers la service pentru înlocuirea pe garanţie a amortizoarelor spate care produceau un sunet suspect. Situaţia s-a repetat de vreo 5 ori în primele 50,000 km! Părea o boală incurabilă a maşinii, care ne întrista. Apoi, pe la 65,000 km am efectuat ultimul schimb de amortizoare spate, de această dată plătind pentru ele, întrucât maşina
ieşise din perioada de garanţie. Şi
imaginaţi-vă că de atunci şi până
astăzi avem aceleaşi două
amortizoare care nu ne-au mai făcut
probleme până astăzi, funcţionând
fără bătăi de cap 100,000 km şi mai
continuă să o facă! Noi credem că
problema a fost una de calitate a unor
partide primite de la furnizori de către
Mercedes-Benz (apropo, producătorul
amortizoarelor originale pentru
B-Class e tot Bilstein), după care
această problemă a fost remediată şi
durabilitatea lor a fost cea scontată
iniţiată de ingineri.

Tot pe la 90 mii km am schimbat
cauciucurile de protecţie a planetare-
lor pe puntea faţă, şi tot pe atunci am
schimbat şi rulmenţii ambelor roţi
faţă, bucşele, dar şi elementele de
fixare prin rulmenţi braţelor roţilor faţă
(renumitele „шаровые опоры”) .
Acestea din rumă ne-au costat
aproximativ 800 lei pentru fiecare
roată, şi am optat pentru componente
originale. Perioada în care le-am
schimbat e una absolut firească, mai ales în condiţiile drumurilor noastre, deci noi nu tratăm schimbările acestor componente de suspensie
ca un defect, ci ca o înlocuire firească a consumabilelor.

Dintre elementele optice de iluminare, schimbare mai frecventă o necesită becurile fazei scurte a farurilor. Acestea au o viaţă relativ scurtă, de aproximativ 30-35 mii km, după care eşti anunţat pe calculatorul de bord că tocmai ţi s-a ars becul stânga sau dreapta. Becurile nu costă mult,
aproximativ 150 lei la calitatea lor cea mai bună, dar accesul pentru schimbarea lor e foarte incomod şi necesită o murdărire bună, de asta, în măsura disponibilităţii, noi le încredinţăm aceste operaţii reprezentanţilor distribuitorului oficial. O singură dată s-a ars becul de poziţie din blocul optic faţă drept, în rest toate elementele de iluminare sunt aceleaşi ca şi în prima zi, nici unul
din ele neavând nevoie de
înlocuire.

Şi totuşi, au existat intervenţii neprogramate? Care sunt micile bătăi de cap ale modelului? Da, există şi astfel de aspecte. În primii 50,000 km problema cea mai deranjantă ţinea de amortizoarele punţii spate, care au necesitat înlocuiri repetate. Dar apoi problema a dispărut în totalitate şi astăzi nu ne mai deranjează cât de
puţin. Un aspect specific al modelului
este acel că suspensia maşinii
necesită o reglare mai frecventă a
unghiurilor şi geometriei, din cauza
drumurilor noastre. Practic, noi facem
o verificare şi o reglare a geometriei
roţilor cam la fiecare revizie
programată, sau maxim la 15-20 mii
km parcurşi prin Moldova. Procedeul
nu e foarte scump, costând până la
250 lei la distribuitorul oficial şi doar acolo îl şi facem. De asemenea, un
alt punct mai sensibil sunt jantele de aliaj uşor – compoziţia acestora e adaptată pentru calitatea drumurilor europene, astfel încât drumurile noastre le cam şifonează din perfecţiunea geometriei lor. În mod normal, deteriorarea geometriei unei jante ar presupune în Germania schimbarea ei, unde o asemenea situaţie poate avea loc doar după un accident. La noi, însă, mai ales pe drumurile primăvăratice, o abordare
mai agresivă a unei gropi poate face maşina să considere că a nimerit
într-un accident, deschizând automat şi uşile. Prin urmare, vă imaginaţi că aceste şocuri au urmări şi asupra jantelor. Există în Chişinău, însă, o companie care utilizează o tehnologie foarte eficientă de corecţie a jantelor atâta timp cât acestea sunt doar imperfecte ca formă geometrică, dar nu şi crăpate, şi noi am încercat-o cu succes de mai multe ori. Astfel, cam două ori pe an, după primăvară şi în momentul schimbării anvelopelor de iarnă, recurgem şi la o astfel de corecţie, care costă câteva sute de lei, dar ne scuteşte să cumpărăm alte şi alte jante noi de multe mii de lei, fiecare din ele.
Şi cam aici sfârşesc aspectele cu mici probleme ale maşinii. Dacă ne-ar fi întrebat cineva la 50,000 km ce părere avem de maşinile germane, aveam să le răspunem rezervat, din cauza vizitelor frecvente la service cu puntea spate. Dar odată ce acea problemă s-a rezolvat, părerea noastră despre maşină a continuat să se îmbunătăţească substanţial. Astăzi, după 165,000 km parcurşi, putem aprecia germanul nostru Mercedes-Benz B-Class ca o maşină cu o fiabilitate mai mult decât decentă. Motorul şi transmisia au funcţionat întotdeauna perfect, motorul fiind şi astăzi complet etanşat, fără pic de urmă de uzură. Proprietarii maşinilor cu parcurs mai mare se întreabă,
de obicei, dacă maşinile lor consumă ulei de la o deservire la alta. Ei bine, motorul nostru funcţionează absolut perfect şi nu necesită nici o picătură de ulei între deserviri! Şi asta în condiţiile în care, din cei 165,000 km parcurşi, noi estimăm că cel puţin 130,000-140,000 km au fost
parcurşi pe bază de gaz natural
comprimat! Astfel, sistemul pe
propulsie pe gaz, instalat din uzină,
şi-a demonstrat superioritatea
inginerească şi inofensivitatea pentru durata de viaţă şi fiabilitatea motorului! Apropo, abia acum, la o ultimă deservire tehnică, noi am văzut că cele 5 rezervoare de gaz natural comprimat ale maşinii sunt realizate din fibră de carbon! Rezistenţă sporită şi greutate redusă! Bravo germanilor, zicem noi!

