Volvo Concept Coupe – muscle car-ul suedez
29 August 2013, 10:13
Nu puteam să-i spunem
altfel decât muscle-car,
pentru că are proporţii de
muscle-car, dar vine cu un
rafinament din ăla care te
lasă fără cuvinte, tipic
scandinav. Cei de la Volvo
îl numesc o reinterpretare
de nouă generaţie a
filosofiei clasicului P1800...
Noul Volvo Concept Coupe este creaţia noului vice preşedinte de design Volvo, Thomas Ingenlath, venit în această funcţie acum aproape un an. Noua creaţie scandinavă demonstrează un nou grad de emoţie inteligentă a produselor Volvo şi oferă o prefaţă în designul viitoarelor modele ale mărcii. Primul model care va îngloba noua filosofie de design este chiar viitorul XC90, pe care Volvo îl confirmă pentru anul 2014.
Concept Coupe aduce multe elemente care vor deveni definitorii pentru Volvo. Spre exemplu, farurile cu fascicule în formă de „T” – se pare că acestea se vor regăsi pe toate viitoarele modele ale mărcii. Calandrul va da senzaţia
că este suspendat vertical, întrucât aproape că nu contactează cu zona inferioară a barei de protecţie. Şi profilarea specifică a capotei se va regăsi în viitoarele modele ale mărcii. Şi totuşi, deşi faţa noului Volvo
Concept Coupe e una nouă, aceasta cuprinde tradiţia celor 85 de ani de experienţă suedeză, şi mai ales elemente ale clasicului Volvo P1800 din anii 1960. Şi toate astea fără a face abuz de inspiraţie retro, ci doar aluzii subtile la elemente din trecut.
La interior designul scandinav evoluează în forme fascinante, aici făcându-şi loc o nuanţă gri-azurie, condimentată cu lemn natural, aluminiu şi elemente de cristal. Consola centrală e marcată de prezenţa unui touchscreen vertical imens, inspirat parcă din consola lui Tesla Model S. Concept Coupe promite să ofere o experienţă
palpitantă la bord, care să facă plăcerea condusului mai mare, mai antrenantă şi mai sigură. De altfel, suedezii afirmă că-şi schimbă şi elementul central al grijei legendare pentru siguranţă – în loc să se concentreze exclusiv asupra protecţiei în cazurile unei situaţii dramatice, aceştia se vor asigura că viitoarele
modele Volvo vor miza mult mai mult pe sisteme de asistenţă a celui de la volan pentru ca acesta să poată evita scenariile dramatice. O altă filosofie care se schimbă la Volvo e cea legată de ergonomie – acum aceasta nu se va focusa doar spre practicism, ci şi pe experienţe moderne, care uşurează viaţa şi funcţionalităţile în era tehnologiilor moderne.
Dacă e să privim din nou conceptul din profil, acesta ne sugerează un bolid cu tracţiune spate. Volvo ne anunţă că noul Concept Coupe e creat pe baza noii platforme modulare Scalable Product Architecture, în dezvoltarea căreia suedezii au investit miliarde de euro în ultimii ani. Această platformă va sta la baza majorităţii modelelor viitoare Volvo, inclusiv XC90, ceea ce
înseamnă ca ea va permite şi montarea sistemelor de tracţiune integrală. Compatibilităţile nu se opresc aici, însă, pentru că noua platformă modulară suedeză a fost concepută din start pentru a putea adăposti şi tehnologii de propulsie alternativă. Noul Concept Coupe e
o demonstraţie elocventă, întrucât debutează cu un tren de rulare plug-in hybrid, care face uz de cea mai puternică versiune a noii familii de motoare cu patru cilindri Drive-E. Benzinarul turboaspirat şi supraalimentat de 2.0 litri propulsează puntea faţă, în timp ce puntea spate a lui Concept Coupe e propulsată de un
electromotor. Puterea cumulată a conceptului ajunge la 400 CP, iar cuplul total atinge 600 Nm. Astfel, sistemul de propulsie a lui Concept Coupe ne confirmă cu certitudine că viitorul XC90 va fi un concurent redutabil în lumea SUV-urilor premium, având unităţi de propulsie moderne şi
beneficiind şi de
cel puţin o versiune plug-in hybrid!

