Adio Goodwood, adio Marea Britanie! PiataAuto.md a părăsit Marea Britanie şi a ajuns în Germania
15 Iulie 2013, 02:36
Duminică, 14 iulie 2013, a luat sfârşit
ediţia din acest an, aniversară, a
Festivalului Vitezei de la Goodwood.
Zicem aniversară, pentru că festivalul
împlineşte 20 de ani de existenţă în
2013. Iar PiataAuto.md a fost în acest
an prima şi deocamdată unica
entitate de presă auto din Moldova
care a mers la acest grandios
eveniment şi a transmis direct
pasiunea de la Goodwood către
publicul moldovean. Se pare că i-am
pus pe jar serios cu acest proiect
atât pe colegii din presa auto de la
Chişinău, cât şi pe cei din România,
alte cel puţin două entităţi de presă
auto de peste Prut mobilizându-se în
ultimul moment pentru a ajunge la
Goodwood! Noi însă, ne bucurăm că
Dvs., publicul nostru, aţi putut fi
primii care au beneficiat aici, pe site,
de cea mai amplă şi
diversificată relatare a unuia din cele
mai entuziaste evenimente auto din
lume!

Odată cu sfârşitul festivalului, redacţia PiataAuto.md a încheiat seria
relatărilor directe din Goodwood, şi-a
făcut din nou bagajele şi a urcat la
bordul lui Chevrolet
Orlando pentru a
porni înapoi spre Europa continentală.
Ultimul nostru popas în sudul Marii
Britanii a fost orăşelul de coastă
Eastbourne, care s-a dovedit a avea
şi o zonă de plajă frumoasă, dar şi un aer de bon ton neaşteptat.

Drumul de aici către Dover, însă –
locul în care trebuie să luăm feribotul
spre Franţa – e plin de zig-zag-uri,
curbe şi zone pitoreşti. Am mers savurând priveliştea pe aici,
gândindu-ne că în scurt timp vom
părăsi Marea Britanie, după o serie
de experienţe frumoase. E drept însă
şi faptul că aici calitatea drumurilor
engleze e mult mai proastă, dar noi,
fiind obişnuiţi cu un nivel extrem, nu
am avut mare dificultate în a le
traversa cu bine.

Ieri vă spuneam că Chevrolet-ul nostru a tot mers pe prundiş şi teren brut pe
la Goodwood, întrucât zonele
de parcare de acolo sunt
pe pământ gol şi iarbă, iar
căile până acolo pot fi
trasate maxim cu câte
o fâşie de prundiş.
Mult praf, multe
pietricele, dar Orlando
s-a descurcat cu
bine. Însă se pare că acele zone şi-au lăsat amprenta asupra unei anvelope de-a lui Orlando, care a primit un şurub sâcâitor în conţinutul ei...

Anvelopa este una de tip „run flat” şi în cazul pierderii presiunii nu se întâmplă nimic grav – drumul poate continua pentru că pereţii exteriori ai anvelopei
pot susţine greutatea maşinii. Pe drumul nostru de pe coasta sudică a Marii Britanii am simţit totuşi un sunet ceva mai diferit la rulare în partea stângă spate şi ne-am zis să oprim să verificăm situaţia. Nu a durat mult să vedem şurubul aciuat în anvelopă, iar verificarea presiunii ne-a spus că anvelopa noastră a pierdut aer în cele
câteva zile de la Goodwood. Având
7 locuri la bord, Chevrolet Orlando nu are o roată de rezervă propriu-zisă, ci vine cu un kit de încleiere şi un compresor, care poate fi conectat la priza electrică a maşinii. Ca şi B-Class-ul nostru redacţional, de altfel. În cazul unei găuri de şurub, kit-ul de reparare nu prea ajută, aşa că e mai
indicat să se lase şurubul în anvelopă
şi să se dea un pic mai multă
presiune, întrucât însuşi surubul
presurizat va menţine aerul până la
repararea propriu-zisă a anveopei.
Asta am făcut şi noi, am umflat roata
până la aproximativ 2.3-2.4
atmosfere şi ne-am continuat drumul,
iar verificările ulterioare de presiune
ne-au convins că anvelopa nu
pierde presiune deja.
Ajunşi în Dover, am constat că feribotul nostru tocmai plecase, pentru
că... considerase că şi-a luat deja toţi pasagerii şi maşinile la bord, astfel că a demarat ceva mai devreme decât orarul preconizat. Eh, aici englezii
ne-au iritat un pic, dar n-am avut altă soluţie decât să aşteptăm următorul feribot peste câteva ore şi să urcăm acolo pentru a ajunge în Calais, Franţa.
Şi iată-ne acum în Europa
continentală. Chevrolet Orlando are
deja peste 6,000 km parcurşi în
această călătorie fantastică, iar
consumul lui global mediu, cu tot cu
oraşe, metropole, staţionări, porniri,
rulări de traseu şi autostrăzi,
ambuteiaje şi orice alt tablou posibil
este de 7.0 litri/100 km, adică exact
cât este indicat în fişa de date
tehnice la capitolul consum mixt! Noi
suntem extrem de satisfăcuţi de
această cifră, la fel ca şi de confortul
şi fiabilitatea maşinii pe întreaga durată a călătoriei.

Dar călătoria noastră încă nu ia
sfârşit
! Mai avem o săptămână de
lucru intens în Germania, cu noi şi noi
teste drive de excepţie şi articole
fantastice pentru Dvs.! Abia atunci,
cu o desagă umplută doldora cu
materiale valoroase, vom porni spre
Budapesta, pentru a returna Orlando
partenerilor noştri de la Chevrolet
Central & Eastern Europe, iar de
acolo vom urca la bordul Lancerului nostru redacţional şi vom reveni în iubita noastră Moldovă... Dar sfârşitul propriu-zis al călătoriei noastre e abia un mare început pentru Dvs. – întrucât marile materiale, articole speciale şi teste drive absolut fenomenale abia urmează să apară aici, pe PiataAuto.md!

Staţi pe aproape deci, în săptămâna care urmează vă vom intriga cu noi evenimente, locaţii şi modele!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
7
2,726
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!