EuroNCAP publică rezultatele unei noi serii de teste. Rezultatele sunt dureroase pentru mulţi!
27 Noiembrie 2013, 13:38
Ultima serie de teste a celor de la EuroNCAP cuprinde 11 modele foarte variate, noi şi mai puţin noi. Astfel, printre modelele testate se numără modele precum Mazda3, BMW i3, Peugeot 308, Ford EcoSport, Infiniti Q50, Maserati Ghibli, Nissan Note, Mitsubishi Outlander PHEV şi chiar un Volkswagen Transporter.

Calificativul maxim de 5 stele a reuşit să fie obţinut de doar 6 din cele 11 modele testate: Mazda 3, Peugeot 308, Infiniti Q50, Maserati Ghibli, Ford Tourneo Connect şi hibridul Mitsubishi Outlander PHEV.

Ce s-a întâmplat în cealaltă tabără, atunci, a modelelor care nu au reuşit să obţină calificaivul maxim?
Nissan Note a obţinut 4 stele, spre exemplu, în mare parte din cauza proiecţiei precare la un eventual impact cu un pieton. Bara de protecţie a absorbit bine impactul, dar marginea capotei s-a dovedit a fi prea dură şi periculoasă pentru pieton. La impactul frontal ocupanţii locurilor faţă riscă rănirea genunchilor, iar la impactul lateral – rănirea zonei pieptului.

SUV-ul ultra-compact Ford EcoSport a oferit o protecţie chiar mai bună ocupanţilor de la bord, dar a picat din nou la testul pietonal, obţinând calificativul de 4 stele. Aceeaşi situaţie: bara de protecţie absoarbe bine
impactul, în timp ce capota e mult prea dură. În cazul lui EcoSport şi zona parbrizului s-a dovedit a fi periculoasă.

Un alt model care obţine 4 stele este BMW i3. Modelul a oferit o protecţie bună la impactul frontal şi abslolut superbă la cel lateral, dar la impactul cu stâlpul lateral a oferit o protecţie un pic mai slabă în zona pieptului. i3 a pierdut ceva mai multe puncte la impactul din spate din cauza scaunelor, care au oferit o protecţie marginală pentru acest scenariu. Testul pietonal a indicat un tablou similar modelelor de mai sus. Totuşi,
sistemul de apelare de urgenţă a modelului şi a menţionat o protecţie foarte bună a copiilor de la bord.

Volkswagen Transporter a obţinut şi el 4 stele, dar aici zonele precare sunt mult mai multe la număr. La impactul frontal protecţia a fost bună, dar mai multe părţi din planşa de bord prezintă risc de rănire. Impactul lateral simplu a oferit de asemenea o protecţie bună, dar cel care implică şi stâlpul a indicat o protecţie foarte slabă. Impactul spate a primit de asemenea un calificativ slab. În cazul testului pietonal, lucrurile stau şi mai rău, gradul de protecţie a zonelor frontale oscilând, în mare parte, între prost şi marginal.

Şi în fine, Mercedes-Benz a adus utilitara Citan la un nou test de
siguranţă, după ce anterior modelul a obţinut doar 3 stele. Producătorul german a operat câteva modificări modelului, în mare parte la airbag-urile laterale şi la centurile de prindere a scaunelor copiilor, adăugând şi un martor al cuplării centurii pentru pasagerul din dreapta faţă şi modificând sistemul de limitare a vitezei. Se pare că aceste modificări au fost suficiente pentru ca cei de la EuroNCAP să-şi reconsidere calificativul acordat lui Citan şi să-i ofere acum 4 stele.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
3,328
COMENTARII (2)
kasinau
Chişinău
la 27 Noiembrie 2013 - 14:24
@PiataAuto, revizuiti va rog urmatorul fragment:
"Un alt model care obţine 4 stele este 'BMW i3'. Modelul a oferit o protecţie bună la impactul frontal şi abslolut superbă la cel lateral, dar la impactul cu stâlpul lateral a oferit o protecţie un pic mai slabă în zona pieptului. 'EcoSport' a pierdut ceva mai multe puncte la impactul din spate din cauza scaunelor, care au oferit o protecţie marginală pentru acest scenariu. "
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 27 Noiembrie 2013 - 15:57
S-a revizuit, mulţumim!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!