FRANKFURT LIVE: Chevrolet Camaro facelift, picătura de naturaleţe la Frankfurt
12 Septembrie 2013, 08:59
Salonul Auto de la Frankfurt este dominat de concepte care privesc într-un viitor futurist şi de sisteme de propulsie deocheate, la fel cum se întâmplă la toate saloanele internaţionale din ultimii ani. În acest peisaj, însă, are loc şi o premieră cu iz de old-school muscle, de putere brută, nefiltrată de birocraţii de la Bruxelles. Vorbim, desigur, de Camaro facelift, care vine la Frankfurt în versiune europeană, atât în caroserie coupe, cât şi decapotabilă.
Din fericire, substratul tehnic şi mai ales motorul au rămas neatinse. Da, sub capotă încă mai domină imensul V8 aspirat natural de 6.2 litri, care dezvoltă 405 CP pe versiunea cu transmisie automată şi 432 CP pe cea cu transmisie manuală.
PiataAuto.mdPiataAuto.md, LIVE din Frankfurt
2
2,534
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (41)
Cyber
Briceni, Moldova
la 12 Septembrie 2013 - 10:27
Europenii din asa motor storc liber mai mult cu peste 100 CP fara turbine sau ceva de felul acesta, si aceasta cu un consum de minim 25% mai putin ca la americani. Se oberva ca au multe de invatat si progresat.

Dar oricum, bravo lor! La unele modele de ale lor imi place mult cum arata masina, adica designul/formele lor...
3
2
Valeriu
Chişinău
la 12 Septembrie 2013 - 12:32
Americanii nu au nevoie de stoarceri de motoare si consum mic! De aceea nici nu cumpara mashinutele produse pentru Europa. Vezi ce vanzari are Volkswagen acolo si vei intelege ca mandria ta europeana ii doare in cot pe ei.
1
4
FIFA
Chişinău
la 12 Septembrie 2013 - 12:39
Cyber stai ca vine amus eugen0 si vei regreta ce ai spus
1
3
Cyber
Briceni, Moldova
la 12 Septembrie 2013 - 12:51
@Valeriu, eu nu ma mandresc cu Europa, am facut doar o mica comparatie. Oare Europenii nu au sau nu produc motoare mari? Doar ca ei incearca sa se concentreze mai mult pe motoare mai mici, emisi mai mici si un consum mai mic...

@tudor, cand spun adevarul, indiferent de reactia altora..., sincer chiar nu am de ce sa regret.
1
0
Valeriu
Chişinău
la 12 Septembrie 2013 - 13:27
Mie imi plate cum a invatat Toyota gusturile americanilor. Tundra, Tacoma si Sequoia sunt pur si simplu animale de masini! Sunt si prin Chisinau cateva si imi pare ca sunt chiar mai impunatoare ca Hummer sau Escalade. Asta ca prezenta. Iar ca si capacitati off-road cu siguranta Toyota este mai sus.
1
2
Mihail
Chişinău
la 12 Septembrie 2013 - 14:01
Cyber ca sa intelegi unele chestiuni ca de exemplu de ce americanii au masini cu motoare mari ... tre sa rascolesti mult si bine si vei ajunge si in economie si apoi si in politica .... eu tot asa ca tine gindeam...

SUA are petrolul sau .... deci cu cit mai mult se consuma cu atit mai mult creste economia tarii... (pentru ca petrolul ii detinut de stat.. taxe etc) ....
Europa nu are petrol ... deci cu cit mai mult se consuma cu atat mai multi bani se duc din tara....

si apropo sa stii ca motoarele fortate cu tot felul de nebunii nu sunt nici pe departe mai fiabile ca cele aspirate natural... si chiar nici mai placute in condus ...

astai viata .... politica americana se baga peste tot ... si alor isi permit peste masura .... la noi politicienii dorm de proshthi sis si pentur noi un motor de 2 l e mare....

