Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Bancassurance – o nouă metodă de vânzare a asigurărilor în Moldova

22 Noiembrie 2013 - 13:45
Ilie Toma
Bancassurance – o nouă metodă de vânzare a asigurărilor în Moldova
Bancassurance poate fi un termen absolut neclar pentru cei, carierele cărora nu au nicio tangenţă cu domeniul asigurărilor. Dar cu siguranţă mulţi dintre noi ar putea avea tangenţă în curând cu acest termen în calitate de clienţi.

Atunci când mergeţi la bancă pentru un credit – fie ipotecar sau auto – în ecuaţie intervine aproape întotdeauna şi un produs de asigurare. Maşina creditată trebuie neapărat asigurată, pentru ca în cazul unui incident nefericit să nu mai fiţi nevoit să achitaţi rate pentru un bun inexistent. La fel se întâmplă şi cu locuinţa Dvs. – ea trebuie asigurată dacă e ipotecată, pentru ca Dvs. şi banca să se asigure de riscul unor situaţii neprevăzute de viaţă, mai ales că un credit ipotecar poate avea un termen de 10, 15 sau 20 de ani. Pe lângă asta, dacă sunteţi unul din membrii familiei care contribuie esenţial la venitul total al casei Dvs., şi aţi contractat un credit ipotecar de lungă durată, cu siguranţă v-ar veni şi gândul ce s-ar întâmpla într-o zi cu apropiaţii din familie dacă Dvs. aţi avea nefericirea să ajungeţi într-o situaţie fatală... Tocmai aici vine şi beneficiul unor asigurări de viaţă care să le asigure celor apropiaţi siguranţa zilei de mâine chiar şi în cele mai sinistre scenarii ale vieţii. Iar dacă ne aruncăm privirile şi spre produsele de finanţare destinate companiilor, atunci spectrul de asigurări aferente devine cu totul imens.

Toate aceste produse au tangenţă directă cu produsele bancare, iar odată ce există această tangenţă, lumea civilizată a înţeles de foarte mult timp că e mult mai eficient şi avantajos pentru toţi ca o parte din aceste tipuri de asigurări să fie vândută direct de lucrătorii bancari, la pachet cu produsele de finanţare principale.

Clientul ar avea întotdeauna posibilitatea alegerii companiei de asigurări agreate de el, direcţionându- şi decizia către produsul care i se pare cel mai potrivit şi mai avantajos, iar astfel întreg procesul devine mai rapid, mai eficient şi poate chiar mai avantajos ca preţ.

Ei bine, acum şi companiile de asigurări şi băncile din Moldova fac primii paşi în implementarea noţiunii de „bancassurance” ca un nou canal de vânzare a asigurărilor. Patru bănci au şi început a experimenta astfel de vânzări directe, iar ultimele modificări în cadrul legislativ dau undă verde unor colaborări mult mai strânse şi mai ample, la nivel de piaţă bancară şi de asigurări. Tot mai mulţi angajaţi ai băncilor, care contactează direct cu clienţii produselor bancare relevante, trec training-uri de perfecţionare pentru produsele aferente de asigurare, astfel încât să poată deservi clienţii la cel mai înalt nivel. De curând a avut loc şi prima Conferinţă Naţională de Bancassurance din Moldova, în cadrul căreia peste 150 de reprezentanţi ai companiilor de asigurări şi brokeraj, ai băncilor comerciale şi autorităţilor, au pus bazele unui sistem bine organizat şi transparent de colaborare între piaţa de asigurare şi cea bancară din ţara noastră.

GARANŢIE SA, compania care în acest an reuşit să înregistreze cea mai mare creştere a portofoliului său, mai ales pe segmentul clienţilor retail, s-a declarat un susţinător al implementării principiului de bancassurance în Moldova. GARANŢIE SA, de altfel, a fost şi unul din partenerii Conferinţei Naţionale de Bancassurance din Moldova.

Dvs. ce spuneţi, v-ar plăcea ca funcţionarul bancar să vă vândă direct produsul de asigurare aferent unei finanţări, oferindu-vă şansa alegerii companiei dorite şi un preţ echivalent sau chiar mai mic pentru prima de asigurare?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter