la rândul lor mărcile spre alte
segmente, eventual mai
superioare... Dar în general ţintim
spre clienţi care-şi doresc maşini cu un design atractiv, cu tehnologii
verificate, maşini care să
poată fi cumpărate la un preţ cu
10-15% mai mic decât brand-urile
mainstream, precum Opel sau
Volkswagen. La această diferenţă
suntem poziţionaţi şi astăzi, de fapt.
Mă uit atent şi la marca Dacia,
evoluţia din ultimii ani a căreia o
consider remarcabilă, şi mă întreb cum
vor evolua modelele acestei mărci mai
departe, până la ce nivel vor urca în
ierarhia pieţei şi cred că o anumită
perpetuare poate fi dedusă chiar de la
acest salon auto, unde Dacia a adus
Duster facelift.
Perpetuare? Vreţi să
spuneţi că Dacia nu evoluează?
Sau că Duster facelift
şi-a păstrat materialele interioare la un nivel constant? E vorba de un facelift, până la urmă...
Da, probabil că au păstrat o anumită calitate în mod justificat şi vreau să spun că e o manieră bună de a-ţi menţine cursul stabil. Dar noi, cei de la Chevrolet, nu trebuie neapărat să replicăm acest exemplu. Suntem marca nr. 4 la volum de vânzări globale, anul trecut am vândut aproape 5 milioane de maşini în lume şi ne vom dezvolta în continuare după o metodă proprie, pe alocuri punând accent pe pieţele cheie, pe alocuri oferind tot mai multă tehnologie modernă la bord.
Revin atunci la distincţia dintre Opel şi Chevrolet, în lumina planurilor de dezvoltare Chevrolet. Se pare că ambele mărci vor să urce în ierarhia pieţei spre segmente mai lăudabile, mai premium...
Atunci când am venit la Opel, în
poziţia mea anterioară, există o luptă
internă gravă între divizia Opel pe de
o parte şi Chevrolet şi GM de cealaltă.
Această luptă avea rădăcini cu mulţi
ani în istorie, dar se agravase în urma
tentativei din 2009 de a vinde Opel, pe
care o cunoaşteţi cu toţii. Atunci când
am venit eu la Opel, am reuşit să
construiesc poduri, să conectez
oamenii de o parte şi de cealaltă a
Atlanticului, făcându-i să comunice
între ei, şefi, ingineri, designeri,
oameni care se ocupă de strategie.
Acum lucrurile s-au îmbunătăţit
considerabil. Suntem o familie până
la urmă şi deşi am avut mici probleme
şi dispute, rămânem uniţi. Vrem să
luptăm împreună pentru a câştiga
cote de piaţă din exterior, şi nu ne
dorim o luptă internă. Probabil,
tendinţei mele de a diferenţia lucrurile
într-un mod paşnic i se datorează şi
numirea mea în fruntea Chevrolet,