Un alt criteriu care bate în fiabilitatea maşinilor e sistemul electric. Rateurile
acestuia se pot lăsa cu multe probleme în cele mai diverse aspecte. În cazul maşinii noastre, nu am avut nici cea mai mică problemă în toată durata de exploatare de natură electrică. Ah, de fapt, vă putem zice una, care s-a dovedit a fi falsă. După o spălătorie abundentă, angajatul de acolo a vrut să spele bara de protecţie spate cu hayonul deschis pentru a o curăţa total, iar astfel a nimerit ceva apă în zona de închidere a hayonului, acolo unde există senzorul de închidere a acestuia. În rezultat, în următoarele 24 ore, până s-a scurs toată apa de acolo, probabil,
calculatorul de bord ne tot anunţa fals că hayonul e deschis. Am fost şi la service atunci şi ne-au confirmat că problema e una falsă şi temporară. De atunci nu s-a mai repetat niciodată.

Eficienţă

După 165,000 km parurşi, putem să
spunem mult şi despre eficienţa în
consum a modelului. Motorul aspirat
natural de 2.0 litri de sub
capotă, deforţat de
ingineri de la 136 CP
la 116 CP
pentru a avea
aceeaşi putere în ambele regimuri de
condus, funcţionează întotdeauna la
capacitate mai mică decât cea
maximă a sa, fiindu-i astfel asigurată
durabilitatea şi eficienţa. În regim de
condus pe benzină, B-Class-ul nostru
indică un consum real de aproximativ
9.0-9.5 litri/100 km în oraş, 6.7 litri în
regim extra-urban şi 7.5-7.8 litri/100
km în regim mixt. Dar noi conducem
mult mai mult pe bază de gaz natural
comprimat, pentru că de asta am ales
această motorizare. Putem să vă
spunem un lucru impresionant –
consumul mediu global real al ultimilor
63,000 km, păstrat în calculatorul de
bord al maşinii, este de 5.3 kg/100 km,
echivalentul a aproximativ 6.9-7.0
metri cubi de gaz la 100 km. La 9 lei
preţ actual al gazului, costurile reale în
consum ale acestui model se cifrează
la aproximativ 62 lei per 100 km!
Şi acum când sumăm toate acele calităţi de confort, practicism, şi calitate la un astfel de consum, ajungem ca concluzia că Mercedes-Benz B-Class W245 B170 NGT BlueEFFICIENCY e una din cele mai deosebite, plăcute şi raţionale maşini pe care şi le poate dori o familie tânără, care parcurge mulţi kilometri anual!
PiataAuto.mdIlie Toma
10
15,020
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
COMENTARII (19)
GRED
Chişinău
la 13 Iunie 2013 - 15:40
Foarte detaliat PA!!! Mersi mult p-u acest review!!!! O sa ajungeti si la 165 mii fara nici o grija si va fi cam in aceoasi stare poate cu mici exceptii la caroserie - totusi pietrele de pe capota si apa care se scurge o sa dea de stire la corozie. Si mai depinde unde pastrati masina pe timp de noapte - afara/sau in garaj. Eu un W203 de 12 ani o tin afara si sunt deja plesnituri pe capota de la pietrele masinilor din fata.
Am la bord 325 mii dintre care doar eu am parcurs peste 100 mii.
La fel am schimbat arcurile spate. Vina a fost a mea nu a masinii fiindca am supra-incarcat portbagajul.
Datorita suspensiei McPherson imi pare putin dura p-u un Mercedes puntea fata si acolo probabil o veni vremea amortizatoarelor dupa 12 ani de exploatare dar mai asteapta cred ca.
Referitor la JANTE - nici nu vreau sa ma gandesc. Deja primavara asta am fost la baetii de pe Albisoara cu ajustarea Jantelor de 3 ori. 2 Pneuri le-am deterioarat si au deja "boalfe". Jantele sunt oribile probabil le voi vopsi. Unu din fata a fost indoit foarte tare ca tocmai presiunea nu se mentinea. Ma-m invatat minte si le dau 2.4 atmosfere pe fata si 2.2 atmosfere pe spate ca sa nu mai ajunga craterul din asfalt la jante sa le strice.
In rest Bravo! Mai asteptam review-uri din astea sa ne facem inchipuire.
0
1
GRED
Chişinău
la 13 Iunie 2013 - 15:40
O sa ajungeti si la 165 mii = O sa ajungeti si la 320 mii
0
1
dima
Chişinău
la 13 Iunie 2013 - 16:33
numai eu am observat ca banchetele din fata sint extrem de murdare?:)))))) aveti grija de motor, dar salonul cui il lasati?:))