Viitorul Volvo sună bine, nu?
PiataAuto.mdIlie Toma
11
2,927
GALERIE FOTO (41 IMAGINI)
COMENTARII (10)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 August 2013 - 10:33
Daca o fi vorba de dimensiuni, poate e similar unui muscle, dar ce ține de "personalitatea" masinii - deloc. Muscle car-urile nu prea au multe sisteme de asistare( de obicei doar Traction Control, Dynamic Stability Control si Launch Control), nu pot fi 4x4 , au un design mai retro (chiar si cele din 2013) , NU AU MOTOARE DE 2-litri in 4 cilindri, dar au V8-uri voluminoase si NU AU motoraș electric, si NU E AMERICANA. Daca le are pe astea, din start denumirea de "muscle car" decade. Nici macar nu arata a muscle. Un muscle car necesita un sofer in tot sensul cuvintului, care tine masina in miinile sale, nu o lasa pe "mina" sistemelor inteligente, si totodata nu sunt masini de lux
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 August 2013 - 13:09
Deacord Eugen...
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 29 August 2013 - 13:32
Foarte frumos. Deja mi l-am si setat ca wallpaper la PC si mobil. :)
0
0
FIFA
Chişinău
la 29 August 2013 - 14:09
cine conduce un muscle car american? ii stim cum arata soferii musclesoferi)..............dar in suedia ce fel de musclesoferi cind matink fiecare al 2 e gay...de asta au nevoie de sisteme ca nu cumva sa se intimple ceva...)
0
0
Mihail
Chişinău
la 29 August 2013 - 14:32
tudor .... tineti acel "matink" pentru tine ..... nu suntem noi MD mai de treaba ca Suedezii asa ca....
0
1
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 29 August 2013 - 15:22
tudor:în America sunt mult mai mulți ''oameni'' de care ai menționat decît în Suedia, așa că fă concluzii.Acest Volvo e frumos,dar nu cred că va ajunge model de serie.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 August 2013 - 17:21
Eu zic ca arata bine, dar comparatia cu un muscle cred ca nu isi are locul.
0
0
FIFA
Chişinău
la 29 August 2013 - 17:31
mihai..ce vrei sa spui? si normal ca in america sunt mai multi...in america locuiesc 300 mil de oameni dar in suedia 10 mil oameni.....logic ..........dar nu asta era ideea ....kiar si modul de viata al suedezlor firea lor ,, felul lor de a fi, impune introducerea tuturor skimbarilor in crearea unui muscle car...pe cind americanii sunt altfel de oameni ....suedezii niste babute care stau la cald.....iar americani niste stricati de cap....de aici si muscle car suedez e diferit de cel american
0
0
FIFA
Chişinău
la 29 August 2013 - 17:38
oameni buni stati putin ca vb degeaba...dupa cite eu inteleg si ce stiri am mai citit despre acest volvo el nu a fost creat ca musclecar de catre volvo, a fost creat pentru a deskide o noua linie de design pentru modelel viitoare volvo...denumirea de muscle car au inventato PA asa ca nu e nici un fel de muscle si nici nu va fi...PA neati dus in eroare.
0
0
Allvas
Călăraşi, Moldova
la 31 August 2013 - 10:02
Eu presupun ca autorul acestui reportaj a descris sentimentele care le are in urma analizei designului acestui prototip. Daca cumva sa greșit, asta numai din cauza asocierii cu modelul mai vechi. Eu cred ca comentatorii trebuie sa se dea cu parerea , dar sa nu comenteze comentariile. Mie intotdeauna mia placut designul exterior Volvo, cel interior parca e Japonez, nici o ergonomie, placere si confort.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!