Valeriu ... pai japonezii nu gindesc cu picioare ... :) acestia stiu sa paleasca acolo unde doare mai tare....
au facut pe placul cerintelor americane si acum stapinesc piata ceea enorma.... si cam peste tot asai....

pacat de VW in special ca nu prea satisface cerintele pietei americane.... chiar lii greu sa faca niste 5 l v8 si foc la ghete....
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 12 Septembrie 2013 - 14:01
@Cyber, in primul rand sa iti fie din nou rusine . Stii la ce ma refer, deci....rusinika. In al doilea rand esti mult prea obiectiv. Am indoieli ca ai priceput ceva:

Cica '' Europenii din asa motor storc liber mai mult cu peste 100 CP fara turbine '' ?? Sa o iau mai pe romaneste: Bey esty nebun ??? :)) . Chiar tu ai scris fraza asta sau altul in locul tau ? Culmea este ca EU sunt obsedati de '' multe turbine '' , deci as concluziona altfel ceea ce duce la aspectul ca opinia ta este cu totul gresita .
3
2
Cyber
Briceni, Moldova
la 12 Septembrie 2013 - 15:22
@Mihail, sunt de acord cu tine (ce ai scris mai sus), crezi ca nu stiu ca Americanii au petrol si Europenii nu? Crezi ca nu stiu ca motoare aspirant natural sunt mai fiabile?

Da, e adevarat... Europenii mizeaza mai mult pe motoare mici dar cele mici au nevoie si de turbine... Pune-i un motor de 1.3 - 1.5 litri aspirant natural la o masina, indiferent care ar fi marca, de 1500 - 1800kg... oare cum se va descurca? Cred ca stiti raspunsul...

Prin comentariul meu de mai sus... au spus doar ca Europenii scot mai multi CP din acel "litru" cu un consum mai mic de cat la Americani, si acum, ca si atunci, ma refer doar la motoarele "pur" aspirant natural.

@Robert, te-ai trezit? Ea beberonul cu lapte si lasane pe "noi" sa vorbim, nu vreau sa ai convulsii datorita masinilor Europene:))
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 17:30
Bai oameni...Tudor..am venit...
Cyber: Ma oameni buni, deci nu sunt dusmanu nimanui,vreau doar sa explic fenomenu: dar ideea asta e ca o ciuma neagra:" se scoate cai putini din volum mare"...am explicat asta de 100000 de ori, dar o fac a 100001 oara pentru CYBER!
1. Greseala e ca zici ca motoarele europene consuma mai putin , iar masinile americane consuma mult - E O VORBA GOALA!!! ( explic la finalul comentariului)
2.Europenii pun motoare mai mici, turbo doar ca sa reduca din masa.
3. Atunci cind instalezi un turbocompresor, motorul primeste o cantitate de oxigen in PLUS, asta AUTOMAT necesita BENZINA mai multa din cauza ca la un motor pe benzina, raportul aer/combustibil trebuie sa ramina 14.7:1 !!!!!!
4. Motoarele TURBO, sufera de Turbo Lag, chiar daca are un sistem "Anti-Lag" si e Bi-turbo, oricum Lag-ul ala exista, in timp ce un motor mai mare, natural aspirat NU SUFERA de LAG, ba mai mult ca atit, poate avea acelasi consum ca si motorul cu volum mic, dar supraalimentat.
5. DACA IN CAZ CA ZICETI CA VORBESC AIUREA: Presupunem ca ceea ce zic yo, e total absurd. Fizica (nu eu), zice ca "putere/energie din nimic" nu exista. Prin urmare, daca tu - CYBER, zici ca ele consuma mai putin - gresesti.
Daca un motor "European" de 3 litri face 432CP, exact cit un 6.2 de pe Camaro, e ca si cum ai zice:"bai, motoru ala din mai putina energie face putere mai multa" - CONTRAZICI LEGILE FIZICII NENE...
UN PIC DE FIZICA:
Puterea = Lucrul mecanic/timp => pentru a creste putere, trebuie sa obtinem un lucru mecanic mai mare pe unitatea de timp => Pentru a face asta, ne trebuie energie mai multa =>Pentru a obtine energie mai multa SUNTEM NEVOITI sa ardem MAI MULT CARBURANT !!!!
Concluzie: Pentru a scoate MULTI CAI din motor, ii crestem consumu, si voila!!!
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 17:52
CYBER: Deci tu zici ca europenii fac motoare mai puternice, cu consum redus!
1. Daca vorbesti despre Hybrid - de acord
2. Daca vorbesti despre motor termic - disagree. De ce ? - simplu:Luam niste motoare la acelaasi volum, sa vezi ce diferenta este.
2
0
Mihail
Chişinău
la 12 Septembrie 2013 - 18:02
100000 ori ii mult bre Eugen .... nu am comentat noi toti de cind ii PA de atitea ori ... :)
oricum ai dreptate
0
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 18:39
CYBER:
ATENTIE: Datele urmatoare le iau de pe site-uri oficiale iar in caz ca site-ul oficial NU PREZINTA CONSUMUl, deschid toate testele, informatiile de pe prima pagina GOOGLE daca gasesc aceleasi cifre!( DACA NU CREDETI - RASCOLITI TOT INTERNET-UL CA SA VA CONVINGETIn NU AM INTENTIE DE MINCIUNA)
PS: MODELELE de masini pe care urmeaza sa le compar au acelasi an de productie !!! ( ca sa nu ziceti ca e diferenta de tehnologii)
EXEMPLUL NR1:
a) 2012 Lamborghini Aventador LP700-4, motor V12 cu 6.5 Litri (700CP, 690Nm) , consum urban 26 litri/100km (daca nu crezi, cauta test-drive-ul pe site-ul PIATAAUTO.MD)
b) 2012 Dodge Challenger SRT8 392HEMI , motor V8 6.4 litri (470CP, 640Nm), consum urban 17 litri/100km (datele oficiale zic 16.7 litri)
EXEMPLUL NR2:
a)2010 Chevrolet Camaro SS, motor V8 6.2 litri (426CP, 570Nm), consum urban - 14.7 L/100km
b)2010 Ferrari 599GTB Fiorano, motor V12 6.0 litri (661CP, 620Nm), consum urban - 21.2 L/100km.
EXEMPLUL NR3:
a) 2013 Dodge Viper SRT GTS, motor V10 8.4 litri (640CP, 813Nm), consum urban - 19.6 L/100km.
b) 2013 Bugatti Veyron Super Sport, motor W16, 8 litri (1200CP, 1500Nm), consum urban LUAT DE PE SITE-UL BUGATTI.COM - 37.2l/100km.
EXEMPLUL NR4:
a) 2010 Chevrolet Corvette C6 Z06, motor V8 7.0 litri (505CP, 640Nm), consum urban- 16 L/100km
b) 2010 Bentley Continental GT, motor V12 6.0 litri (), consum urban - 23.5 L/100km.
EXEMPLUL NR5:
a) 2013 Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, motor V10 5.2 litri (562CP,540Nm), consum urban - 20.4 L/100 km
b) 2013 Ford Mustang Shelby GT500, motor V8, 5.8 litri (661CP,855Nm), consum urban - 15.7 L/100km
FACETI VA ROG CONCLUZIILE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 18:41
Concluzia mea , din comentul meu de sus este - PUTEREA MAI MARE = CONSUM MAI MARE DE BENZINA, iar Volumul motorului nu este cel mai important criteriu de a stabili consumul de carburant!!!
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 18:54
MIHAIL: Eu am vorbit metaforic, am vrut sa spun ca de multe ori am intilnit intrebarea...!
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 12 Septembrie 2013 - 19:39
@Eugen0, buna concluzie omule. De acest aspect am tinut si eu cont in niste postari mai vechi care evident le-am postat de vreo 3 ori in trecut fiindca unii nu bagau la capatzana.
Acum sa iti zic eu ce a inteles @Cyber din ce ai spus tu : NIMIC . Imi pare rau sa o spun , dar nu este capabil de concluzii competente. Stai sa vezi acu' ce impresii elevate va avea . Orikum sa ii fie rusine fiindca se sustine prin mai multe conturi. E chiar injositor
4
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 20:09
Robert_444 , daca CYBER va pune la indoiala niste legi ale fizicii, prin urmare se crede a fi mai destepti decat fizicienii, atunci da-o ma incolo...si asta ma pune pe ginduri: Nu cumva e prin clasa a 5-6-a si noi nu stim ?
PS: La Bentley Continental GT am uitat sa scriu puterea si cuplul - 600CP , 750Nm...
3
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 20:20
acuma, ala care a pus "dislike" la ultimul meu comentariu, sa inteleg ca NU E DE ACORD cu ce zice FIZICA, da ? - good...
3
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Septembrie 2013 - 20:47
"Find new roads & girls" trebuiau sa scrie... caci masina le va atrage pe puikute ka pe musti la cacao :D:D

