Atunci când Opel a prezentat noua sa direcţie de design în anul 2003, cu conceptul Insignia, a fost clar că automobilele Opel nu vor mai sta în umbră, ceea ce a şi demonstrat modelul de serie Insignia, câştigând numeroase premii de design, inclusiv şi prestigiosul Red Dot Design Award. Dar timpul trece, şi producătorul din Rüsselsheim cultivă noi idei pentru viitoarele generaţii automobilelor Opel.
Şi aceste idei le întruchipează noul concept Opel Monza, premiera căruia va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie. Conceptul Monza reprezintă un amestec dintre un coupe şi un shooting-brake. Astfel de caroserie avea şi conceptul Insignia acum 10 ani în urmă, care, de asemenea, a fost prezentat la Frankfurt.
De aici putem deduce, că primul model, care se va inspira din conceptul Monza, va fi succesorul modelului actual Insignia, care recent a trecut printr-o restilizare, ceea ce
înseamnă că în doi-trei ani Insignia va fi înlocuită. Apropo, fanii Opel îşi vor aminti că cu numele Monza a fost numit un coupe impunător, produs pe baza modelului Senator în perioada anilor 1978-1986.
Designul lui Monza Concept iese în evidenţă cu suprafeţele caroseriei fluide, pe care cei de la Opel le numesc valurile oceanului, precum şi cu elemente în formă de bumerang în partea frontală, o creastă pe mijlocul capotei, care iarăşi va reveni pe modelele Opel şi uşile de tip Gull Wing ce se deschid în sus.
Cu o lungime de 4.69 metri şi o înălţime de doar 1.31 metri, Monza Concept oferă acelaşi spaţiu la interior ca şi modelul Insignia, în timp ce volumul portbagajului este de 500 litri.
La interior găsim un sistem multimedia spectaculos, care are un singur monitor, întins de-a lungul întregului panou frontal, pe care sunt reprezentate diferite informaţii prin proiectarea a 18 LED-uri, care pot crea şi imagini tridimensionale.
Conceptul are la bază noua propulsie electrică cu generator de energie, rolul căruia îl joacă noul propulsor 1.0 SIDI Turbo, care este alimentat cu gaz natural comprimat. Această unitate va sta la baza viitoarei Opel Ampera.
Într-un cuvânt, viitorul companiei Opel arata minunat!
Mda, exact cum am mai zis.Slaba relevanta arhitecturala...Degeaba face parte Opel din GM, caci nemtii tot cum stiu ei mesteresc carcasa si interiorul...Pai conceptul Buick Riviera de acum 5 ani arata mult mai atractiv decat monotonia asta pe roti...Spatele Monzei mi se pare chiar caraghios. Iar fata pare un pic inspirata din Saab PhoeniX. Despre tendinta de "downsizing" nu discut, ca nu ma intereseaza. Dar nu asa vad eu revigorarea pe 10 ani a firmei germane trambitata in RC, chiar daca vanzarile se vor situa la un nivel ridicat, interesul publicului putand fi starnit de aceste motorase "minune" de un litru...
0
0
Iulian
Floreşti, Moldova
la 23 August 2013 - 00:38
oare cât de comod o fi cu pedale care es din podeaua caroseriei ?