Premieră: Porsche Macan a fost dezvăluit!
20 Noiembrie 2013, 08:40
Acum e seară peste ocean, iar asta înseamnă că doar câteva minute au trecut de la dezvăluirea noului SUV compact Porsche – Macan.

Presupunerile iniţiale ni se confirmă – Macan are un design foarte tradiţionalist, în stilul puritan al mărcii, fiind perceput ca un Cayenne la scară mică, mai ales dacă e privit din partea frontală. Cunoscătorii adevăraţi Porsche, însă, îl vor putea recunoaşte uşor la o privire din profil, sau după
forma stilată a posteriorului său. Condimentul principal de aici îl constituie blocurile optice şi forma proeminentă a hayonului şi a „umerilor”. Am putea spune, chiar, că formele de aici imită niţel spatele legendarului Porsche 911, iar atunci
când ajungem să vorbim de 911 calificativul nu poate fi decât „excelent”.

Interiorul respectă de asemenea stilul actual comun al mărcii, dar aduce totuşi un plus de atletism şi forme aerate. E un lux suficient la bord, dar
desenat într-o manieră elegantă şi discretă.
Noul Macan vine cu întreg setul de tehnologii de performanţă Porsche, de la frânele performante care îi asigură control deplin chiar şi la un condu intens de lungă durată, până la sistemul PASM de gestionare activă a reacţiilor suspensiei, iar opţional şi suspensie pneumatică inteligentă. Nu lipsesc nici sistemul Porsche
Torque Vectoring Plus, care-i sporeşte substanţial agilitatea în virajele strânse printr-un control activ al diferenţialului punţii spate şi a frânelor de acolo.
În momentul lansării Macan devine disponibil în 3 motorizări – Macan S, Macan S Diesel şi Macan Turbo. Versiunea Macan S are sub capotă un propulsor V6 turboaspirat pe benzină de 3.0 litri, care dezvoltă 340 CP. Cu acest motor, noul Macan S poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.4 secunde în echipare standard sau 5.2 secunde dacă e echipat cu pachetul Sport Chrono. Viteza maximă ajunge la 254 km/h!

Macan S Diesel vine cu dieselul V6 de 3.0 litri sub capotă, care dezvoltă aici 258 CP. Cu acest propulsor, modelul poate prinde prima sută în 6.3 secunde (6.1 secunde cu pachetul Sport Chrono), atingând o viteză maximă de 230 km/h. Evident, Macan S Diesel va fi şi cel mai eficient dintre fraţii săi, indicând un consum mixt de 6.1-6.3 litri/100 km.

În fine, în vârful ierarhiei de performanţă se va afla Macan Turbo,
care vine dotat cu un motor nou pentru Porsche. E vorba de un V6 biturbo de 3.6 litri, care dezvoltă 400 CP şi poate catapulta vehiculul de la 0 la 100 km/h în doar 4.8 secunde. Cu pachetul Sport Chrono, acest timp poate fi redus la 4.6 secunde. Viteza maximă a lui Macan Turbo ajunge la 266 km/h!

Toate versiunile noului Porsche Macan vin dotate standard cu transmisia automată cu 7 trepte şi dublu
ambreiaj PDK şi cu sistem de tracţiune integrală.