Un facelift foarte reusit, i-a redat masinii o agresivitate inka mai mare, fapt ce o face mult mai apreciata in rindurile Muscle Car-urilor.
0
3
Cyber
Briceni, Moldova
la 12 Septembrie 2013 - 22:16
@Eugen0, sunt de acord aproape 100% cu tine... Si aici ai dreptate "Pentru a scoate MULTI CAI din motor, ii crestem consumu" (apoape 100%) De ce? Unul din motive e ca, in general, "fiecare" motor lucreza dupa acelasi principiu... Asta-i clar pentru toti...

Dar daca tinem cont de unele nuante folosite de producatorii motoarelor, se oberva ca la un la un motor de acelasi litru puterea/cuplu si consumul poate varia putin...
Credeti ce vreti... dar eu la acest mic procent m-am referit...

Si inca ceva, de ce acelasi motor de acelasi "litru" (aspirant natural) (de obicei) cu o noua generatie devine putin mai puternic, adica mai multi CP, cu un consum mai mic? Intelegeti ce vreau sa zic? Vezi ca aici nu prea ai dreptate, adica nu depinde 100% doar de combustibil...

In aceasta privinta... "indeosebi" in afara de Americani si Rusi, Europenii sunt cu un pas inainte!

1
1
Mihail
Chişinău
la 12 Septembrie 2013 - 23:15
Cyber 1. Rusii in primu rind nu produc automobile deci nu intra in joc (si cas nu imi amintiti de VAZ .... acestia nus automobile) ...
2. In afara de america , europenii "si japonezii" pentru ca chiar nus cu nimic in urma japonezii credema.... ba chiar la nivel tehnologic Japonia e superioara Germaniei.... nu cas tine cu japonezii... asta tiar spuneo chiar si un neamtz....

nemtiii sunt talentati si ei in inginerie... si au monopolurile lor .... dar nu tre sa exageram.....

pentru ca toyota supra din 93 .... cu performantele ei aproape imposibile in acea vreme ..... nissan skyline r-34 la vremea lui in top tehnologii secrete.... deci oleac de respect....
nu mia placut cai folosit termenul RUSII si ai uitat de Japonezi....

si apropo a fost toyota cea care a descoperit ca carburantul amestecat cu putin din gazul de esapament scoate o putere mai mare.... in fizica are energie mai multa.... deci cu respect pentru Eugen... fizica nu minte....
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 12 Septembrie 2013 - 23:37
@Mihail, oi abera tu cateodata, dar acum sunt 100% de acord cu ce ai spus.
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 23:53
CYBER: Puterea motorului creste, dar consumul scade , atunci cind se fac modificari, pentru a inlatura "obstacolele" intilnite de motor in timpul lucrului. Cu asta se mai ocupa CHIP-TUNING-uL, sau ECO-TUNING-ul. Deci de ex, la diesel-urile care au DPF, el necesita regenerare, iar pentru asta este necesara o a doua injectie de diesel, ceea ce mareste consumul, prin urmare, se inlatura DPF-ul, gazele ies mai usor (motorul impinge gazele mai usor) , si scade consumul din cauza lipsei injectiei date! Iar cum diesel-ul are turbocompresor, se mareste BOOST-ul - deci marirea puterii!
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Septembrie 2013 - 23:57
CYBER:
Pai, la acelasi litru, raportu putere/cuplu CLAR ca poate fi modificat!!! Daca maresti cursa pistonului, si micsorezi diametrul (pentru a ramane la acelasi volum) cresti cuplul si scazi puterea, daca faci invers, invers vei primi!! Eu nu am zis nimic in legatura cu asta.
Mesaju meu global a fost ca, NU VA UITATI CA MOTORU ARE VOLUM MAI MIC DAR PUTERE MAI MARE, asta e usor de realizat....IAR CEEA CE NUMESC EU PERFORMANTA, e sa obtii FORȚĂ, dar consumul sa nu creasca, ceea ce e greu de realizat, fiindca puterea se ia din combustibil ars. (La diesel asta e posibil)
2
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 13 Septembrie 2013 - 00:57
Mihail, intr-adevar la noi domina impresia precum ca Japonia e "high-tech". Cauza concreta nu o stiu. Dar totusi, afirmatia ta ca Japonia devanseaza Germania la nivel tehnologic se bazeaza pe anumite date/studii sau e doar o impresie? sau poate te-ai referit la un domeniu anume?
Eu chiar am incercat sa caut pe net vreun ranking si e destul de greu sa ajungi la o concluzie unanima. Diferite studii, indicatori dau rezultate destul de diferite. De la germania pe locul 2 pina la germania pe locul 15, Germania in fata Japoniei si Japonia in fata Germaniei.
Uite un exemplu:
http://www.eurekanetwork.org/about/-/journal_content/56/10137/2159561
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 01:21
Sunt de acord cu Eugen...E cam greu sa compari Japonia cu Germania, pentru ca ambele au tehnologii ș.a.m.d ...și mai depinde ce fel de tehnologii... Fiecare Brand are specificul lui...
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 13 Septembrie 2013 - 01:38
O ultima problema pe care am mai ziso si o mai zic a doua oara.Multi sunteti vaditi afectati de topurile masinilor nemtesti din cate am vazut. Si ma rog ce treaba au inventiile nemtesti cu fiabilitatea masinilor?. Daca vrei un ceas bun, cauti unul elvetian, poate chiar japonez, in nici un caz nemtesc. Or vorbii unii elvetieni germana, dar NU sint nemti. Si ai sa gasesti mari diferente de cultura intre cele doua tari.
Si ia spune @Eugene, stii ca Japonia este peste Germania si la PIB si ca nivel de educatie? Cauta informatii despre PIB-ul japonez .Stii macar care este deficitul bugetar al nemtilor fata de japonezi ? Hai ca tot '' traiesti '' pe acolo trebuie sa stii maestre. Vei ramane gura casca sa vezi . Dar inainte sa deschizi gura, gandeste-te la ceea ce scoti din gura.
Incearca sa te obisnuiesti cu ideea ca mai fac si altii masini mult mai bune.Ai priceput amice ?

