Test de anduranţă cu primele biciclete produse în Moldova: cât de calitative şi fiabile sunt acestea?
22 Octombrie 2013, 14:57
Acum două luni, redacţia noastră achiziţiona două biciclete Masterteh, produse în Moldova, pentru uz propriu. Intriga cea mare era clară: ne-am dorit să testăm pe propria piele calitatea de asamblare şi fiabilitatea în timp a primelor biciclete „Made in Moldova”.

Am pornit optimişti la drum, dornici să spunem cu voce tare, din proprie experienţă „Made in Moldova înseamnă calitativ”! Puteţi achiziţiona cu încredere absolută bicicletele produse în ţara noastră!

Mai ales în luna august şi septembrie, dar şi octombrie odată cu încălzirea vremii de afară, am folosit bicicletele preponderent în plimbări de seară sau de week-end. Dar, deoarece umilul Dvs. autor îşi duce traiul în una din suburbiile Chişinăului, plimbările
seară au fost realizate pe drumuri mai puţin ideale, depărtate de tabloul căilor pavate perfect dintr-un parc central al capitalei. În week-end-uri bicicletele au văzut şi tablouri perfecte, dar totuşi în serile celorlalte zile mai frecvent au avut a întâmpina teritorii cu iz de offroad.
Bicicleta montană s-a descurcat cel mai bine pe teren accidentat, roţile sale reuşind să-şi păstreze aderenţa în cele mai dificile sau prăfuite anturaje. O mică incomoditate e dată de forma şezutului acesteia, dar şi de lipsa aripilor de protecţie împotriva prafului sau a eventualului noroi. Astfel că
după o tură pe drumuri prăfuite duşul e o urgenţă absolută.

Bicicleta urbană, pe de altă parte, are un şezut mult mai confortabil, capabil să absoarbă şocurile pe care le înghit roţile, oferind un bun confort chiar şi pe distanţe mai mari. Dar totuşi, eu zic că bicicleta asta e destinată mai ales doamnelor.

Furca armortizoare a bicicletei montane îşi face treaba la absorbţia şocurilor, dar o face mult mai diferit decât de aştepţi după suspensiile unei maşini. Furca are mai degrabă poziţie sus şi jos, şi nu se reţine în zona intermediară, oscilând lin între extreme în funcţie de condiţiile carosabilului.

Şi acum vine întrebarea cea mare. Au existat probleme cu cele două biciclete în Moldova? Ei bine, ştiţi că noi suntem întotdeauna oneşti cu Dvs. şi vă spunem şi acum cu onestitate: da, au existat. Minore, dar au existat. Se pare că după achiziţia unei biclete din categoriile mai performante, un reprezentant al Masterteh trebuie să vă viziteze pentru a efectua un reglaj al
transmisiei cu viteze cam la 1-2
săptămâni din momentul achiziţiei,
astfel ca Dvs. să fiţi absolviţi de riscul
oricărei probleme. Cei de la
Masterteh au uitat să ne menţioneze
nouă despre această mentenanţă
tehnică programată, iar noi am ştiut
că ea e necesară, astfel că nu am
făcut-o. La aproximativ 1 lună de
exploatare, schimbătorul de viteze al
bicicletei urbane s-a dereglat un pic,
fiind mai greu de a nimeri treapta
corectă. La doar câteva zile, într-o
frumoasă dimineaţă, am vrut să
pornesc şi eu cu bicicleta montană la
birou, în dorinţa de a face mişcare.
Şi aici apăruseră primele simptome
ale schimbării mai puţin exacte a
treptelor. Dar uite că atunci când am
forţat un pic schimbarea treptelor la o
urcare mai abruptă în pantă, mi s-a
rupt de tot lanţul bicicletei. Din
fericire, eram aproape de casă, aşa
că am revenit la volanul maşinii pe
care o conduc în fiecare zi spre
birou.
Evident, i-am contact pe cei de la Masterteh pentru le spune despre problema transmisiei, după care a ieşit la iveală şi scăparea mentenanţei
tehnice. Trebuie să remarc aici că producătorul de biciclete a reacţionat cu maximă rapiditate şi a trimis un reprezentant al lor la locul aflării
bicicletelor pentru a remedia imediat
problema. Bicicleta
montană a primit un lanţ
nou şi i-au fost reglate
schimbătoarele
transmisiei. Bicicleta
urbană a primit şi ea
un reglaj de precizie a
schimbătoarelor şi cele două
biciclete şi-au revenit imediat la
starea firească de funcţionare.

De atunci şi până astăzi a mai trecut o altă lună de exploatare similară şi schimbătoarele transmisiei funcţionează deja fără rateuri şi fără a necesita vreo altă reglare. Se pare că am trecut un fel de perioadă de rodaj pentru acestea, iar acum toate merg bine, fără vreo altă problemă.
Au mai existat alte probleme cu bicicletele autohtone? Nu! Volan, furcă, frâne, roţi, pedale – orice vă poate veni în gând – toate au funcţionat şi
funcţionează impecabil. Deci, cu excepţia unei probleme comune rezultate din scăparea unei mentenanţe obligatorii, cele două biciclete produse în Moldova s-au dovedit a fi deocamdată calitative. Povestea continuă mai departe, însă!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
3,879
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (1)
salaria
Chişinău
la 23 Octombrie 2013 - 23:03
De cite ori ati auzit sa se rupa lantul la bicicletele second-hand aduse din UE ?

Da, e adevarat, sezutul in bicicletele astea e cam dificil spre dureros, la propriu..
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!