Şi acum, întrebarea cea mai intrigantă: cât va costa noul Porsche Macan? Ei bine, Porsche anunţă deocamdată preţurile pentru Germania, unde Macan S şi Macan S Diesel vor avea acelaşi preţ de pornire, de 57,930 euro inclusiv taxe. Versiunea de top Macan Turbo va costa 79,826 euro. Primele exemplare Macan vor ajunge în showroom-urile europene către luna aprilie a anului viitor.
PiataAuto.mdIlie Toma
5
3,121
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (22)
Robert
Bucureşti, România
la 20 Noiembrie 2013 - 11:05
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
2
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 20 Noiembrie 2013 - 11:46
da Robert, proprietarii unui Porsche sunt la fel de fraieri ca si cei a unui Lexus, sau poate a unui Infiniti sau Acura.
3
5
Robert
Bucureşti, România
la 20 Noiembrie 2013 - 12:29
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
1
Valeriu
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 12:51
Grupul VAG are cei mai multi angajati dintre cei 3 mari producatori mondiali (Toyota si GM), asa ca trebuie sa-i hraneasca pe toti cumva, makar si prin plastic mai bine lustruit.
4
1
Vetrici
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 13:11
+1 pentru Eugen.
3
5
501STL
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 14:50
da da da ,bai robert ai devenit obsedat asa de tare de roabele celea de nipone ca devii penibil,e incredibil cita prostie in ceea ce scrii tu,bai omule tu stii cei aia porsche? la general cunosti ceva in lumea auto?ai experienta ?faci teste cu porsche ,s class ?su bmw uri? eu cind vad pin orash aldi di aistea care o dat 30 000 euro pe un avensis sau pe un rav 4 si stau cu fata seea davolinaia ca doamnefereste ce investitie "corecta " o facut apoi nii a ci....ca :D,
3
3
Valeriu
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 14:58
Dupa ce Robert strika imaginea japonezilor pe aici, trebuie numaidecat sa vina si Alifonso sa se ca..ce peste nemti...
2
2
501STL
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 16:21
valera prislo tvaio vremea,te ustura cumva ca ai si tu avensis ?ma pis pe ele de desing,cum e in fata asa si in spate (vorbesc de modelul care il ai pe avatar) si la general nu da mai mult nimic masinile estea decit o fiabilitate buna ,tu ai incercat vreodata sa conduci un neamt din liga S class,sau liga seriei 5? sau un coupe cu vreo 6 cilindri in linie?ca sa intelegi fanii marcilor nemtesti?
3
0
Valeriu
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 16:32
Alifonso eu privesc un pic altfel viata si mie imi place sa fie asa mai simpla nu cu krutizna, care nu da nimik bun nimanui. Asta cred ca ii caracterizeaza pe toti cei care aleg masini japoneze, mai putin marcile de lux, Lexus, Infiniti sau Acura.
Mie nu imi place felul in care jignesti tu oamenii si nu le respecti opinia, aratandu-te cel mai destept pe aici.
2
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 20 Noiembrie 2013 - 16:54
Ooohohooo , Alifonso - gura mare cu motor mic de nimic. :D :D :D zici de penibilitate cind singur emani senzatie de penibilitate :D :D . Da de fețele selea davolinie care le vez la fiecare colți din marsadas ș bănvă nu spui nimic?? "Eei șși vorbă breee, eu am ăm piati , matorcicu are dve turbine...eei eu is șel mai crutoi...băi, vapșe bmw ș marsadas aestea is sele mai crutîe din lume...cele mai super-mega-giga performante mașini....la semafor pe toț ii rup cu băha me, c ii iaponskaia, k ii amerikanskaia k ii italiana c ii engleza...eee...vapșe - nemții rup..noi daca avem bmw taiem calea, incalcam regulile, claxonam peste 500 milisecunde de la aprinderea semnalului verde, cind stam la ruliu la un 640i da sintem a 10-lea in rind pe banda....bai, bmw asta-i ninune inginereasca, ș marsik tot...cind ajiung la 8000 abaroate, tat chișinau ma aude" ----- mentalitate de maldavan - mentalitate de pampers man real - mentalitate de "pute a ceva neinregula" - mentalitate de om bolnav - mentalitate de ALIFONSO.

4
4
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 20 Noiembrie 2013 - 17:05
PART 2 :

"Hai lasatz ai voi cu prostiile astea. Cind aud N/m (nu Nm , cum e corect) , ini vine sa borasc...parca ar ave insamnatate cuplu ista. Bai voi in general stiti ceva din lumea auto? Ați condus vreodata mașina in viata voastra (kap sa nu graim de banva sau marsadas)? Voi in general permis de conducere aveț ai? Baaai , voi nimeni nu sinteti ai...eu aiși ma prișep cel mai bine.. Pot apune cine are ș cine n-are permis (iaka de exemplu Eugen0 ---- așela permis n-are...niș mașina --- sto prațăntov) ........"fizica" ? Aaaahahahahahaaahahaha , dușțva wai voi cu fizica voastra....cui trebu fizica in mașini? La constructia automobilului fizica NU SE FOLOSEȘTE WAI....se foloseste CUNOSTINTELE lui ALIFONSO din lumea auto....sunteti prosti bai? Cum ai din 7 litri scoț 500CP cind din un motor de 6 litri europenii scot 800-900CP??? Cum e posibil așe ceva? Baai Eugen0 -- tu uite la americanele șelea cu roț de caruța, plin motoru șela cu trube groase...7 litri si 400 Cp ?? Aahahaha ...baai, vapșe eu is cel mai destept...