Comentariul ii este adresat lui @Eugen ( Stuttgart, Germania )
2
1
FIFA
Chişinău
la 13 Septembrie 2013 - 02:17
Mă nesimtitule de 444, ai ajuns tu sa critici economia germaniei. Să-ți fie rusine. Spun asta deoarece de multe ori am tras cu obrazul Cind am prezentat pasaportul roman. Cele mai mari probleme aici sunt cauzate de neamurile tale tiganesti din Ro in mare parte. Poliția singura spune ca cele mai multe furturi fără de legi si prostii sunt cauzate de romani, da de romani si nu de tigani ca in pasaport nu scrie tigan dar roman si ei nu fac diferența asta. Sa nu fi fost frații tai aici nemtii aveau sa fie f bucurosi si respectiv pibul cum zici tu era sa fie mai mare. Si ink ceva ATI intrat in Europa unde tot se tine pe spatele Germaniei din cauza direct A voastra ca tara slab dezvoltată afectați l
Pibul Germaniei si acum tu spui de ge. Baietele de multe ori am spus si mai repet DATI O PALMA. Culmea nesimtirii. Si deficitul bugetar de care zici e cauzat de frații tai care vin aici se pun La social nu lukreaza si fura si cersesc toată ziua. Si restul alde mine trebuie sa plătească impozite cosmice ca sa poată statul plăti lor ajutor social. Si dava
2
1
FIFA
Chişinău
la 13 Septembrie 2013 - 02:18
Si dacă nici acum nu recunosti e clar cu viața ta
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 12:00
Bai oameni....hai lasati tiganii si romanii. Pina la urma fiecare țara are populatie aiurea si populatie desteapta!
Ce tine de Japonia - ea e o tara intr-o zona seismica, fara resurse naturale, dar are cele mai multe firme de masini. (Recunosc asta, desi imi plac masinile americane). Si in ciuda acestora, are o economie super, luind in consideratie calamitatile naturale si lipsa de materie prima proprie.
Germania la fel - e o tara ce a suferit infringere in 2 razboaie, dar oricum are o economie destul de frumoasa. Si pina la urma , fiecare tara/brand are tehnologiile specifice.
ASA CA EU ZIC CA E IN ZADAR SA COMPARAM ȚARĂ cu ȚARĂ!!!

Comparati mai bine masina cu masina, si la concret, asa cum am facut eu ceva mai sus!
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 13 Septembrie 2013 - 12:02
@tudor, deviezi de la subiect. Era vorba despre Germani vs Japan . Deci da-ti o palma ;)
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 13 Septembrie 2013 - 12:02
y*
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 13 Septembrie 2013 - 13:51
Robert,
1. comentariul meu nu a avut nici o intentie de a apara Germania fata de Japonia. A fost o intrebare de concretizare si nu a avut deaface cu industria auto. Apreciez foarte mult Japonia ca natiune, ca economie, dat fiind ce conditii au. Si la fel de mult apreciez Germania. Faptul ca imi sunt mai dragi masinile nemtesti e doar o chestiune de gust si nu are nici o legatura viziunile mele asupra Japoniei ca tara, ca natiune, ca economie. Apreciez foarte mult la Japonia ca se tine foarte bine impotriva tendintelor de globalizare/americanizare.
Si da, am admis de mai multe ca masinile japoneze sunt mai fiabile, dar asta nu m-a facut sa-mi schimb preferintele. Problema mea cu tine e faptul ca exagerezi referitor la problemele automobilelor nemtesti. Si nu ar fi o problema daca nu ai inventa tu chestii precum masinile nemtesti se cumpara pentru cistiga mai mult profit (platind impozite mai putine)

2. Nu am prea inteles de ce ai inclus tema ceasurilor elvetiene. Multe state sunt cunoscuta ca fiind bune in ceva anume si niciodata n-am zis ca Germania e topul topurilor in toate domeniile. Elvetia e buna la ceasuri, sistem bancar. Olanda la lalele daca vrei, si tot asa mai departe.

3. Inca din scoala stiu ca Japonia e in fata Germaniei la PIB. Referitor la deficit bugetar nu stiam si am cautat pe net si sa vezi surpriza:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_government_budgets_by_country
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2222rank.html
la al doilea link vezi pozitiile 42 si 202.
Dar sa-ti mai zic ceva, pentru mine cifrele astea nu-mi zic absolut nimic. O economie nu se analizeaza dupa 2-3 indicatori economici. Plus la asta, dat fiind ca amble sunt economii foarte puternice, pozitiile se pot usor schimba in urmatorii ani. Sunt o multime de indicatori in care Germania e in fata Japoniei (exportul spre exemplu e aproape dublu fata de Japonia) si altii in care Japonia e in fata Germaniei (probabil educatie, eu n-am verificat). Repet, asta nu ma face sa pozitionez Germania mai sus decit Japonia. Ti-ai facut impresie gresita despre viziunile mele.

4. calmeaza-te si incearca sa te abtii de la indicatii la adresa altora. Iti respect parerile cind tin de preferintele tale personale, subiective. Dar fii de acord ca uneori exagerezi cind afirmi ca lumii intregi nu-i place designul automobilelor nemtesti.

Astept raspuns de la tine. Fiindca am observat ca-mi eviti intrebarile ultima vreme.
0
1
Mihail
Chişinău
la 13 Septembrie 2013 - 16:13
Eugen ... la nivelul industriei auto intradevar in aceste tari nu exista mare diferenta de tehnologii.... dar cind se vorbeste de electronica ... nano tehnologii ... sau ceea ce numim noi "microskeme" eu stiu ca japonezii sunt un MONOPOL (nu au concurenta) .... la cele mai complicate piese din microscheme sta si Apple si Samsung si restu in rind la japonezi.... si chiar si nemtiii....

nustiu de ce poate ca aceea au ochii ingusti si vad mai maruntzel :)....

0
2
Mihail
Chişinău
la 13 Septembrie 2013 - 16:17
Eugen de ex Moldovenii sunt buni la facut vin ... rusii il beu ca pe apa in special acum :)....

mai robert.... diferenta in economie , cultura etc.... intre GER si JPN nui....

ambele fac ceea ce pot face mai bine....
iar nemtzii sunt chiar mai talentati in inginerie ca japonezii ... in special in cea mecanica....
2
0
Mihail
Chişinău
la 13 Septembrie 2013 - 16:26
Japan is the world's leader in Technology for many reasons.
It has a high standard of living, it's a good place to do business.
Japan's average IQ is (along with China) is the highest in the world.
And for the past 50 Years Japan has been the uncontested leader of Consumer Electronics, so it controls the market.

But it is not the leader across all markets.

Germany is the worlds leader in Manufacturing Technology.

The United States is the world's leader in the development of Military Technology.

All across Europe, USA, Canada, China technology has the potential to be equal but some countries fund more into the market than others.
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 13 Septembrie 2013 - 17:10
@Mihail, stai jos. Nota 4 pentru azi. Esti corijent ! Nu ti-ai invatat lectiile.
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 17:16
Mihail:
Nu compara statele te rog frumos, COMPARA MASINA CU MASINA, si spune te rog ce vezi tu prin "masina performanta" !
0
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 13 Septembrie 2013 - 18:46
@Eugen0, chiar ma bucur ca ai inteles ce am spus... chiar daca @Robert a ramas un L-)

Da, si inca ceva, chiar daca ai crede ceva asemanator "Nu cumva e prin clasa a 5-6-a si noi nu stim ?" totusi se opserva ca si din aceste clase unii stiu multe... chiar daca unii se dau mari intelepti.

Numai bine!
0
0
Mihail
Chişinău
la 13 Septembrie 2013 - 22:56
Eugen0 > "Dar totusi, afirmatia ta ca Japonia devanseaza Germania la nivel tehnologic se bazeaza pe anumite date/studii sau e doar o impresie? sau poate te-ai referit la un domeniu anume?" (Eugen) FARA "0"

omul ma intrebat ceva anume .... si eu am raspuns .... pentru ca a pus o intrebare destul de inteligenta....

tu ce treaba ai aici?

chiar ma doare pe mine in cot daca intre JPN si GER este diferenta.... da daca am vazut undeva ceva concret.... ...
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 23:57
MIHAIL:
Eu nu am zis ca cineva e mai tare decat altcineva
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 23:58
PS: la comentu meu unde e comparatia dintre masini. Cei care au pus "dislike" ce vor sa zica? Ca sunt minciuni? Astept explicatii...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!