0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Iunie 2013 - 00:46
dima: asa-i design-ul... :D :D

Intr-adevar mai treceti pe la Car-Wash si improspatati interiorul ca e urit de tot!
0
1
petro
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 08:25
gred depinde ce marime ai la anvelopa, daca inaltimea e mica la anvelopa la orce palitura ai un rezultat negativ
0
0
GRED
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 08:49
E ceva mediu - 205/55 la 16. Oricum daca le dai presiune bunisoara riscurile sunt mai mici de a ajunge cu jantele pe asfalt.
0
0
Valeriu
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 11:38
CRED, Avensis-ul meu are aceleasi dimensiuni, dar pe Albisoara nu am fost niciodata, chiar daca pe drumuri a fost jale primavara asta. Cu Mitsubishi pe care l-am avut pana la Toyota, am fost si nu numai odata. Concluzia: cumpara-ti Avensis! :)))
P.S. presiunea in pneuri o tin la fel ca tine!
0
0
GRED
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 12:41
Greutate Curata W203 (C Class) = 1505 kg
Si Avensis ? in jur de 1300 kg ? :)

Si eu jantele le-am faramat nu in oras la 60-80 la ora - dar pe traseul Chisinau - Balti si Chisinau - Rezina.... Tre sa ai peste 100 ca sa simti cum bate discul de asfalt :)
0
1
Valeriu
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 12:52
Daaaaaa, GRED, subestimezi tare tu Avensis-ul meu de 1525 kg, pentru ca e universal...
0
0
Valeriu
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 12:53
Eu insa ma bucur ca nu am avut probleme cu jantele, mai ales avand in vedere experientele anterioare...
0
0
Valeriu
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 12:54
Pot sa mai spun ca si mie imi place sa merg cu 130-140 la ora, chiar daca nu e chiar legal...:))))
0
0
GRED
Chişinău
la 14 Iunie 2013 - 14:39
Ah - da. Universal da - eu de unde sa stiu.
Pazea la drum!! Important sa nu uite ingerii de noi :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 16 Iunie 2013 - 00:01
Mda....mare scofala. 160 K km rulati nu mi se par cine stie. Totusi la 120 k km rulati sa schibi cureaua de distribuytie ? Suna cam urat , la Honde se schimba la 145 k km .
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 16 Iunie 2013 - 01:24
Robert: Stii de ce o schimba? Deoarece schimbind-o, previi ruperea ei si soldarea cu indoierea supapelor. Daca indoi supapele la MB, te astepta o reparatie costisitoare si al naibii de scumpa. :-)
0
2
GRED
Chişinău
la 17 Iunie 2013 - 14:19
Cureaua de ditributie? E vorba de cea din fata probabil care leaga conditionerul, cu ventilatorul etc... Nu e vorba de cureaua interna Nu? Din cate stiu MB are motoare pe lantz! Ceva se confunda ...
Honda Accord apropo tot e pe lantz..
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 17 Iunie 2013 - 22:58
@GRED, o chestie care mie mi-a scapat. De acord !
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 18 Iunie 2013 - 19:59
Domnilor din redactia PIATAAUTO, v-a mai spus cineva ca aveti cel mai TARE site al lumii auto ? Daca nu, atunci va spun eu cu mana pe inima ca DA . Dintre toate siteuri-le pe acesta ma simt cel mai bine, ma simt cu adevarat ca simt ceva pt acest domeniu. Imi place mult modul vostru de abordare, in afara faptului ca ma binedispune de fiecaredata cand va citesc chiar e enumerat bine. Am ras pe cinste la faza asta '' Fanii maşinilor germane aşteaptă cu sufletul la gură, iar cei ai maşinilor japoneze abia aşteaptă un motiv să pună degetul pe rană ''. Succes in continuare !
0
1
Alexei
Rezina, Moldova
la 18 Iunie 2013 - 22:16
Robert, da concluzia se pare ca pina la urma nu ai tras-o din test.. pot sa te ajut daca doresti.. Fiind (tu) un fan al masinilor japoneze, poti sa pui degetul in fund, pt ca B-Class-ul nu ti-a oferit sasna sa-l pui pe rana )))
Si macar cu ceva sunt deacord cu tine: PiataAuto.MD-Cel mai tare site al lumii auto!
0
1
RT69
Chişinău
la 25 Iunie 2013 - 00:51
Orice masina este buna atat timp cat satisface necesitatile proprietarului! Nu conteaza "nationalitatea" ei.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!