Oficial: noua generaţie MINI
19 Noiembrie 2013, 08:29
Astăzi se dă startul Salonului Auto de la Los Angeles, iar asta înseamnă o avalanşă de premiere incitante. Doar că „azi” începe peste ocean abia când prin Moldova va apune soarele, diseară. Totuşi, MINI a dezvăluit în avanpremieră noua generaţie a legendarelor maşinuţe go-kart.
Prima impresie oscilează între expresii de genul „vai ce drăguţe” şi „ce naiba au făcut ăştia cu MINI”... Faţa noului MINI pare să se fi debarasat de cel mai bun lucru care exista în designul mărcii – pedigree-ul ăla individualist, niţel agresiv, întotdeauna neastâmpărat – şi pare să-şi fi pus o mască de Daihatsu
cu nişte atribute glamour numai bune să se califice pentru maşinaa anului... Dar poate e doar prima impresie, venită din nişte imagini din unghiuri nepotrivite, cine o şti... Acum vreo câţiva ani spuneam la fel despre un Land Cruiser şi azi a ajuns să-mi placă şi să mi-l doresc în garaj...
Cert este că MINI a păstrat silueta predecesorului său şi arată la fel de bine dacă e privit din lateral sau din spate. Şi interiorul pare să fi trecut printr-o uşoară evoluţie mai degrabă decât o revoluţie. Să desenezi o nouă generaţie MINI e la fel de greu şi provocator ca o nouă generaţie Porsche 911, trebuie să fii creativ fiind forţat să păstrezi tot.

LED-urile pot aduce un aer de prospeţime prin lumina ambientală pe care o oferi la bord. De altfel, şi toate elementele exterioare pot veni în LED-uri, dacă sunt bifate în lista de opţionale.
Lungimea maşinii a crescut cu tocmai 98 mm, lăţimea – cu 44 mm, înălţimea – cu 7 mm, iar ampatamentul – cu 28 mm. Pentru a se păstra senzaţiile de go-kart, a fost nevoie şi de creşterea ecartamentelor, cu 42 mm pe puntea faţă şi 34 mm pe puntea spate. Toate
creşterile astea semnificative în dimensiuni nu vor adăuga plăcere în condus, în schimb vor oferi spaţiu mai generos pentru ocupanţii banchetei spate. Hm... Judecând după clienţii MINI, oare o fi având ei nevoie de o banchetă spate mai spaţioasă?
Noua generaţie MINI debutează însă şi cu noutăţi la capitolul tehnic. Noul model primeşte proaspătul propulsor de 3 cilindri şi 1.5 litri al grupului BMW, echipat cu tehnologie TwinPower Turbo şi injecţie directă. Acesta va livra 136 CP între 4,500 şi 6,000 rpm, iar cuplul maxim de 220 Nm va fi disponibil între 1,250 şi 4,000 rpm. Cu funcţia de overboost, cuplul va putea urca pe perioade scurte până la 230 Nm. Cu acest motor, noul MINI Cooper va putea prinde prima sută în 7.9
secunde cu transmisie manuală şi 7.8 secunde cu una automată.

O altă noutate vine sub capota versiunii MINI Cooper D. E vorba de un nou motor diesel în 3 cilindri, tot de 1.5 litri, care va dezvolta 116 CP şi 270 Nm. Acest propulsor va putea asigura
un sprint de 9.2 secunde până la 100 km/h şi va favoriza un consum mixt de doar 3.5-3.6 litri/100 km! Astfel, cu noile motoare, grupul BMW rămâne fidel arhitecturii de 500 cm cubi per cilindru, pe care mult timp a considerat-o drept ideală din punct de vedere ingineresc.
În fine, sub capota versiunii Coooper S nu mai regăsim vechiul propulsor de 1.6 litri, dezvoltat împreună cu PSA Peugeot-Citroen. MINI a decis să monteze un motor mai greu, dar propriu – e vorba de benzinarul turboaspirat în 4 cilindri, de 2.0 litri, care dezvoltă aici 192 CP şi 280 Nm (sau 300 Nm cu funcţie overboost). Maşinuţa va putea prinde prima sută în doar 6.7 secunde cu transmisia automată, devenind cu 0.5 secunde mai rapidă decât predecesorul său.
Cu siguranţă, însă, vor exista nostalgici după „gustosul” motor de 1.6 litri de pe generaţia precedentă, mai ales că acel propulsor a fost unul din cele mai apreciate şi premiate la concursul „Engine of the Year”. Totuşi, decizia celor de la MINI şi BMW pare a fi cât se poate de clară: noua generaţie MINI s-a dezis în totalitate de motoare dezvoltate împreună cu francezii şi a primit un ADN pur bavarez, cu alură de design britanic evoluat.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,623
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Mihail
Chişinău
la 19 Noiembrie 2013 - 20:19
interesant .... numerele britanice ca sa se mindreasca britanicii... dar volanul pe dreapta pentru ca nu mai are nimic cu britanicii :) ....

sincer sa fiu imi place foarte mult mini dar cu aceasta "noua" generatie ma dezamagit .... ma asteptam la ceva mai mult ceva mai radica ... cau trecut deja peste 10 ani de la prima generatie noua ... si vad un 90% neschimbat ... si jantele aceleasi ...
vom vedea dar nu cred sa aiba succesul de altadata
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!