Ș nu intrebaț ce masina conduc!!! De ce tre s va spun eu voua?? Glavna ca eu stiu taat , tot tot tot, dar voi sinteti prosti ca nimic nu stiti din lumea auto" --

(SEMNAT : A L I F O N S O)
4
2
dima
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 17:45
in cazul skoda e acelasi VW sint de acord, in cazul porsche nu, totusi face si 15 mii mai mult sa platesti, ai cel putin un interior de lux mult mai bine desenat decit audi si il deosebesti din prima fata de aceleasi VW sau audi, tuareg sau tiguan, Q5 sau Q7.
0
4
Cyber
Briceni, Moldova
la 20 Noiembrie 2013 - 20:38
Arata super! Au facut o treaba buna, bravo!
Celor ce nu le place cum arata si nu doar... tre sa stie ca Porsche-ului ii este in cot de ei, ca si mie:))

1
1
Valeriu
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 21:39
The top 20 best-selling cars in 2012 (Source: Best Selling Cars Blog)

1 Toyota Corolla 1,097,132
2 Ford Focus 1,036,683
3 Hyundai Elantra 829,192
4 Toyota Camry 797,466
5 Chevrolet Cruze 784,014
6 VW Passat/Magotan 782,694
7 Ford F-Series 781,330
8 Nissan Tiida/Versa/Sunny 774,846
9 Ford Fiesta 742,037
10 VW Golf 735,292
11 VW Polo/Vento 733,678
12 Toyota Yaris/Vitz/Vios 708,619
13 Hyundai Accent 683,871
14 Honda Civic 642,095
15 Toyota HiLux 637,706
16 Honda CR-V 635,256
17 Opel Astra/Buick Excelle XT/GT/Verano 554,038
18 VW Jetta/Bora/Clasico/Sagitar 552,937
19 Suzuki Swift/Dzire 532,462
20 Wuling Sunshine 523,724
Celor peste 3 000 000 de oameni care au ales noile masini Toyota cu atat mai mult le este in cot de cei care bat campii pe aici prosteste, fara nici un argument si doar din krutizna. In genere in primii 20 japonezii sunt lideri absoluti, asa ca pliscul mic, "desteptilor"!
Am mai cautat rezultate pentru vanzarile din Germania si daca vreti cautati-le si voi si veti vedea ca cu toate ca predomina nemtii, nu sunt masinile despre care voi aberati pe aici, sunt masini simple gen Volkswagen Golf, Passat, BMW 1, 3, Audi, 1, 3, Mercedes A, C, etc. Nemtii gandesc nemteste, cumpara masini nemtesti, dar gandesc total diferit decat alde alifons, cyber, vetrici si alti "blatniie" moldoveni de pe aici. Plus la asta, toata lumea a auzit ce succes are Dacia cu Logan si Duster, si nu oriunde, dar in Germania, asa ca parerea voastra chiar le sta in cot nemtilor, "maldaveni" ce sunteti voi!
3
3
Mihail
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 22:24
robert prietene ... porsche face parte din grupu VW dintrun singur motiv ... pentru ca brandurile de lux (scumpe) sunt foarte sensibile in unele perioade de criza asa cum a si fost ... cind masinile scumpe nu se mai cumparau si porsche a fost la un pas de faliment ... in schimb un gigant ca VW care avea si are un mare control pe piata a avut mereu bani si la timpul potrivit a cumparat multe branduri care se aflau in glod....

si daca Porsche foloseste platformele VW nu inseamna ca e un VW .... pentru ca plaforma nu face diferenta intre masini cu atit mai mult ca VW are unele dintre cele mai bune plaforme din lume.... monopoluri!

diferenta intre masini o face designul calitatea materialelor .... si la acest punct aici este si inca mare diferenta ....

da cu cine draq vorbesc eu daca tu torni gaz pe foc si vara....
0
3
Mihail
Chişinău
la 20 Noiembrie 2013 - 22:25
apropo acest model e o jucarie de vis.... designul in special e perfect.... are stil atit exterior cit si la interior...
0
3
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 20 Noiembrie 2013 - 23:45
Valeriu, si care e concluzia ta din ultimul comentariu? ca masinile mai ieftine se vind mai bine? sa-ti deschis un secret, asta e simpla lege a cererii in economie. Doar vezi si singur ca in topul tau nu e nici un Lexus.
Si ca sa-ti aduc aminte de un argument de-al tau (si al lui Robert sigur), cum ramine cu exclusivitatea? Parca, dupa parerea ta, un LS e mai bun pentru ca se vinde mai slab ca un S Class. Fii mai stabil in pareri.

Ca sa ma intelegeti corect, eu nu sunt de parearea ca un proprietar de Lexus conduce o Toyota. Primul meu comantariu a fost doar o concluzie, ironica desigur, din comentariul lui Robert.
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 20 Noiembrie 2013 - 23:58
si Valeriu, ai uitat sa mentionezi ca VAG are, pe linga cel mai mare numar de angajati, si cel mai mare volum de investitii in R&D printre toate socientatile de actiuni din lume. Nici un indicator, nici altul, dupa parerea mea, nu spune multe despre calitatile produselor VW. Sunt niste statistici.
absolut deacord cu tine referitor la jignire.

draga Roberte, m-ai amuzat. Si eu foloseam acest argument cind aveam 15 ani :). Vezi te rog cine a comentat primul aceasta stire si spune-mi cine i-a cerut impresia acelui individ :D
0
1
Valeriu
Chişinău
la 21 Noiembrie 2013 - 08:58
Eugen, eu am vrut altceva sa spun de fapt. Era vorba despre felul de a gandi al oamenilor. Majoritatea oamenilor normali din lumea asta cumpara masini simple, traiesc practic si nu vor sa arate cat de krutiie sunt, inclusiv germanii. Nu le zboara mintea pe dealuri si nu abereaza cum fac unii pe aici. Pe tine, din cate poti observa nu te-am mentionat, pentru ca la general comentezi bine, parerea mea, chiar daca esti "neamt".
VAG investeste mult desigur, totusi ultimul recall la 2.5 mln masini le iese destul de rusinos si costisitor. Din cate am inteles nu e o eroare mecanica, dar e vorba de uleiul prost ales pentru cutia de viteze. Pentru ce investesti atat in cercetare daca se fac asa greseli care ar fi trebuit evitate, daca ai cine sa iti cerceteze...
3
2
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 21 Noiembrie 2013 - 13:59
Valeriu, sunt total de acord cu tine referitor la krutiznaua moldovenilor. Cred ca punem prea multa valoare intr-o bucata de fier. Dar nu sintem noi unicii. Rusii nu sint departe, chinezii sunt si mai rai la categoria data :). Chiar si americanii nu-s tocmai modesti. Poate doar vest-europenii au alte valori, dar si acolo sint destule exceptii :)

asa un recall e rusinos cu siguranta dar daca e uleiul, atunci e vina furnizorului. Vor fi mai atenti data viitoare cind isi aleg furnizorii sau vor verifica mai atent produsele care le cumpara. Erori au loc peste tot. Daca si-au recunoscut greseala si repara din cont propriu, deja e bine. O zi buna ;)
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 21 Noiembrie 2013 - 21:03
@Valeriu,

Comenteaza atat de bine incat si popa face matanii in fata bisericii...Sanatate maxima !
2
2
Roman
Chişinău
la 22 Noiembrie 2013 - 10:38
@Valeriu, de acord cu comentariul tau :) Moldovenii cred in litere, "Băhi" şî "Mărsuri" =)
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!